איך נקבע סכום הכיסוי בביטוח משכנתא

תוכן עניינים
איך נקבע סכום הכיסוי בביטוח משכנתא
איך נקבע סכום הכיסוי בביטוח משכנתא

התחלתם את תהליך לקיחת המשכנתא והגעתם לשלב ביטוח המשכנתא. הבנתם שביטוח זה הוא שלב מחייב בתהליך לקיחת המשכנתא ואתם תוהים לעצמכם, ביטוח משכנתא מהווה עלות חודשית המצטברת לאורך זמן והופכת להוצאה משמעותית.

כיצד סכומי הכיסוי ייקבעו במקרים מסוימים? במקרה של נזק לדירה או במקרה שאחד המבוטחים נפטר? נענה כאן על שאלות אלו ונעבור על נושאים נוספים וחשובים הקשורים לביטוח המשכנתא:

 

ביטוח משכנתא – למה הוא נועד?

ביטוח המשכנתא הינו ביטוח שהבנק מחייב אותנו לעשות במסגרת לקיחת הלוואת משכנתא. ביטוח המשכנתא מורכבת משני ביטוחים – ביטוח מבנה וביטוח חיים

ביטוח המבנה נועד למקרים בהם הדירה ניזוקה באורח כזה או אחר ולפי חומרת הפגיעה הביטוח יפצה אותנו. מקרים אלו יכולים להיות מינוריים כגון נזילה או מקרים יותר משמעותיים כגון שריפה שפרצה בבניין ופגעה באופן חריג בדירה. בכל מקרה הביטוח יפצה אתכם.

ביטוח חיים הינה פחות מורכב אמנם משמעותי לא פחות. במקרים בהם אחד המבוטחים נפטר במהלך תהליך המשכנתא, המוטב, היורש או המבוטח השני במסגרת ביטוח המשכנתא יכוסו על ידי ביטוח המשכנתא. ישנם גורמים שונים המשפיעים על עלות ביטוח החיים עליהם נעבור בהמשך, סכום הכיסוי קבוע, נגיע לזה.

כיצד נקבע סכומי הכיסוי במסגרת ביטוח המבנה וביטוח החיים?

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאים מצוינים?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

כיצד נקבע סכום הכיסוי במקרה של ביטוח מבנה?

סכום הכיסוי במקרה של ביטוח מבנה נקבע לפי קריטריונים שונים. לכל נזק ספציפי כמו למשל, נזילה, שריפה, רעידת אדמה ועוד יש תהליך התביעה הספציפי שהמבוטח צריך לעבור על מנת שלבל את סכומי הכיסוי אף על פי שהתהליכים דומים.

במקרים בהם הדירה ניזוקה באורח משמעותי כמו למשל במקרה של שריפה, חברת הביטוח תדרוש מכם לקבוע עם שמאי מטעם חברת הביטוח שיבצע הערכה מקצועית לגובה הנזק שנגרם לדירה ועל פי הערכתו ייקבע סכום הכיסוי שמשתנה באופן דינמי ממקרה למקרה ולא ניתן לדעת מראש.

במקרים בהם הפגיעה מינימלית ייתכן וחברת הביטוח תחסוך מכם הערכת שמאי, תבקש מכם תיעוד עצמאי של המקרה ופי הממצאים שתשלחו חברת הביטוח תיקבע מהי מידת הנזק ועל פי כך ייקבע סכום הכיסוי.

 

כיצד נקבע סכום הכיסוי במקרה של ביטוח חיים?

סכום הכיסוי של ביטוח חיים יותר פשוט מכיוון שהינו רלוונטי למקרה בודד בו אחד המבוטחים נפטר. במקרה שכזה חברת הביטוח תשלם לבנק את שארית הלוואת המשכנתא והמבוטחים יישארו עם הדירה. ביטוח זה חשוב ביותר.

 

סכום כיסוי ביטוח המשכנתא – כיצד אני גובה את הכסף שמגיע לי?

במקרה של ביטוח מבנה לכל מקרה של נזק יש תהליך מעט שונה אמנם בכל מקרה תידרש ליצור קשר מיידית עם חברת הביטוח או סוכן הביטוח עימו אתה בקשר. תידרש לשלוח מסמכים רלוונטיים או ליצור קשר עם שמאי במקרה הצורך ולאחר שקלול הנתונים חברת הביטוח תחזור אלייך עם סכומי הכיסוי שלדעת מגיע לך.

במסגרת הביטוח חיים במקרה טרגי ומצער של פטירה, תדרשו לשלוח טפסים כגון תעודת פטירה, מסמך סיכום מחלה ומסמכים נוספים המתעדים את מות המבוטח.

 

דברים נוספים שחשוב להכיר בנוגע לביטוח המשכנתא

  • הבנק יציע לכם שירותי ביטוח למשכנתא מטעמו אמנם ישנם אפשרויות רבות נוספות בשוק הפרטי
  • ניתן למחזר את המשכנתא במקרים בהם תוכלו לקבל תנאים טובים יותר על פי נסיבות שונות
  • ביטוח החיים נקבע בעיקר על פי מצבכם הבריאותי והרגלי עישון. כאשר מצבכם הבריאותי הכולל משתפר מומלץ לנסות ולשפר את תנאי הביטוח הנוכחיים שלכם
  • לביטוח משכנתא יש תוקף ותקבלו על כך התראה של שלושים יום לפני שהיא פגה
  • ישנם חברות ביטוח רבות ולכן חשוב מאוד שתבדקו כמה שיותר אופציות לפני שאתם מחליטים על חברת ביטוח מסוימת
  • כל חברת ביטוח מנתחת את הסיכון שהיא לוקחת על עצמה בעת מתן ביטוח לפי קריטריונים מסוימים שלה ולכן ייתכן מאוד ותקבלו הצעות מגוונות בעת מעמד בקשה לביטוח חיים

 

סכום כיסוי ביטוח המשכנתא – סיכום

סיכום הכיסוי בביטוח משכנתא משתנה ולא ניתן להעריך מראש מה יהיה גובה הביטוח.

בעת בחירת חברת ביטוח אצלה תהיו מבוטחים עליכם לשאוף לקבל את הביטוח עם התנאים הטובים ביותר והמחיר הזול ביותר. בנוסף לכך רצוי שתלמדו טוב את השוק, את תדמית חברות הביטוח, תתייעצו עם חברים ובעלי מקצועי על מנת שביום שבו במידה ותצרכו לדרוש כסף מחברת הביטוח, תקבלו את הסכום שמגיע לכם.

ישנם חברות ביטוח רבות, התחרות במשק רבה, גם הבנק יציע לכם שירותי ביטוח. יש לכם את כל הכלים הנחוצים בשביל לקבל את ההחלטה החכמה והשקולה ביותר בנוגע לביטוח המשכנתא. אנחנו מקווים שמצאתם כאן את המידע שביקשתם וממליצים בחום להמשיך לחקור את הנושא, להסתכל באתרים של חברות ביטוח ואף ליצור עימם קשר ולשאול את כל השאלות הרלוונטיות.

במקרה של פטירת מבוטח או נזק שקרה לדירה עלייך ליצור קשר באופן מידי עם חברת הביטוח שלך או סוכן הביטוח.

גובה הכיסוי במקרה של ביטוח המבנה ייקבע לפי הערכת שמאי או לפי ממצאים שנאספו עצמאית על ידי הגורמים המבוטחים, פעולה המתבצעת במקרים של פגיעה מינימלית.

גובה הכיסוי בביטוח חיים איננו משתנה ומכסה את שארית המשכנתא שנותרה למוטב, הגורמים המבוטחים הנוספים או היורש.

סכום הכיסוי ייקבע בלעדית על ידי חברת הביטוח אצלה אתה מבוטח.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו