השוואת ביטוחי משכנתא

תוכן עניינים
השוואת ביטוחי משכנתא
השוואת ביטוחי משכנתא

אם חשבתם שכאשר הבנק מציע לכם שירותי ביטוח למשכנתא התהליך יסתיים ועליכם רק להסכים אז תחשבו שוב. אמנם יש לכם את האפשרות לעשות את הביטוח מול הבנק אך ישנם אפשרויות נוספות שאתם חייבים לשקול לפני קבלת ההחלטה הסופית על איפה כדאי לכם לבטח את המשכנתא שלכם.

מהו ביטוח משכנתא, היכן ניתן לרכוש, כיצד ולמה להשוות מחירים וכל מה שאתם צריכים לדעת על שוק ביטוח המשכנתאות:

 

ביטוח משכנתא – כיצד זה עובד?

אם אתם כבר בתהליך לקיחת המשכנתא אתם ככל הנראה יודעים למה נועד ביטוח המשכנתא אך בכל זאת נעבור כאן על הגדרות למי שצריך ריענון או שאיננו יודע: ביטוח המשכנתא מורכב משני ביטוחים שהבנק יחייב אתכם לעשות במסגרת לקיחת הלוואת המשכנתא:

  • ביטוח חיים: ביטוח חיים נועד למצב בו אחד מהגורמים המבוטחים (ברוב המקרים יהיה מדובר בבני זוג) נפטר וכעת החזר הלוואת המשכנתא ברוב מקרים תהיה קשה עד בלתי אפשרית. במקרה כזה חברת הביטוח תשלם את שארית תשלומי המשכנתא והמובטח השני או במקרה ומדובר במבוטח יחיד, המוטב או היורש לא יצטרכו להתמודד עם שארית חוב המשכנתא.
  • ביטוח מבנה: ביטוח מבנה נועד למקרה בו דירתך ניזוקה באורח מינורי או בלתי הפיך. במקרים קיצוניים בהם הנזק לדירה יהיה משמעותי ביטוח המבנה יכסה את שארית תשלומי ביטוח המשכנתא בכפוף לפוליסת הביטוח.

 

היכן ניתן לרכוש ביטוח משכנתא?

הפעם הראשונה שתיתקלו בהצעת ביטוח למשכנתא שלכם תהיה ככל הנראה מול הבנק, הגורם העיקרי עמו תעבדו לאורך כל תהליך לקיחת המשכנתא. הבנקים השונים עובדים עם חברות ביטוח וסוכני ביטוח מסוימים ובמסגרת הדרישה המחייבת של הבנק שתיקחו ביטוח משכנתא, הם יציעו לכם את שירותכם.

מצד אחד זה עשוי להיות נוח מכיוון שזה נראה כמו ההחלטה הפשוטה ביותר אך מצד שני ללכת עם הבנק עלולה לעלות לכם המון כסף. אז אתם בטח שואלים את עצמכם, אם לא ללכת עם הבנק, איפה אני יכול למצוא ביטוח משכנתא בתנאים טובים יותר?

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

תחרות בין חברות הביטוח – מחירים טובים יותר בשבילכם

במשק הישראלי קיימים אינספור חברות ביטוח שרק מחפשות אתכם בשביל להעניק לכם שירותי ביטוח משכנתא. ייתכן ואתם כבר מכירים את החברות האלו מפרסומות או משירותי ביטוח אחרים שלקחתם.

עליכם לשקול לעשות ביטוח אצל חברת ביטוח פרטית מכיוון שישנה תחרות רבה בין חברות הביטוח וקיימות בפניכם מספר אופציות, זה יהיה לא חכם לבחון אופציה אחת לביטוח ולא לבדוק כמה שיותר אפשרויות, במיוחד בשוק רווי תחרות, משמע, מחירים זולים יותר ותנאים טובים יותר.

 

השוואת ביטוחי משכנתא – כיצד?

כיום ניתן למצוא את חברות הביטוח השונים בחיפוש מהיר באינטרנט ולמצוא אתרים מתקדים מלאים במידע הנועדו בשביל לקוחות פוטנציאליים בדיוק כמוכם. חלק מהאתרים יאפשרו לכם באמצעות מחשבון של האתר לקבל ערכה ראשונית לכמה תידרשו לשלם על ביטוח משכנתא.

ישנם גם אתרים אחרים המבצעים השוואה בין מספר חברות ביטוח כך שתוכלו לקבל תמונה רחבה יותר של הצעות אותם תוכלו בעתיד לאמץ.

 

למה שמחירי ביטוח המשכנתא יהיו שונים?

חוץ מהעובדה כי ישנה תחרות רבה על הזכות למתן שירות ביטוחי משכנתא ישנה סיבה נוספת להבדלי המחירים המתמקדת במצבכם הבריאותי אל מול הסיכון שחברת הביטוח משערת שהיא לוקחת על עצמה.

 

עלות ביטוח חיים

עלות ביטוח חיים מסתמכת במצבכם הבריאותי הכללי, ההיסטוריה הבריאותית של המשפחה שלכם וכמובן הרגלי עישון או פעילויות במסגרת עבודה או פנאי העלולים לסכן אתכם בריאותית. במידה ולאורך ביטוח החיים מצבכם הבריאותי משתפר או למשל הייתם מעשנים והפסקתם, עליכם לשקול כמובן לדרוש תנאים חדשים לפוליסת הביטוח שלכם מכיוון שהבנק מסתכן פחות.

ככל שבנק מעריך כי הוא לוקח על עצמו יותר סיכון כאשר הוא מבטח אתכם, כך עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר.

 

הערכת סיכון משתנה

הערכת הסיכון משתנה בין חברות הביטוח מהסיבה כי לכל חברה יש את המתודה הסטטיסטית ומקצועית להערכת הסיכון שהיא לקחת על עצמה בנסיבות שונות. לכן גם אם חברת ביטוח תיתן לכם הצעה יקרה לביטוח מכיוון שהיא מגדירה אתכם כגורמים בעל סיכון גבוה, עובדה זאת עשויה להיות שונה כאשר תיפנו לחברת ביטוח שמסתכלת על דברים אחרת. מסקנה – לבדוק את כל האופציות!

 

לפני ביטוח המשכנתא חובה להשוות מחירים

אם אנחנו רוצים שתצאו אם דבר אחד מהמאמר הזה זאת התובנה כי הכי חשוב בכל הסיפור שלביטוח משכנתא היא ללמוד, לחקור, ולמצה את כלל האופציות העומדות בפניכם. כמו משכנתא גם הביטוח הוא תשלום מתמשך שילווה אתכם לתקופה ארוכה מאוד וככל שתטיבו לבדוק יותר אופציות לביטוח כך בסופו של דבר התשלומים החודשיים שאתם משלמים יהיו זולים יותר.

בעידן אינטרנטי וצמיחה של שוק כלכלי חופשי ומפותח בישראל בו ישנה תחרות רבה בין גורמי הביטוח פשוט אין תירוצים, יש לכם את כל הכלים שאתם צריכים בשביל להשוות בין מחירי ותנאי ביטוח המשכנתא הקיימים בשוק הישראלי בשביל שבסופו של דבר תרכשו ביטוח משכנתא עם התנאים הכי טובים שתוכלו לקבל.

שאלה זו מורכבת מכיוון שהיא משנה מאוד בהתאם לתנאי המשכנתא. מחיר ביטוח משכנתא לתקופה של עשרות שנים תהיה באזור ב15,000 מעלה ומטה.

מחיפוש מהיר במנוע החיפוש תוכל למצוא חברות ביטוח כגון מגדל, פיניקס, ביטוח ישיר, מנורה מבטחים ועוד חברות רבות.

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית מכיוון שכל בנק עושה את הערכות הסיכון הייחודיות שלו.

כמובן שגם הבנק יכול להציע לכם ביטוח משכנתא המטיב עימכם אמנם חובה מצידכם לבדוק הצעות בשוק הפרטי.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו