יועץ משכנתא פרטי מול יועץ משכנתא של הבנק

תוכן עניינים
יועץ משכנתא פרטי מול יועץ משכנתא של הבנק
יועץ משכנתא פרטי מול יועץ משכנתא של הבנק

יועץ משכנתא עשוי להיות איש מקצוע הכרחי ביותר עבור אדם אשר מבקש לקחת משכנתא לצורך רכישת נכס, זאת משום שיועץ המשכנתא הינו איש מקצוע אשר בקיא ברזי תחום המשכנתאות שעשוי, לעתים, להיות מורכב עבור רבים.

יחד עם זאת, קיים הבדל בין יועצי משכנתא פרטיים ביחס ליועצי משכנתא העובדים עבור הבנק – הבדלים אלה נובעים, בין היתר מן השייכות הארגונית של יועצים אלה שלמעשה עשויה לשנות את הטיפול במשכנתא שלכם – שוקלים איזה יועץ משכנתא עדיף? כדאי שתקראו.

 

עבור מי עובד יועץ משכנתא של הבנק?

התשובה הפשוטה היא שיועץ המשכנתא של הבנק הוא עובד הבנק לכל דבר ועניין – על כן, יהיו האינטרסים שלו בהתאם. על כך, נרחיב רבות בהמשך מאמר זה.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

עבור מי עובד יועץ משכנתא פרטי

יועץ משכנתא פרטי עובד, הלכה למעשה, עבור הלקוח. אתם, כלקוח שמעוניין לקחת משכנתא אשר שוכר יועץ משכנתאות פרטי, מהווים הלקוח של היועץ שייעשה כמיטב יכולתו לסייע לכם. כל שיועץ המשכנתאות ישביע רצונכם, כך תגדל קרנו בשוק ויהיה יותר מצליח.

 

איך נמדדת הצלחתו יועץ השקעות של הבנק?

נשאלת השאלה, כיצד נמדד יועץ משכנתאות של הבנק, כלומר, כיצד הבנק מעריך את הצלחתו של יועץ המשכנתאות העובד עבורו. הלכה למעשה, וכפי שבטח צפיתם, יועץ המשכנתאות של הבנק יימדד בגובה הרווחיות שישיג לבנק על ידי ייעוצו.

כלומר, האינטרס המכריע של יועץ המשכנתאות הוא הרווח שייווצר לבנק ולא בהכרח האינטרס של לוקח המשכנתא. הלכה למעשה, רווחיות הבנק ורווחיות הלקוח אינם בהכרח אינטרסים חופפים ולעתים אף מנוגדים.

 

איך נמדדת הצלחתו יועץ השקעות פרטי

בשונה מן האופן בו נמדד יועץ משכנתאות של הבנק אשר עובד עבור הבנק, יועץ משכנתאות פרטי אשר עובד ומשרת את לוקח המשכנתא ימדד על פי רווחיות העסקה עבור הלקוח. כלומר, כמה חיסכון יקבל הלקוח בנטילת הלוואה על ידי קבלת הלוואה בריביות נמוכות יותר ובנוסף, כמה שנות תשלום המשכנתא קוצרו באמצעות ייעוץ המשכנתא של יועץ המשכנתאות הפרטי.

כפי שנאמר לעיל, מטרת יועץ המשכנתאות הפרטי הוא שיהיה לכם טוב – כך נמדדת עבודתו.

 

התוכנית הכלכלית – יועץ משכנתאות של הבנק

התוכנית הכלכלית מטעם יועץ משכנתאות של הבנק הינה בנויה בהתאם לצרכי הבנק ולא, בהכרח, צרכיו של הלקוח.

 

התוכנית הכלכלית – יועץ משכנתאות פרטי

כאמור לעיל, יועץ משכנתאות פרטי משרת את הלקוח ומטרתו היא שמצבו הפיננסי ישתפר, או ליתר דיוק, יפגע כמה שפחות כתוצאה מלקיחת המשכנתא. על כן, התוכנית הכלכלית שתיבנה עבור מבקש המשכנתא תיבנה בתאמה אישית, על פי צרכיו ומצבו הפיננסי של הלקוח ולא על פי רצונותיו וצרכיו של הבנק.

 

זירת המשא ומתן

לקיחת משכנתא אינה שונה מכל עסקה אחרת, שכן מעורבים בה שני צדדים – צד נותן וצד מקבל. הבנק מציע הלוואה תמורת קבלת ריביות והלווה מקבל מהבנק מימון שבהיעדרו לא יכול היה לרכוש את הנכס המבוקש. שני הצדדים נהנים מן העסקה, אך כל אחד מהם ירצה שכדאיות העסקה תהיה לטובתו ולא למשנהו.

 

משא ומתן – יועץ משכנתאות של הבנק

יועץ המשכנתאות של הבנק לא ינהל משא ומתן מול הבנק, שכן התכלית שלו הוא להשיא את רווחיותו של הבנק – על כן, הוא לא ילחם על טובתכם גם אם זה נראה כך.

 

משא ומתן – יועץ משכנתאות פרטי

יועץ משכנתאות פרטי ילחם עבורכם, משום שמדובר בעסקה לכל דבר ועניין יש צורך במשא ומתן, באמצעות המשא ומתן יוכל יועץ המשכנתאות להשיג עבורכם תנאי משכנתא עדיפים וטובים יותר; כזכור, יועץ המשכנתאות הפרטי, בשונה מיועץ המשכנתאות של הבנק, נמדד בכדאיות העסקה אותה השיג עבורכם – על כן, יש לו אינטרס ברור לנהל משא ומתן קשוח מול הבנק.

 

נושא הזמינות

יועץ המשכנתאות הבנקאי הוא עובד ישיר של הבנק – על כן, בדרך כלל, שעות העבודה שלו יהיו זהות, במידת מה, לשעות העבודה של הבנק. כלומר, זמינות בשעות העבודה הסטנדרטיות המקובלות – כך שלא יהיה זמין לכל צרכיכם כאשר תזדקקו למענה בנושא כזה או אחר.

בשונה מיועץ המשכנתאות הבנקאי שעובד מול הבנק, יועץ המשכנתאות הפרטי יהיה, בהגדרה, הרבה יותר זמין עבורכם ועבור צרכיכם, כמעט בכל שעה. המטרה של יועץ המשכנתאות היא שתסגרו עסקה טובה, מהירה ובכמה שפחות מאמץ, כך שתהיו  מרוצים. כפי שאמור לעיל, זמינות היא חלק אינטגרלי משירות טוב – על כן, יבקש יועץ המשכנתאות הפרטי להיות זמין עבורכם בטווח שעות גדול ולעתים, אף 24 שעות ביממה.

 

יועץ משכנתאות פרטי או יועץ משכנתאות מטעם הבנק – מה עדיף?

כמובן שיועץ משכנתאות פרטי הוא הבחירה העדיפה, האינטרס הבלעדי שלו הוא טובת הלקוח, זאת לעומת יועץ משכנתאות מטעם הבנק שהאינטרס שלו הוא טובת הבנק.

 

הציעו לי יועץ משכנתאות בחינם מהבנק – כדאי?

אם כבר הגעתם לשלב בו אתם מעוניינים להתחייב לבנק ל20 שנה ואף יותר בחוזה הלוואה מורכב, כדאי שלא תתפשרו על יועץ משכנתאות של הבנק ותבחרו יועץ משכנתאות פרטי, שכן יועץ משכנתאות של הבנק אינו רואה את טובתכם בלבד, או בכלל, מול עיניו.

 

מה עושה יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות ילווה אתכם בשלב התכנון הכלכלי, יבין את הצרכים שלכם, יחסוך לכם זמן בבירוקרטיה ויסייע לכם בהשגת תנאי משכנתא טובים – על פי צרכיכם.

 

איך בוחרים יועץ משכנתאות טוב

ראשית כל, בדקו המלצות, ככל שליועץ המשכנתאות המלצות רבות יותר, כך גדלה הסבירות שהוא איש מקצוע טוב. שנית, חקרו על ההיצע בשוק, הגיעו להתרשם, בדקו את הניסיון של היועץ וודאו שהוא מתאים לכם וכי אתם יכולים לראות עצמכם עוברים איתו כברת דרך.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו