החזרי מס למשכנתא

תוכן עניינים
החזרי מס למשכנתא
החזרי מס למשכנתא

כל רוכש דירה בישראל מכיר את ההליך הארוך אותו עליו לעבור עד לקבלת הדירה, החל מקבלת המשכנתא על הדירה וכלה בתשלומי ההחזר השנתיים. לכן, חשוב לדעת כי באפשרותכם לקבל החזרי מס בגין המשכנתא, החזרים אשר יכולים להצטבר לסכום משמעותי. החזרי מס בגין משכנתא ניתן לקבל בעבור תשלומי ביטוח חיים אותם תשלמו עבור קבלת המשכנתא, כמו גם במידה ואתם עצמאים העובדים מהבית.

 

מהי משכנתא?

משכנתא הינה הלוואה אותה ניתן לקבל מהבנק או מגופים פנסיוניים בתמורה לשעבוד הדירה אותה ברצונכם לרכוש. החזר ההלוואה לרוב ימשך תקופת זמן ארוכה ובהתאם ליכולתכם. לעיתים ההחזר יכול להגיע גם עד ל- 30 שנים. ישנם סוגים שונים של משכנתאות, כאשר במידה ותמצאו זכאים באפשרותכם יהיה לקבל החזר מס בגין המשכנתא.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאים שתמיד חלמתם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

ההבדל בין סוגי המשכנתאות

ההבדל המרכזי בין המשכנתאות השונות נעוץ באופן בו תחושב מחיר המשכנתא והריבית הנלווית לה. את סוגי המשכנתאות ניתן לחלק ל- 2:

  1. משכנתא בריבית קבועה – ישנם סוגים שונים של משכנתא בריבית קבועה, הבסיסית שבהם הינה כי ההחזר החודשי לא ישתנה, או ישתנה במעט לאורך תקופת ההחזר. משכנתא זו נחשבת לסולידית ביותר, עם פחות סיכונים ללווה. אולם, היות והסיכון המרכזי הוא של המלווה, היא תהיה גם היקרה ביותר.
  2. משכנתא בריבית משתנה – בסוג משכנתא זה, מחיר ההלוואה ישתנה בכל תקופה, על פי הסכם המשכנתא. בהסכם זה יקבעו תדירות שינויי הריבית, שינויים אלו יכולים להיות אחת לחודש או אחת לכמה שנים. סכום ההלוואה במשכנתא זו יכול להיות לא צמוד למדד ויכול להיות צמוד למדד. שינוי הריבית יכול להיות בהתאמה לפי מטבע זר כמו אירו או דולר, ריבית פריים אשר מהווה בסיס לחישובים שונים, או מדד מיוחד.

 

יש לציין כי את החזרי המס על משכנתא, ניתן לקבל ללא קשר לסוג המשכנתא שנלקחה.

 

אז מהו החזר מס למשכנתא?

כאמור, קבלת משכנתא על הדירה הינה הוצאה אשר לרוב מכבידה על הלווים למשך שנים רבות קדימה. אחת האפשרויות לצמצום הקושי והעלויות הכרוכות בהלוואה הינה האפשרות לקבלת החזר מס בגין המשכנתא. בעת בקשת המשכנתא מהבנק, ניאלץ לחתום על ביטוחים מסוימים, בין היתר, ביטוח מבנה או ביטוח חיים.

אלו הם חלק מן הערבויות להם הבנק זקוק על מנת לאשר לנו את המשכנתא. ביטוחים אלו, הם המקומות מהם נוכל לבקש את החזר המס ואלו סכומים לא קטנים בכלל.

 

החזר מס במשכנתא עבור רכישה של ביטוח חיים

זוהי האפשרות הראשונה והמרכזית לקבלת החזר מס בעבור המשכנתא. פוליסת ביטוח חיים אותה תעשו, מאפשרת לבנק להבטיח כי המשכנתא תכוסה במידה ויתרחש אירוע של מחלה או תאונה. לפי סעיף 45א' לפקודת מס הכנסה, תוכלו לקבל באמצעות ביטוח החיים החזר מס המגיע לגובה של עד 25 אחוזים מגובה מחירה של פוליסת הביטוח.

 

החזר מס במשכנתא בעבור עצמאים העובדים מהבית

בנוסף להחזר בגין תשלומי פוליסת ביטוח החיים, באפשרותם של אנשים המנהלים עסק מהבית, לבקש גם החזר מס בגין המשכנתא. בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת תופעת העבודה מהבית, החל מרואה חשבון ועורכי דין ועד כותבי תוכן ומטפלים. במידה ובבית יש לכם חדר אשר תוכלו להראות כי הוא משמש כמשרד, באפשרותכם לקבל עליו החזרי מס בסכומים לא קטנים.

 

איך מגישים בקשה להחזרי מס בגין המשכנתא?

  1. ביטוח חיים – כדי לקבל את החזר המס בעבור רכישת ביטוח החיים בגין המשכנתא, נידרש להגיש את טופס 135 של מס הכנסה. אל בקשה זו יש לצרף אישור שנתי מפוליסת הביטוח, אותו ניתן לקבל מחברת הביטוח שלכם. את הבקשה יש להביא בצורה ידנית אל פקיד שומת המס.
  2. עצמאי המעוניין בהחזר מס משכנתא בגין עבודה מהבית – יש לשים לב כי העבודה צריכה להיות מהבית כאשר המשכנתא על אותו הבית רשומה על שם העצמאי מבקש הבקשה. נידרש למלא טופס שנתי מספר 1301 (דין וחשבון על הכנסות) בסוף כל שנה. דו"ח זה מוגש באופן מקוון, באמצעות אתר רשות המיסים. לאחר מכן, יש להגישו בצורה ידנית אל פקיד לשכת המס, זאת עד לתאריך ה-30 באפריל בשנה שאחרי השנה בגינה מעוניינים להגיש את הבקשה.

 

לסיכום, החזרי מס בגין משכנתא, אפשרי?

התשובה לכך היא כן. הדבר אפשרי ונגיש, תוכלו לקבל החזר של עד כ-25% מגובה ביטוח החיים אותו אתם משלמים. בנוסף, במידה ואתם עצמאים העובדים מהבית תוכלו לקבל החזר בגין ניהול העסק.

כן, גם אחרי 5 או 6 שנים ניתן לבקש החזר מס משכנתא.

עליכם לשמור את כלל המסמכים והאישורים אשר קשורים לפוליסות הביטוח ולעניין המשכנתא, כל זה על מנת שבמידה ותצטרכו להוכיח כי שילמתם את הכספים, תהיה לכם הוכחה בתוקף.

ניתן להגיש באופן עצמאי. באפשרותכם גם לפנות לרואה חשבון או ליועצי מס המומחים בתחום אשר יוכלו לבדוק ולייעץ לכם בהתאם למצבכם, כך תוודאו כי לא פספסתם אף חלק ממה שמגיע לכם. בנוסף על כך, קיימות בשוק חברות שונות המאפשרות לקבל החזר מס דרכן. מומלץ לבדוק כל אפשרות מה היא דורשת מבחינת עלות תועלת.

במידה ומדובר בהחזר בגין ביטוח חיים, לא משנה האם מדובר בשכירים או עצמאים. לעניין ההחזר בגין ניהול עסק מהבית, מדובר על עצמאים אשר מנהלים עסק אותו הם פתחו בעצמם וההוצאות הם בגין העסק.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
העלאת מס רכישה

מס רכישה מתוסכלים או מבינים, כולנו משלמים מסים לרשות המיסים על כול מיני דברים שאנחנו קונים או מרוויחים, החל ממס

קרא עוד »
היטל השבחה

מס היטל השבחה הינו מס אותו בעל מקרקעין נדרש לשלם בגין השתבחות נכס בו הוא מחזיק. במאמר זה נבין, מהו

קרא עוד »
שתפו אותנו