איך משתתפים בתוכנית מחיר למשתכן?

תוכן עניינים
איך משתתפים בתוכנית מחיר למשתכן
איך משתתפים בתוכנית מחיר למשתכן

תכנית מחיר למשתכן הינה תוכנית אשר נועדה לאפשר לאוכלוסיות שונות לרכוש דירות במחיר מוזל. ההטבות הניתנות במסגרת התוכנית מחיר למשתכן כוללות בתוכן מענק מסובסד מטעם המדינה בגובה משתנה (בין 40,000 ל-60,000 ₪), דירות במחיר מופחת וקבלת אחוזי מימון במשכנתא גבוהים יותר מדירות אחרות.

על מנת להשתתף בתוכנית יש לעמוד במספר קריטריונים, להירשם לתוכנית ולזכות בהגרלה. במאמר זה נסביר את שלבי התהליך לפרטיהם.

 

רוצים לקבל משכנתא בשביל הדירה שלכם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

למי מיועדת התכנית מחיר למשתכן?

חסרי בית

התוכנית מחיר למשתכן נועדה לאפשר רכישת דירה ראשונה בקרב אוכלוסיות מסוימות. אי לכך התנאי הראשון הוא שהינכם חסרי בית (לא הומלסים), כלומר שאין בבעלותכם דירה, ולא היה לכם דירה בשש השנים האחרונות. כמו כן התכנית מיועדת לאנשים שאינם בעלי זכויות דירה שונות כמו אנשים שעתידים להיות מוגדרים כבן ממשיך, חברי קיבוץ או אנשים בעלי זכויות בדירה כלשהי.

ב-2017 נפתחה האפשרות להירשם לתוכנית גם כמשפר דיור, כלומר ברשותכם דירה ואתם מעוניינים למכור אותה ולעבור לדירה אחרת. אנשים אלו מחויבים למכור את הדירה הקודמת שלהם עד 12 חודשים מרגע הכניסה לדירה החדשה.

 

מצב משפחתי

התוכנית מיועדת לזוגות (או ידועים בציבור), יחידים מעל גיל 35, הורה יחיד אשר מגדל ילד אחד לפחות או הורה יחיד מתחת גיל 35 שילדיהם אינם בחזקתם. בנוסף קיימת תוכנית 'משתכן צעיר' המיועדת לאוכלוסיות צעירות יותר, אבל זה אינו נושא מאמרנו.

 

נכות

קבוצה נוספת הזכאית להשתתף בתוכנית מחיר למשתכן הינם אנשים מוגבלים אשר מעל גיל 21. נכים אשר מרותקים לכיסא גלגלים והינם בעלי 75% נכות לצמיתות או נכים רפואית בעלי 50% נכות זכאים לתוכנית. כמו כן נכי משרד הביטחון ונפגעי פעולות איבה אשר מוגדרים כבעלי מעל 50% נכות זכאים להשתתף.

 

אישור זכאות לתוכנית מחיר למשתכן

ראשית כל עליכם להוציא אישור זכאות. אישור זה ניתן על ידי אחת משלושת החברות: אלונים, מילגם או עמידר. עליכם למלא טופס אינטרנטי ולשלוח לחברה. לאחר מכן משרד השיכון והבינוי עובר על הבקשה ומחליט האם אתם זכאים. שימו לב כי תהליך עיבוד הנתונים יכול לקחת עד שלושה שבועות ולכן לא כדאי לחכות לרגע האחרון לשליחת הבקשה. לאחר החלטת המשרד יישלח אליכם אישור הזכאות למייל ולפלאפון.

 

הרשמה להגרלה למחיר למשתכן

לאחר קבלת האישור עליכם להיכנס לאתר ההרשמה להגרלות, שם באפשרותכם להירשם להגרלות על דירות בתוכנית מחיר למשתכן. אינכם מוגבלים במספר ההגרלות אשר אתם יכולים להירשם אליהן, אולם חשוב לדעת שזכייה בהגרלה כלשהי מבטלת את השתתפותכם בהגרלות אחרות ועל כן אם חשוב לכם מגורים במקום ספציפי לא כדאי לסכן אותו בהרשמה להגרלות רבות אחרות.

כמו כן ישנם פרויקטים גדולים אשר מגבילים את מספר היישובים שניתן להירשם אליהם באותו פרוייקט.

 

סדר ההגרלות

משרד הבינוי והשיכון פרסם כי סדר ההגרלות בתוכנית מחיר למשתכן הינו מהיישובים הגדולים ליישובים הקטנים. אתם בטח תוהים למה חשוב לדעת את סדר ההגרלה, ובכן כיוון שזכייה בהגרלה מבטלת השתתפות בהגרלות אחרות מידע זה יכול להשפיע עליכם: למשל, אם אתם מעוניינים בתוכנית המוצעת בבאר שבע אזי אין לכם מניעה להירשם גם לתוכנית שמוצעת בלוד, קריית גת, יבנה וכו' כיוון שערים קטנות יותר לא ישפיעו על סיכויי זכייתכם בבאר שבע ויכולים לשמש כתוכנית גיבוי.

אבל במידה ואתם מעוניינים בתוכנית המוצעת בחצור הגלילית עליכם לדעת כי כל הרשמה להגרלה בעיר גדולה יותר עלולה לפגוע בסיכוייכם להשתתף בהגרלה הרצויה ועל כן כדאי לשקול את מספר ההגרלות בכובד ראש.

בנוסף ישנה עדיפות לתושבי המקום כלומר אם אתם גרים במועצה אזורית מסוימת במשך שלוש שנים תינתן לכם עדיפות בהגרלה לזכות בדירה באותה מועצה אזורית. כמובן שאתם יכולים להירשם לעוד הגרלות אולם בנוסף לכך סיכוייכם לזכות בדירה בתחומכם גדלים.

 

מימוש הזכייה במחיר למשתכן

לאחר עריכת ההגרלה מפרסמים את רשימת הזוכים באינטרנט ומייל נשלח לזוכים. לאחר קבלת הודעת הזכייה עליכם לבדוק את אפשרויות המשכנתא שלכם, כלומר מהי גובה ההלוואה המאושרת לכם (תלוי במגוון משתנים כמו רמת הכנסה, יציבות כלכלית, גובה ההון העצמי ועוד).

כאשר ברשותכם מידע זה בחרו את הדירה שאתם מעוניינים בה מתוך המגוון המוצע כיוון שאחר כך ייתנן לכם זמן קצר בלבד לבחירת הדירה. שימו לב כי לא ניתן למכור את הדירה במשך 5 שנים מרגע הכניסה (או 7 שנים מעריכת ההגרלה, מה שמגיע קודם) על מנת למנוע שוק של סחר בדירות מחיר למשתכן.

 

מענק

במידה והדירה שלכם זכאית לקבלת מענק עליכם להוציא תעודת זכאי למענק באחד מבנקאי המשכנתאות. עלות תעודה זו הינה 70 ₪. לשם הוצאת התעודה יש לגשת לבנק מצוידים בת"ז, פרטי ת"ז של המשפחה הקרובה, אישור נכות (במידה ויש), אישור הריון (במידה ויש), אישור מספר חודשי שירות בצבא או בשירות הלאומי ובחוזה הרכישה.

בנוסף למענק לעיתים ניתן לקבל גם משכנתא מהמדינה (זכאות למשכנתא) על פי פרמטרים מסוימים. שימו לב כי במידה ולא ביקשתם משכנתא מהמדינה בשלב זה לא ניתן להתחרט ולבקש לאחר תחילת שלב התשלום.

התוכנית מחיר למשתכן מוגדרת עבור אנשים חסרי בית עד שלב חתימת החוזה, כלומר רכישת דירה נוספת לאחר הזכייה בהגרלה מונעת ממכם לחתום על חוזה בתוכנית זו.

האישור תקף לשנה, וניתן להאריכו על פי בקשה.

דירה במחיר למשתכן הינה זולה בכ-120,000 ₪ בממוצע ממחיר הדירה בשוק. המדינה מעניקה סבסוד וכן תנאי המשכנתא לרוב טובים יותר בפרויקטים אלו.

בדיקת הטופס בקשה אורך כשלושה שבועות וזמן מילוי הטופס עצמו עשוי לקחת כמה ימים כיוון שלפעמים יש לצרף מסמכים מסוימים. בכל אופן כדאי לשלוח את הבקשה חודש לפחות לפני סגירת ההרשמה להגרלה על מנת להבטיח כי תספיקו להירשם אליה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו