הלוואת משכנתא לזכאים

תוכן עניינים
הלוואת משכנתא לזכאים
הלוואת משכנתא לזכאים

מהי הלוואת משכנתא לזכאים?

הלוואת משכנתא לזכאים היא הלוואה הניתנת במימון של משרד הבינוי והשיכון לזוגות צעירים, רווקים, עולים חדשים ועוד המוגדרים כמחוסרי דיור. את ההלוואה מקבלים באמצעות אחד מהבנקים למשכנתאות לאחר אישור הקריטריונים שהמדינה העמידה.

הלוואת משכנתאות לזכאים ניתנות בתנאים נוחים, ריבית קבועה צמודה למדד ולאורך שנים על פי הצרכים של הלווים. כאשר מסיימים לשלם את הזכאות ולא לוקחים משכנתא נוספת, השעבוד על הדירה מוסר והדירה הופכת לנכס של הרוכשים.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאים מצוינים?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

היתרונות של הלוואת משכנתא לזכאים

היתרונות לזוגות צעירים שלוקחים הלוואת משכנתא לזכאים

זוגות צעירים הלוקחים הלוואת משכנתא לזכאים יכולים להקטין את ההון העצמי אליו הם מחויבים בתשלום על הדירה. כלומר, הבנק מאפשר לקחת על דירה ראשונה הלוואה של 75% מערך הדירה ו-25% הון עצמי. כאשר מקבלים זכאות הלוואת משכנתא יכולים לממן חלק מ-25% של שווי הדירה בתשלום זה.

הם מקבלים תנאים מועדפים של החזר חודשי בריבית קבועה צמודה למדד, תקופה של 25 או 28 שנים וכך יכולים להפחית  את ההחזר החודשי על המשכנתא.

 

היתרונות לרווקים שלוקחים הלוואת משכנתא לזכאים

רווקים מקבלים הלוואת משכנתא לזכאים מגיל 21 ויכולים לרכוש דירה ראשונה באזור עם עדיפות לאומית. אפשרות נוספת היא שבגיל 30-48 הם יכולים לממש את הזכאות על דירה באזור המרכז.

 

היתרונות הכלליים של הלוואת משכנתא לזכאים

הלוואת משכנתא לזכאים יכולה להיפרע בכל רגע נתון מבלי הודעה מראש. בנוסף, כאשר משלבים אותה עם הלוואת משכנתא רגילה מהבנק מקבלים הנחות במידה ופורעים את המשכנתא הרגילה לפני המועד, מה שנקרא פירעון מוקדם.

 

כיצד נקבעת הזכאות ללווים?

כאשר לוקחים הלוואת משכנתא לזכאים יש לעמוד במספר קריטריונים המחושבים בנקודות. ככל שהניקוד גבוה יותר, כך הזכאות של הלווים תהיה גדולה יותר. הקריטריונים שנבדקים הם:

  • גיל הלווים
  • מקום המגורים
  • שירות צבאי
  • מספר שנות הנישואין
  • מספר הילדים
  • מספר אחים ואחיות

 

כיצד מחשבים הלוואת משכנתא לזכאים?

חישוב הלוואת משכנתא לזכאים נעשה בהתאם לזכאות האישית. החישוב של הזכאות האישית לזוגות צעירים נעשה על פי מספר שנות הנישואין, החישוב למשפחה חד הורית נעשה על פי מספר השנים בהן ההורה הוא הורה יחיד, החישוב לעולים חדשים נעשה על פי הותק שלהם בארץ והחישוב לרווקים נעשה על פי גילם.

לחישוב מתווסף פרמטר של מספר אחים ואחיות ותקופת השירות הצבאי בין אם זהו שירות אזרחי ובין אם שירות מילואים. לחישוב של זוגות או חד הוריים עם ילדים מוסיפים את מספר הילדים ולנכים מעניקים ניקוד נוסף על פי הנכות שלהם.

 

חישוב זכאות הלוואת מקום

בנוסף לחישוב הזכאות האישית, חישוב הלוואת משכנתא לזכאים נעשה גם על פי המקום. כלומר, מה המיקום של הדירה. האם היא באזור של עדיפות לאומית או באזור אחר. במקרים של עדיפות לאומית מקבלים סיוע נוסף מהמדינה בנוסף לחישוב האישי. הלוואה זו נקראת הלוואת מקום וזאת על מנת לעודד בנייה ורכישת דירות באזורים מועדפים.

 

כיצד מחשבים ניקוד לעולים חדשים?

הלוואת משכנתא לזכאים המוגדרים כעולים חדשים מחושבת על פי הזכאות האישית שלהם עם תוספת של השירות הצבאי או הלאומי ותוספת ותק. כלומר, עולה חדש המתגורר בארץ מעל 5 שנים בין אם הוא נשוי ובין אם רווק מעל גיל 21.

את הוותק מחשבים מיום קבלת המעמד של עולה חדש. במידה ומדובר בזוג עולים החישוב נעשה על פי הוותק של בן או בת הזוג שעלו לארץ ראשונים. בנוסף, העולים החדשים מקבלים תוספת ניקוד כאשר אחד מהם הוא תושב ותיק או עולה חדש שעבר את גיל 45.

 

כיצד מקבלים תעודת זכאות למשכנתא?

רק מי שעומד בכל הקריטריונים יכול להנפיק תעודת זכאות למשכנתא. ניתן לגשת לבנק בו מבקשים הלוואת משכנתא לזכאים ולהביא את כל המסמכים הרלוונטיים. הבנק מעביר את הבקשה והמסמכים למשרד הבינוי והשיכון ותוך מספר שבועות תעודת הזכאות מוכנה.

על התעודה יש לשלם עמלה על פי התעריף שנקבע ולהגיש את הבקשה להלוואה משלימה בבנק. במידה ועדיין לא מתכוונים לרכוש דירה צריך לדעת שתוקף תעודת הזכאות הוא שנה. לפיכך, במהלך השנה במידה וחלו שינויים במספר הילדים או המצב המשפחתי לפני שלוקחים את ההלוואה, יש לעדכן את הפרטים או להאריך את התוקף של התעודה.

 

אילו מסמכים יש לצרף לבקשת הזכאות?

כל אוכלוסייה צריכה לצרף את המסמכים המתאימים לקריטריונים שבהם היא צריכה לעמוד על מנת לקבל הלוואת משכנתא לזכאים. למשל, עולים חדשים צריכים להציג מסמכים המוכיחים את תאריך קבלת מעמד העולה החדש. נכים צריכים לצרף מסמכים על הנכות שלהם.

אוכלוסיות המתגוררים בצפיפות צריכים להציג מסמכים לזכאים בשל צפיפות דיור. גרושים צריכים לצרף תעודת גירושין עם תוקף משפטי או מסמכים המעידים על הליך גירושין במידה ועדיין לא התגרשו.

בין אם לוקחים הלוואת זכאות ובין אם משכנתא רגילה חייבים לעמוד בהחזרים אחרת הבנק יחייב את הלווים בריבית, עמלת פיגורים ואף בהליכים להוצאה לפועל.

המדינה רשאית לתקן את החוק ולהחליט על תנאי זכאות אחרים. גם כשמדובר בהלוואת משכנתא רגילה התנאים עלולים להשתנות.

לא מומלץ לעשות זאת מכיוון שהריבית נמוכה מאוד ועומדת על 2%. מי שבעבר לקח זכאות על 4% ויותר בהחלט מומלץ למחזר. המחזור יהיה ללא עלות פירעון מוקדם.

תמיד עדיף לקחת הלוואת זכאות מאשר הלוואת משכנתא רגילה או לשלב כמה שפחות משכנתא רגילה. במידה וההון האישי מספיק לרכישת דירה ניתן לוותר על הזכאות.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו