איך לחסוך בביטוח משכנתא

תוכן עניינים
איך לחסוך בביטוח משכנתא
איך לחסוך בביטוח משכנתא

החלום הישראלי המקביל לחלום האמריקאי הוא קניית דירה, אחת המשימות הקשות ביותר שניצבים בפנייה בעיקר זוגות צעירים הרוצים להתחיל את חייהם החדשים. אם סוף סוף מצאתם דירה שאתם מעוניינים לרכוש, ככל הנראה שתצטרכו לקחת משכנתא, אחד הפעולות הנפוצות ביותר שכל אזרח ישראלי מבצע.

חלק משמעותי מתהליך לקיחת המשכנתא הוא ביטוח המשכנתא, נדבר כאן על מה זה בדיוק הביטוח הזה והכי חשוב, איך ניתן לחסוך בביטוח משכנתא?

 

ביטוח משכנתא – מתי?

השלב הראשון בלקיחת משכנתא הוא פתיחת משכנתא הכוללת כמה שלבים בסיסיים:

  • רישום בטאבו
  • ייפוי כוח נוטוריוני
  • רישום אצל רשם משכנתאות
  • הערכת שמאי

 

ביטוח משכנתא

אילו בין השלבים הרבים שצריך לעבור על מנת שתוכלו בסופו של דבר לקחת משכנתא, ביטוח משכנתא הוא שלב משמעותי שכדאי לדעת בשביל שתתחילו את התהליך עם המידע הרלוונטי ושכמובן תוכלו בסופו של דבר לחסוך כאן כסף.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאים מעולים?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מה זה בדיוק ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא מורכב בעיקר משני גורמים:

 

ביטוח מבנה

ביטוח המשכנתא מורכבת עקרונית משני ביטוחים: ביטוח מבנה וביטוח חיים. ביטוח מבנה הוא ביטוח שנועד לזכות את הבנק או הגורם הלווה במקרה והמבנה עליו נלקחה המשכנתא נפגע באורח אנוש ולגורם הלווה אין אמצעי או לא רציונלי כי ימשיך להחזיר כסף על נכס בלי ערך.

למה צריך ביטוח? במקרים של אסונות טבע כגון רעידת אדמה או שריפה שהתפרצה בבניין ופגעה גם בדירתכם. ישנם אופציות מרובות ויצירתיות לאסונות שיכולות לפקוד את דירתכם, הסיכויים כמובן שאסונות שכאלו יקרו במקרה שלכם קלוש, אך עדיין ישנו סיכוי קיים ולמצבים כאלו נועד ביטוח המבנה.

 

ביטוח חיים

ביטוח חיים כמו במקרה של ביטוח מבנה, נועד לבטח את הבנק או הגורם המלווה כי יתר תשלומי המשכנתא יגיעו אליו בבטחה. במקרה זה, אם חס וחלילה הלווה נפטר או נהרג לפני סוף תקופת התשלומים, ביטוח חיים במקרה זה ישלמו את שאר התשלומים שנשארו כחוב מטעם הגורם הלווה.

גם כאן אם הלקוח שלקח משכנתא הוא בן אדם בריא, אין סיכוי גבוהה כי יקרה לו משהו בטרם עת אך גם כאן אין לדעת והביטוח נועד כאן לסייע במקרה קיצון בו חס וחלילה יקרה משהו למי שלווה את המשכנתא.

 

אילו גורמים משפיעים על ביטוח חיים ואיך ניתן לחסוך כאן כסף?

ישנם כמה גורמים המשפיעים על מחיר ביטוח חיים, ביניהם אלו גורמים שעשויים על בריאותכם: במקרה ויש מחלות רקע במשפחה, מחלות כרוניות וגנטיות, מצב בריאותי כללי. ישנם גורמים בריאותיים המהווים חלק ממי שאתם ואינכם יכולים באמת לעשות משהו בנוגע לנושא.

יחד עם זאת, גורמים כגון תדירות עישון, שתיית אלכוהול והתעסקות בתחביבים או מקצועות מסוכנים אלו גורמים העשויים לייקר את ביטוח הבריאות אך יש לכם שליטה על רלוונטיות הגורמים האלה, לכן אם חשוב לכם לחסוך בביטוח חיים בהקשר של משכנתא, יש לכם מה לעשות בנוגע לנושא.

 

תחרות רבה במשק על ביטוח משכנתא – מגוון מחירים גבוה יותר

דרך נוספת לחיסכון בביטוח משכנתא הוא היכרות עם העובדה כי ישנה תחרות רבה במשק על הרצון לבטח אתכם, לוקחי המשכנתא.

יש במשק מספר גדול של חברות ביטוח ובנקים המתעסקים בביטוח משכנתא וישמחו להעניק לכם שירות. עצם העובדה כי יש תחרות בין חברות ביטוח למשל המחפשות לתת שירותי ביטוח כבר מוזילה את המחירים ונותנת לכם כוח מסוים בעת משא ומתן עם חברות הביטוח.

בנוסף לכך, כל מוסד פיננסי רלוונטי מעריך את גובה הסיכון שהוא לוקח על עצמו בעת ביטוח לקוחותיו על פי קריטריונים שונים לכן ראשית בשביל לחסוך כסף, עליכם לעשות סקר שוק וללכת לכמה שיותר גורמים רלוונטיים.

 

ביטוח משכנתא אצל בנקים עשוי להיות יקר יותר

הבנק מציע שירותים רבים כחלק מתהליך לקיחת המשכנתא ומטפל בעניינים בירוקרטיים רבים שניתן לעשות עצמאית מטעם הלקוח אצל הגורמים הרלוונטיים או מטעם הבנק שיעשה את העבודה השחורה בשבילכם.

יחד עם זאת, שירותים אילו עשויים להיות מעט יקרים ובהקשר של ביטוח משכנתא, ביטוח מטעם הבנק עשוי להיות יקר יותר מביטוח הניתן על ידי חברות הביטוח ביניהם יש תחרות משמעותית ורחבה במשק מה שהופך את שירותיהם לאיכותיים ואף זולים יותר.

 

תהליך מורכב אך נתון לשליטתכם

ביטוח משכנתא הוא רק שלב אחד מני שלבים רבים הכלולים בתהליך לקיחת המשכנתא, שכמו בפתיחת המאמר, אחד ההחלטות הכי חשובות שתוציאו לפועל בחייכם.

ביטוח משכנתא הוא שלב חשוב שבניגוד לפעולות אחרות שצריך לבצע במסגרת לקיחת משכנתא, יש לכם יכולת להשפיע על המחיר שתצטרכו לשלם על הביטוח אם תעשו מחקר שוק איכותי, תתייעצו עם הגורמים הרלוונטיים ולא תיפלו לגחמות של חברות ביטוח הרוצות לנצל את חוסר הידע שלכם.

כעת שאתם מצוידים בידע בסיסי ומשמעותי בכל מה שנוגע לביטוח משכנתא, יש לכם את הכלים לעבור את תהליך ביטוח המשכנתא בבטחה, וכמובן, לחסוך כסף. תמשיכו לקרוא ולחקור את הנושא, אנחנו סבורים שבסופו של דבר תמצאו את שירות הביטוח האיכותי ביותר והזול ביותר.

ניתן לרכוש ביטוח משכנתא אצל חברות ביטוח כגון: ביטוח ישיר, מגדל, פיניקס, AIG ועוד. ניתן בדרך כלל גם אצל הבנק בו מתנהל תהליך המשכנתא.

ביטוח משכנתא הוא שלב חיוני ומחייב אותו הבנקים דורשים כחלק מתהליך לקיחת המשכנתא

הביטוח איננו כולל את תחולת הדירה אמנם חברות הביטוח מציעות ביטוח כזה.

ישנה אפשרות להחליף חברת ביטוח גם לאחר שסגרת ביטוח מול חברה אחרת אך החלטת לעבור.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו