איך בוחרים משכנתא?

תוכן עניינים
איך בוחרים משכנתא
איך בוחרים משכנתא

הבחירה בהלוואת המשכנתא היא הבחירה הכלכלית החשובה ביותר עבור מרבית האזרחים ממעמד הביניים במדינת ישראל. מרבית האנשים זקוקים למשכנתא כדי לקנות נכס, ועובדים קשה כדי לשלם עליו במשך 20 או 30 שנים, בעזרת החסכונות, הבנק ולעיתים גם מההורים.

בחירת משכנתא היא לא משהו שצריכים לעשות בצורה אגבית, עם קבלת התנאים של הבנק אליו אתם שייכים באופן עיוור. יש הרבה מסלולים למשכנתא והרבה דרכים שאפשר לבחור, וחשוב להיכנס לעובי הקורה כדי לייצר את התוכנית הטובה ביותר עבורכם.

 

איך בוחרים משכנתא בתבונה?

בחירת משכנתא כרוכה בתהליך תכנון מורכב וארוך, הכולל כמה אלמנטים.

הנה כמה דברים שחשוב לבצע כדי לבחור משכנתא בחוכמה:

  1. סקר שוק – יש לבדוק את תנאי ההלוואות לא רק בבנק שלכם, אלא גם בבנקים אחרים ואפילו בגורמים המספקים מימון חוץ בנקאי, אם מדובר בסכומים קטנים יחסית.
  2. משא ומתן – אין לקבל את התנאים הניתנים לך כאקסיומה. יש להיות אקטיביים ולנסות לשפר עמדות עם עמלות מופחתות וריביות נמוכות.
  3. פניה ליועץ משכנתאות – הדרך הנכונה ביותר היא לפנות ליועץ משכנתאות שיעזור לכם בכל התהליך, כולל העבודה השחורה ונושא הבירוקרטיה.

 

איך בוחרים משכנתא: על התהליך של בחירת משכנתא

התהליך של בחירת משכנתא מתחיל עם הבנה כי כדי לקנות נכס, יש לקבל עזרה. אין שום יכולת למשפחה הממוצעת בישראל לקנות בית בשווי 7 ספרות ללא עזרה של כמה מאות אלפי שקלים, אותם הם יצטרכו להחזיר בהתחייבות לבנק בתוך 20 או 30 שנים.

הדבר החשוב ביותר הוא להבין כי בניגוד להנחה הרווחת, אינכם מחויבים כלל לבנק בו אתם מנהלים את החשבונות האחרים שלכם. נושא המשכנתאות הוא מנותק לחלוטין, וזכותכם לנצל את הכוח הצרכני שלכם ולבדוק אלטרנטיבות בבנקים ואצל גורמים אחרים.

 

רוצים לקבל משכנתא לדירת חלומותיכם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

איך בוחרים משכנתא בעזרת אנשי מקצוע

במקביל לבחינת כל האלטרנטיבות, הדבר הנכון ביותר בנושא של בחירת משכנתא היא לפנות לאנשי מקצוע. מדובר בבחירה כל כך חשובה, שככל הנראה תעלה ללווה כמה מאות אלפי שקלים בתחשיב של ריביות ועמלות. מדובר בעול כלכלי עצום שיכול לשנות ולעצב משפחה ולכן, כל שקל חשוב.

כאשר פונים ליועץ משכנתאות מקבלים כוח חשוב מאוד לצידכם. היועץ מתחיל בתהליך מורכב שמטרתו לחסוך לכם עלויות גדולות וכמובן – להחזיר את ההשקעה בו.

 

איך בוחרים משכנתא עם התנאים האיכותיים ביותר

הפגישה הראשונית עם יועץ משכנתאות היא אינה מחייבת, אך מהר מאוד מבינים שכאשר מדובר בנושא של בחירת משכנתא נכונה, היועץ עושה עבודת קודש. ראשית, היועץ ינתח את מצבו הכלכלי של הלווה ומשפחתו, וזה לא כולל רק את נושא ההכנסות וההוצאות, אלא גב כלכלי, היתכנות לעלייה או לירידה בהכנסות עם השנים, ירושות ועוד הרבה מאוד אלמנטים שיעזרו לבסס את מעמדו כלווה איכותי מול הבנק.

הבנק יעדיף להעניק תנאים טובים יותר לאנשים שהסבירות שיחזירו את ההלוואה עם הריביות בהקדם, מאשר לאנשים שנמצאים בסימן שאלה.

 

בחירת משכנתא בתנאים שלכם

לאחר הבדיקות של הלווה, יבצע יועץ המשכנתאות את הבדיקות הרלוונטיות מול הבנק. הוא יבדוק דו"חות ויבקש לראות את תנאי המשכנתא השונים עבור הלקוח שלו, בבנקים השונים ואף בגופים חיצוניים. הוא יבנה את מסלול המשכנתא האידיאלי עבור הלקוח, ויבצע בחירת משכנתא בצורה הטובה ביותר.

בסופו של דבר, הבנק אשר ייתן את התנאים הקרובים ביותר לאלו שסימן לעצמו היועץ כמטרה, הוא זה שיבחר, וללא קשר לקשרים הקודמים, אם היו כאלה, מול הלקוח. כאן, היועץ גם משתמש בקשרים שלו והיכולות שלו, כדי לנסות לשפר עמדות לקראת הכניסה למשא ומתן.

 

על חשיבותו של משא ומתן לפני שבוחרים משכנתא

נושא המשא ומתן מול הבנק הוא קריטי בתוך בחירת משכנתא מכיוון שהוא אינו פשוט. אנשים מגיעים ללא ידיעה כי אפשר להוריד עלויות ולהרכיב מספר מסלולים עם פיזור סיכונים נכון. חלק מהבנקים כלל לא מאפשרים ליועצי המשכנתאות להיכנס לפגישות הללו, אך עליכם להתעקש ולכל הפחות לקבל הנחיות מדויקות מהיועץ שלכם, לפני הפגישה. חשוב להגיע עם כל המסמכים הרלוונטיים ולעשות את המירב בנושא ההתעקשות על סעיפים מסוימים.

 

איך בוחרים משכנתא לפי צורכי המשפחה

כל משפחה בנויה אחרת מבחינה כלכלית, ויש לה היררכיית צרכים שונה. יש אנשים שצריכים הרבה כסף נזיל ואחרות שיכולות לסגור סכומים גדולים לאורך זמן. לכן, יש לסדר את המסלולים בצורה כזו, שיהיה נוח לפדות אותם בצורה נכונה, וכדאי לקחת גם בחשבון אלמנטים כמו הגדלת או מחזור משכנתא, כדי להיות ערוכים לכל התרחישים.

בחירת משכנתא באמצעות יועץ משכנתא היא נכונה ויכולה להוות את ההבדל בין משכנתא דרקונית ויקרה, לבין משכנתא נכונה, מחושבת וכמובן הרבה יותר זולה.

 

על בחירת משכנתא כאבן יסוד כלכלית

בחירת משכנתא נכונה היא אבן היסוד של הדרך הכלכלית של משפחה. היא ההוצאה הגדולה ביותר ברוב המקרים, וזו שתכריע גם לגבי תקציב המותרות והוצאת כספים נוספים. זוהי בחירה שצריכה להתבצע בחוכמה ולאחר תהליך ארוך, בו גם מקבלים המלצות ותיקונים מפי אנשי מקצוע נכונים. זכרו כי הכוח הצרכני נמצא בידיכם, ואתם אלו שיכולים לשדרג את התנאים שלכם, ולייצר עבורכם חיסכון שייקח אתכם בבטחה אל השנים הבאות.

התשובה תלויה בסכום המשכנתא, באורך שלה ובתנאים שלה, אך לבסוף, מדובר על עלות של 20 עד 30 אחוז מגובה ההלוואה הראשונית?

כן, באמצעות מחזור משכנתא. אחרי כמה שנים, שהסכום בחלקו שולם והמצב הכלכלי טוב יותר, אפשר לקחת הלוואה בתנאים טובים יותר.

על פניו, לבנק אין מה לעשות בנושא. אין שום מחויבות לקחת משכנתא בבנק בו אתם מנהלים חשבון, אם בבנק אחר התנאים הם טובים יותר.

אם הוא עובד נכון – כן. הוא מייצר חיסכון שברוב המקרים עולה על הסכום ששולם עליו, וזה חיסכון שהוא לא רק כספי, אלא גם של זמן ועבודה קשה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו