ביטוח חיים למשכנתא

תוכן עניינים
ביטוח חיים למשכנתא
ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא הינו מרכיב בסיסי מביטוח המשכנתא אותו אתם מחויבים לעשות על ידי הבנק כחלק מתהליך לקיחת המשכנתא שרובם המוחלט של אזרחי ישראל יצטרכו לעשות בשלב מסוים בחייהם. תהליך זה מורכב וביטוח החיים כחלק מביטוח המשכנתא מהווה חלק חשוב שכדי לדעת כיצד הוא עובד. אז מהו ביטוח החיים, כיצד מחירו נקבע, מהו מחזור ביטוח ודברים נוספים שחשוב מאוד שתדעו על ביטוח חיים.

 

ביטוח חיים למשכנתא – כלומר ביטוח משכנתא

ביטוח חיים הוא ביטוח בפני עצמו אמנם כחלק מביטוח המשכנתא אתם מחויבים לעשות גם ביטוח מבנה.  לכן – ביטוח המשכנתא הוא בעצם שני ביטוחים, ביטוח חיים וביטוח מבנה. זהו ביטוח שהבנק יחייב אתכם לעשות אותו, ביטוח המלווה אתכם עשרות שנים צמוד לתקופת המשכנתא ולכן חשוב מאוד שתדעו את חשיבותו וכיצד ניתן להשפיע על הפרמיה שבסופו של דבר תדרשו לשלם על ידי הביטוח

 

קצת על ביטוח מבנה

ביטוח מבנה נועד לנזקים שעשויים לקרות למבנה ממצבים כגון שריפה בבניין, רעידת אדמה אזורית, אסונות טבע, נזילות, דליפות, בעיות בתשתית הבניין וכל דבר שעשוי להקשות על תשלומי המשכנתא במידה ונגרם נזק כלכלי לדירה. לכן הבנק דורש מכם לעשות את הביטוח הזה. בכל מקרה של נזק, מינורי או משמעותי, ישנו תהליך תביעה אחר שצריך לעבור אצל חברת הביטוח, ישנה תביעה לכל מקרה נזק ספציפי.

ניתן לעשות גם ביטוח מבנה פרטי שאיננו חובה, במסגרתו ניתן לבטח את תכולת הדירה ולעשות ביטוח צד ג'.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא ביטוח הרלוונטי למקרה בו אחד המבוטחים נפטר בזמן תהליך החזר תשלומי המשכנתא.  מצב כזה יציב את המבוטחים הנותרים או יורש החוב במצב פיננסי חמור. למשל, עם זוג צעיר לקח משכנתא והמפרנס העיקרי נפטר בטרם החזר חוב המשכנתא, המבוטח שנותר עם החוב יהיה בבעיה חמורה.

לכן ביטוח זה הוא חשוב גם לכם וגם לבנק שמחייב אתכם בסופו של דבר לעשות על מנת שלבטח גם את עצמו. מה עוד צריך לדעת על ביטוח חיים?

 

ביטוח חיים למשכנתא – כיצד המחיר נקבע?

מחיר ביטוח המשכנתא נקבע בעיקרו לפי מצבכם הבריאותי (גם תוכנית המשכנתא שעשיתם תסייע לקביעת המחיר). חברת ביטוח ממוצאת תבדוק ההיסטוריה הרפואית שלכם, ההיסטוריה הרפואית של המשפחה שלכם, מצבכם הבריאותי הכללי, הרגלי עישון ומאפיינים נוספים שעשויים להפוך את הסיכון לבטח אתכם לגבוה או נמוך יותר.

כלומר, אם אתם בריאים, אם אתם לא מעשנים, אם אין בעיות רפואיות במשפחה, הפרמיה שתשלמו לאורך תקופת הביטוח תהיה נמוכה יותר. ככל שמצבכם הבריאותי יותר בסכנה, כך הסיכון שחברת הביטוח תצטרך לקחת על עצמה גבוה יותר ולכן תידרשו לשלם יותר.

 

מחזור ביטוח חיים למשכנתא

מחזור ביטוח חיים למשכנתא הינו מקרה בו יש בידך האפשרות לשפר את תנאי המשכנתא ולכן כדאי לך לגשת אל חברת הביטוח בבקשה למחזר את ביטוח המשכנתא או לפנות אל חברה מתחרה שתתן לך תנאים טובים יותר.

מקרים נפוצים שבהם נהוג לעשות ביטוח משכנתא הוא במקרים בהם מצבך הבריאותי משתפר, הפסקת לעשן, התשלומים הראשוניים ששילמת היו נמוכים וכעת הם מאוד גבוהים (כתוצאה מהסכם ראשוני שנסגר עם חברת הביטוח) ושינוי הרכב המשכנתא מסיבות שונות מה שבהתאם צריך להביא לירידה בתשלום הפרמיה לחברת הביטוח.

 

דברים חשוב שצריך לדעת על ביטוח חיים למשכנתא

להלן כמה דברים חשובים שצריך לדעת על ביטוח חיים:

  • במידה ומבוטח מתאבד או שיקר בתצהיר הבריאות שלו המוטבים או המבוטחים הנותרים לא יהיו זכאים לדמי פיצוי מחברת הביטוח.
  • אתם תקבלו הצעה הבנק לקבל שירותי ביטוח מטעם סוכן הביטוח עמה היא עובדת אמנם כדי יהיה לכם לבחון את האופציות בשוק הפרטי המאופיין בתחרות רבה.
  • אתם מחויבים לעשות ביטוח משכנתא אמנם ביטוח חיים פרטי (כן, יש גם ביטוח פרטי) נתון בהחלט לשיקולכם ואין לו שום קשר לתהליך המשכנתא שלכם.
  • ניתן לעשות את הביטוח כזוג ביחד ובמידה ואתם עושים ביטוח לבד תצטרכו מוטב שייקח על עצמו את המשך הטיפול בתהליך המשכנתא על עצמו במקרה והמבוטח נפטר.

 

אז מה למדנו על ביטוח חיים?

עברנו במאמר על מה הוא בכלל ביטוח חיים ועל היותו בעצם חלק מביטוח המשכנתא. ביטוח זה הוא חובה כך שהשיקול דעת היחיד שלנו הוא אצל איזה חברת ביטוח כדאי לנו לעשות את הביטוח. ישנם המון חברות ביטוח בישראל המציעות שירותי ביטוח משכנתא ולכן לא אמורה לכם להיות בעיה למצוא חברת ביטוח מקצועית שתיתן לכם שירות ביטוח איכותי במחיר הגיוני.

חשוב מאוד שתעשו מחקר שוק כמו שצריך, תוודא את המצב הבריאותי שלכם לפי הדרישות הבירוקרטיות של חברת הביטוח, תבררו על המחירים שסוכני ביטוח שונים יציעו לכם (המחירים אמורים להשתנות) ותוודאו את המוניטין של חברת הביטוח שבסופו של דבר תרצו לעבוד איתה.

עברנו כאן על המון מידע שעל כל נושא בפני עצמו ניתן לכתוב מאמר כך שאם תרצו להעמיק על סעיף מסוים ניתן למצוא מידע נוסף באינטרנט או שתתייעצו עם גורמים מקצועיים המכירים את עולם ביטוח המשכנתאות.

מצבך הבריאותי הכולל, הרגלי עישון, היסטוריה רפואית, גורמים העשויים לסכן את בריאותך.

במקרה בו המבוטח שיקר בנוגע לנתונים שכלל בהצהרת הבריאות שהעביר או מקרה של התאבדות

הבנק ככל הנראה יהיה הגורם המוסדי הראשון שיציע לכם ביטוח חיים למשכנתא אמנם רצוי שתעשו זאת אצל חברת ביטוח פרטית מכיוון שיש המון אפשרויות העומדות בפניכם בשוק הפרטי.

ביטוח זה הוא חיוני מכיוון שמקרה מוות של אחד המבוטחים יתיר את המבוטחים הנותרים או המוטב בבעיה פיננסית חמורה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו