הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ

תוכן עניינים
הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ
הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ

ישראלים רבים מנסים לממש את חלום רישום הדירה על שמם בטאבו. אולם, המחיר הכלכלי שגובה זה, לעיתים לא מאפשר התאמה של הנכס לטעמו של הבעלים, לאחר הרכישה. הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ מהווה אפשרות נהדרת בעבור אלו המעוניינים לבצע שיפוץ, ומדוע לא מומלץ להגיע לבנק לבד? זאת ועוד, במאמר הבא.

 

המרוץ אחר הדירה עוברת דרך הבנק

מחירי הדיור בישראל ממשיכים לעלות, וסימני עצירה אינם נראים באופק. לראיה, בין השנים 2019 – 2009, נרשמו בירושלים ותל אביב, הערים הגדולות בישראל, התייקרו בכ – 53% ו – 64% בהתאמה. נתונים אלו, לצד העובדה שמחירי הדיור בבאר שבע, בעיקר בשל התרחבות התנועה הסטודנטיאלית בה, עלו בכ – 115%, ודירת 4 חדרים עלתה בממוצע בכ – 97%, מעידים על מגמה נמשכת.

משכך, רבים מקרב אזרחי ישראל נדרשים לפנות אל הבנק, זאת לשם מימוש רצונם לרכוש דירה. במסגרת הפנייה, יבקשו אלו הלוואת משכנתא, אשר תאפשר להם להגשים את החלום, ולרכוש בית מגורים משלהם.

 

רוצים לקבל משכנתא בפריסה נוחה?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

הלוואה גדולה – לשנים רבות

כפי שניתן להניח, הלוואת המשכנתא תלווה אתכם שנים רבות עד לפירעונה המלא. הנתון המרכזי לעניין זה הוא משך הזמן המקסימלי להחזר ההלוואה המדוברת, הנאמד בכ – 30 שנים. משך זמן ההחזר מקים קושי כלכלי משמעותי, שמונע מרבים להיות מסוגלים לבצע הוצאות כלכליות שונות במהלך השנים.

 

שיפוץ הבית – מגוון סיבות לפעולה

בין ההוצאות שנמנעות מנוטלי המשכנתאות, אשר צוינו לעיל, מצוי השיפוץ הביתי. לא פעם נכס אשר נרכש מיד שנייה, אינו מעוצב לטעמכם האישי, ולעיתים אינו עונה על דרישות המשפחה. משכך, לא פעם מבקשים אנשים רבים לשפץ את ביתם, בין אם מדובר על ההתאמות לעיל, ובין אם לשם העלאת ערכו של הנכס, בטרם ביצוע מכירה.

 

הקושי הכלכלי – עלויות שיפוץ הבית

כאמור, שיפוץ הבית אינו הוצאה של מה בכך, שכן בהתאם למנעד הרחב של השיפוצים אותם ניתן לבצע בבית, כך נע גם טווח המחירים. לראיה, ככל שברשותכם דירה, שגודלה כ – 100 מטרים רבועים, בהם תרצו להתקין פרקט, תיאלצו להיפרד, לכל הפחות, מכ – 4,000 שקלים. אולם, ככל שתהיו מעוניינים לשבור קירות או להחליף סלון, אנו מדברים על הוצאות אשר נאמדות בכ – 5 ספרות ולמעלה מכך.

 

הקושי הכלכלי – והפתרון

כאמור, קיומה של הלוואת משכנתא, אשר בהחזריה החודשיים עליכם לעמוד, יכול למנוע לא פעם את שיפוץ הבית המיוחל. אולם, בניגוד למטרות אחרות, שלשם מימושן יש ליטול הלוואה נפרדת, שיפוץ הבית יכול להתאפשר על ידי הגדלת המשכנתא הקיימת.

 

הנתונים שעליכם להביא בעת הגשת הבקשה

ככל שהינכם מעוניינים להגדיל את המשכנתא הקיימת, לצורך שיפוץ הבית, יהא עליכם להגיע אל סניף הבנק המשרת אתכם. בטרם יציאתכם אל הפקיד, יהא עליכם לדאוג למספר נתונים, אשר יקלו עליכם לקבל את ההלוואה המיוחלת.

ראשית, יהא עליכם לדאוג להסבר מנומק ומפורט, המנמק את הסיבה שבגינה אתם רוצים להגדיל את המשכנתא. הסבר זה יצטרך להגיע עם תימוכים נוספים, דוגמת עלויות העסקה, לרבות הצעת המחיר שהגיעה מקבלן המשנה, או לחילופין, ככל שאתם מבצעים את השיפוץ לבד, להציג את תמחור החומרים ואנשי המקצוע שידרשו לעבודה.

 

הוכחת עליית ערכו של הנכס – כדאית, ולעיתים הכרחית

בנוסף לאמור לעיל, יהא עליכם להביא עמכם הערכה של עליית שווי הנכס. לשם כך, מומלץ להיעזר בחוות דעת של איש מקצוע. אומנם מדובר על הוצאה כספית נוספת, אך זו תעלה את רמת הסבירות שתזכו לקבלת הגדלת המשכנתא.

הסיבה לכך שהוכחת עליית ערכו של הנכס עשויה להיות מעשה מחייב היא מגבלת המשכנתא. על הלוואת משכנתא קיימת מגבלה מטעם המפקח על הבנקים, אשר אינו מאפשר הענקת משכנתא בשיעור העולה על סך של 70% מערך הנכס. משכך, ככל שמדובר על משכנתא די טרייה, הוכחת עליית ערך הנכס הכרחית לקבלת סכום מספק לשיפוץ.

 

מחזור משכנתא – אפיק פעולה משלים

מחזור משכנתא הוא בעצם ביצוע כל שינוי בהסדר הקיים של הלוואת המשכנתא שלכם. בין אם מדובר על שינוי מסלול ההחזר, שיעור ההחזר החודשי או פעולה אחרת, מחזור משכנתא מאפשר לכם לטרוף את הקלפים מחדש, ולהתאים את ההסדר למצב הקיים.

 

סוגי מחזור המשכנתא – פנימי וחיצוני

כאמור, ישנם שני סוגים עיקריים למחזור משכנתא. הראשון, מחזור פנימי, מהווה פעולה אשר בה אנו ממחזרים, כלומר, משנים את תנאי ההחזר, של המשכנתא באותו מוסד בנקאי בו נטלנו את ההלוואה מלכתחילה. אפיק המחזור השני, הוא מחזוק חיצוני, מוגדר כמצב בו אנו מעבירים את הלוואת המשכנתא לבנק אחר.

 

מגדילים את המשכנתא – זמן מצוין לבצע מחזור

תנאי המשכנתא, אותם מקבל היחיד במועד רכישת נכס, מותאם לאותו רוכש באופן ספציפי. בין אם מדובר על שיעור ההכנסה החודשי, שכן שיעור ההחזר המקסימלי כפוף לו, בין אם מדובר על הריבית ובין אם מדובר על משתנים רבים נוספים, מדובר על משתנים אינדיבידואלים, הבוחנים את מצבו של היחיד במעמד הענקת המשכנתא.

משכך, בעת הגעתו של היחיד לבקש הגדלת שיעור המשכנתא, ייתכן כי זה יוכל לזכות לשיפור תנאי המשכנתא שלו. הכנסה חודשית גבוהה יותר, מצב חשבון עדיף ופרמטרים רבים נוספים, יוכלו להביא לא רק לקבלת ההלוואה, אלא גם לשיפור תנאיי ההחזר, וחיסכון כלכלי עצום.

 

סיכום והמלצת המערכת

כאמור, שיפוץ נכס גורר עמו הוצאה כלכלית לא מבוטלת. לאור העובדה שיוקר המחייה הישראלי אינו מאפשר, כדרך קבע, צבירת חיסכון גדול דיו, רבים בוחרים באפיק הגדלת המשכנתא לצורך שיפוץ. לצד פעולה זו, ניתן לבצע מחזור משכנתא, אשר יאפשר לכם לחסוך בהוצאות המשכנתא באופן משמעותי.

נקודה אחת חשובה לעניין זה היא מוקד הפנייה. בעוד מרביתכם יפנו, כברירת מחדל, אל המוסדות הבנקאיים, לא מדובר על הפעולה האידאלית. הסיבה לכך היא שהבנק, מעבר לאישור ההלוואה, מרוויח מקיומה כסף רב, ומשכך, מצוי בעמדה המייצגת אינטרס מנוגד משלכם, הוא הרצון לחסוך. ההמלצה היא פנייה אל יועץ משכנתאות, אשר יוכל לסייע לכם להשיג את המירב עבורכם.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
מהי תקרת המשכנתא?

בין תפקידיו השונים, מהווה בנק ישראל מפקח על הבנקים, אשר מוודא כי הלוואות המשכנתא אינן חונקות את הציבור הרחב. משכך,

קרא עוד »
שתפו אותנו