הוצאת תעודת זכאות מחיר למשתכן

תוכן עניינים
הוצאת תעודת זכאות מחיר למשתכן
הוצאת תעודת זכאות מחיר למשתכן

מחיר למשתכן הינה תוכנית המוצעת על ידי המדינה המסייעת לאוכלוסיות מסוימות לרכוש דירה ראשונה. התוכנית כוללת מספר הטבות כמו למשל מענק מסובסד ע"י המדינה, הוזלה במחיר הקרקע, משכנתא בתנאים משופרים ועוד. ההשתתפות בתוכנית זו מורכבת ממספר שלבים, אשר הראשון שבהם הוא הוצאת "תעודת זכאות למחיר למשתכן". במאמר זה נסקור את התוכנית באופן כללי ונתמקד בשלב הוצאת תעודת הזכאות. 

 

קצת רקע

מחיר למשתכן הינו תהליך ייחודי למכירת דירות – המדינה מסבסדת קרקעות (עד 80% סבסוד) ומבקשת מקבלנים שונים להגיש הצעות מחיר, על פי דרישות סטנדרטיות שהמדינה מציבה. תהליך זה מאפשר לאזרח שבקצה ליהנות מדירה במחיר מופחת ללא פגיעה באיכות הדירה. תוכנית זו נוסדה בשנות התשעים, ומאז עברה מספר גלגולים ושינויים עד לימינו אנו.

היתרונות המרכזיים של תוכנית זו הינם:

  • קרקע מסובסדת, דבר המוריד משמעותית את מחיר הדירה.
  • תנאי משכנתא משופרים – אחוזי מימון גבוהים מהרגיל, לעיתים קרובות זכאים למשכנתא מהמדינה, ובאופן כללי הבנקים סומכים יותר על עסקאות אלו ועל כן נותנים תנאי ריבית טובים יותר.
  • מענק מטעם המדינה (לא בכל הדירות קיים מענק).
  • התחייבות הקבלן לסטנדרט איכותי.

 

כמובן שישנם עוד יתרונות אולם אנו פירטנו את המרכזיים שבהם.

 

רוצים לקבל משכנתא בפריסה נוחה?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מחיר למשתכן ממעוף הציפור

נסקור בקצרה את שלבי ההשתתפות בתוכנית מחיר למשתכן, ולאחר מכן נתמקד בשלב הוצאת תעודת הזכאות. השלב הראשון כמובן הוא הוצאת תעודת הזכאות, ועל שלב זה נרחיב בהמשך. לאחר קבלת התעודה על האדם להירשם להגרלות שבהם הוא מעוניין להשתתף.

אין הגבלה על מספר ההגרלות שניתן להירשם אליהן, אולם במידה וזכיתם בהגרלה אחת אתם מוסרים מהגרלות אחרות כך שכדאי לשקול את כמות ההגרלות אליהן אתם נרשמים. במידה והאדם זכה באחת ההגרלות עליו לבחור דירה אשר בה הוא מעוניין מתוך הדירות המוצעות בפרוייקט.

שימו לב כי דירות אלו אינן יכולות לשמש כדירות להשקעה, ובמידה וזכיתם בדירה אינכם יכולים למכור אותה עד חמש שנים מרגע האכלוס. מכל מקום ניתן להשכיר את הדירה שבה זכיתם במידה ואתם עוד לא מעוניינים לגור בה בעצמכם.

 

זכאות לתוכנית מחיר למשתכן

המדינה משקיעה תקציבים רבים בתוכנית זו ועל כן היא אינה יכולה להציע תוכנית זו לכל מבקש, אלא לאוכלוסיות מסוימות. ההגבלה הראשונה הינה שאינכם בעלי דירה ולא היה ברשותכם דירה בשלושת השנים האחרונות. הגבלה זו כוללת זכויות דירה כמו בן ממשיך או בן קיבוץ, ואפילו אדם שיש לו קרקע אשר יכולה לשמש כקרקע לבניית מגורים (אינה קרקע חקלאית) אינו זכאי להשתתף בתוכנית זו.

התוכנית מיועדת לאוכלוסיות הבאות:

 

מצב משפחתי

התוכנית מיועדת למצבים משפחתיים ספציפיים:

  • זוגות, כולל ידועים בציבור.
  • יחידים (רווקים, גרושים, אלמנים) מעל גיל .35
  • הורה יחיד בתנאים מסוימים.

 

נכות

בנוסף, התוכנית מיועדת לנכים ברמות שונות מעל גיל 21:

  • נכה אשר מרותק לכיסא גלגלים לצמיתות ובעל מעל 75% נכות.
  • נכה רפואי לצמיתות ובעל מעל 50% נכות.
  • נכי משרד הביטחון ונכי פעולות האיבה אשר בעלי מעל 50% נכות.

 

שלב הוצאת תעודת הזכאות למחיר למשתכן

כפי שכתבנו, השלב הראשון הדרוש על מנת להשתתף בתוכנית מחיר למשתכן הינו הוצאת תעודת זכאות. לשם הוצאת תעודה זו ראשית עליכם להימצא בקבוצות המיועדות שרשמנו לעיל. במידה ואתם אכן נמצאים ברשימות אלו עליכם למלא טופס אינטרנטי ולשלוח לאחד משלושת חברות הבנייה: עמידר, אלונים ומילגם.

לאחר שליחת הבקשה משרד השיכון והבינוי עובר על פרטי הבקשה. שימו לב כי תהליך אימות הנתונים יכול לקחת עד שלושה שבועות, ויש להתחשב בכך במידה ואתם רוצים להירשם להגרלה מסוימת.

לאחר אימות הנתונים ובמידה והבקשה אושרה משרד השיכון והבינוי שולח אליכם את תעודת הזכאות למייל בצירוף שם משתמש וסיסמא חד פעמיים. עם נתונים אלו באפשרותכם להיכנס לאתר הרישום ומשם תוכלו להירשם להגרלות על דירות. תוקפה של תעודה זו הינו ל-12 חודשים, אם כי ניתן להאריך את תוקפה בחינם במידה והנתונים לא השתנו.

 

משפרי דיור

לאחרונה החלה המדינה לאפשר את התוכנית גם לאנשים אשר מוגדרים כמשפרי דיור, כלומר ברשותם דירה אולם הם מעוניינים להחליפה בדירה אחרת. הדירות מהתוכנית שלא נרכשו לאחר שנה ממועד ההגרלה נמכרות למשפרי דיור. משפרי הדיור נדרשים למכור את דירתם הקודמת עד שנה מרגע איכלוס הדירה החדשה.

משפרי דיור המעוניינים להוציא תעודת זכאות למחיר למשתכן אינם יכולים לעשות זאת דרך האינטרנט והם נדרשים להגיע פיזית לאחד הסניפים של חברות הבנייה שמנינו לעיל.

תהליך הוצאת התעודה מורכב מאיסוף הנתונים, שליחת הבקשה, מעבר על הנתונים ואישור הבקשה. איסוף הנתונים יכול לארוך מספר ימים כיוון שייתכן ותידרשו להשיג מסמכים מסוימים. מעבר הנתונים יכול לארוך עד שלושה שבועות ועל כן מומלץ לקחת בחשבון בערך כחודש לתהליך כולו.

תעודת הזכאות תקפה למשך כשנה אולם במידה ולא חלו שינויים בנתונים ניתן להאריך את תוקפה ללא תשלום בצורה מיידית. משרד השיכון מאמת את הנתונים באופן שוטף כך שלא אמורה להיות בעיה להאריך את תוקפה מעבר לשנה.

כל פונה רשאי לבחור לאיזה חברה ברצונו לגשת על פי העדפותיו האישיות. שימו לב כי במידה ותידרשו להציג מסמכים יהיה עליכם להגיע פיזית לסניף ועל כן כדאי להתחשב במיקומי הסניפים של החברה.

במידה ולא נדרש להציג מסמכים אין צורך להגיע למשרדי החברה וניתן למלא את הטופס המקוון, אולם אם אתם נדרשים להציג מסמכים מסיבה כלשהי עליכם להגיע אל סניפי החברה בצורה פיזית. שימו לב כי יש לקבוע תור מראש ולא ניתן להגיע ללא תיאום מראש.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו