למה מומלץ לקחת יועץ משכנתאות?

תוכן עניינים
למה מומלץ לקחת יועץ משכנתאות
למה מומלץ לקחת יועץ משכנתאות

הבחירה באיזו משכנתא לקחת היא אחת הבחירות המשמעותיות ביותר בחיים של מרבית האנשים. זוהי החלטה כלכלית ארוכת טווח, שמשפיעה רבות על עוגת ההוצאות החודשית של כל לווה, ויש לה השלכות ארוכות וקצרות טווח לגבי היכולות הכלכליות של כל אחד מאיתנו.

לא קל להתחיל את החודש עם שליש, רבע או אפילו חמישית מההכנסות החודשיות, אל זוהי המציאות בישראל. הדבר החשוב ביותר הוא לקחת את המשכנתא הנכונה, ואם צריך, אף לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות איכותי.

 

האם מומלץ לקחת יועץ משכנתאות? על הערך המוסף של יועצי משכנתאות

הבחירה במשכנתא הנכונה מצריכה תהליך ארוך שכולל מגוון רחב של אלמנטים. יש המון סוגים של משכנתאות שניתן לקחת, כולל מסלולים שונים, שחלקם צמודי מדד וחלקם קבועים. לכל מסלול יש ריביות שונות, כאשר הן נמדדות על פי אופי המסלול וגובה ההלוואה.

כמובן שלסכום שנלקח יש משמעות, וכך גם לאורך השנים בהם מוחזרת המשכנתא. מרבית המשכנתאות נחתמות ל-20 ואף ל-30 שנים, אך בפועל, רובן נסגרות מוקדם הרבה יותר, ולבטח אם עובדים בצורה נכונה, לוקחים יועץ משכנתאות ונשארים עם היד על הדופק.

 

רוצים לקבל משכנתא בשביל הדירה שלכם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

להוריד עלויות בעזרת יועץ משכנתאות

משכנתא ממוצעת היא משכנתא שלפיה מחזירים לבנק או למלווה החוץ בנקאי סכום של כ-20 או 30 אחוזים מערך ההלוואה, בנוסף להלוואה עצמה כמובן. כאשר מחירי הנדל"ן בישראל מרקיעים שחקים, הסכומים הללו יכולים להגיע למאות אלפי שקלים ולכן, כדאי לבצע את התהליך של לקיחת משכנתא בצורה מחושבת ונכונה.

יועץ משכנתאות טוב הוא כזה שיכול להוריד בצורה משמעותית את העלות של המשכנתא, ולחסוך עשרות אלפי שקלים לאורך השנים.

 

מהי עבודתו של יועץ משכנתאות

אנשים לא מבינים תמיד את הערך של יועץ משכנתאות ומרגישים שהוצאת סכום נכבד על ייעוץ הוא אינו משתלם. עם זאת, יועץ משכנתאות טוב הוא כזה שמחזיר את הערך שלו, ולא עושה זאת רק בכסף, אלא גם בחיסכון של זמן ועבודה בירוקרטית ומעצבנת. אנשים רבים מגלים שהעבודה של יועץ משכנתאות היא לא רק "ייעוץ" אלא גם אלמנטים נוספים שעוזרים לתהליך להיות הרבה יותר נוח וקל, ולבסוף, להסתיים עם משכנתא בתנאים נוחים יותר.

 

הפעולות של יועץ משכנתאות

אז מה כוללת העבודה של יועץ משכנתאות מעבר לייעוץ עצמו? להלן הרכיבים השכיחים:

  1. ניתוח כלכלי של הלקוח – הניתוח יכול לתת ללקוח כלים אמיתיים כדי לייצר חיסכון בכסף. היועץ בודק את הנושא למען הבנת המצב של הלווה, ואיך הוא יוכל להחזיר את המשכנתא לבנק בצורה הטובה ביותר.
  2. דו"חות ועבודה בירוקרטית – כל לווה צריך להמציא מסמכים, לחתום עליהם ולעשות זאת בהסתמכות על דוחות ונתונים מהבנקים. יועץ מבצע את כל העבודה השחורה וחוסך הרבה מאוד זמן וכסף.
  3. סקר שוק – היועץ מברר מול כל הגורמים הרלוונטיים והבנקים לגבי הצעות מחיר של משכנתא. כל משכנתא היא בתנאים שונים וייתכן שתקבלו תנאים טובים יותר מבנקים אחרים. לכן, חשוב לקחת את הכל בחשבון.
  4. משא ומתן – הנושא בו אנשים מתקשים מאוד לרוב. היועץ מסייע בעבודה מול הגורמים הרלוונטיים ולעיתים אף משתמש בקשרים שלו כדי לייצר עסקה בתנאים טובים מול המלווה.
  5. מעקב – כדאי מאוד להמשיך ולהיפגש עם היועץ גם לאחר המשכנתא, כדי לראות איך אפשר לחסוך עלויות, עם סגירת מסלולים או מחזור משכנתא לצורך הדוגמה.

 

מומלץ לקחת יועץ משכנתאות כי זו השקעה שמחזירה את עצמה

יועץ משכנתאות טוב מחזיר את הסכום שניתן לו בריבית דריבית במשך השנים. החתימה על תנאי משכנתא טובים הופכים את החיים של הלווה להרבה יותר קלים. כאשר החודש נפתח עם הפרשת כ-שליש או רבע מההכנסות נטו, קשה מאוד לייצר תקציב מותרות או לעמוד בהוצאות בלתי מתוכננות. כאשר מצליחים לייצר מסלול נכון, ואף לפדות או לשפר אותו עם הזמן, מצליחים לייצר יותר רווחים ולחיות חיים שהם נוחים יותר.

 

על החשיבות של שמירה על קשר ארוך טווח עם יועץ משכנתאות

העבודה של יועץ משכנתאות לא נגמרת לאחר לקיחת המשכנתא ואחרי כל התהליך שהוא ביצע. בהרבה מקרים אפשר לשפר עמדות לאחר כמה שנים, כאשר המצב הכלכלי של הלווה הוא טוב יותר. הנושא של מחזור משכנתא הוא רלוונטי, מכיוון שאנשים יכולים לקחת הלוואה קטנה יותר, בתנאים טובים יותר ולכסות את המשכנתא המקורית, כדי לייצר לעצמם תוכנית תשלומים טובה יותר.

יועץ משכנתאות מעודד את התהליכים הללו ולמעשה, מהווה נכס לכל סוג של לווה.

 

לקחת יועץ משכנתאות זו הוצאה לצורך חיסכון

יועץ משכנתאות הוא כלי העבודה הטוב ביותר שיש כאשר רוצים לקחת משכנתא. הוא לוקח עליו את כל עול העבודה, מייעץ, תומך, מברר ואף מבצע את המשא ומתן מול הבנקים, והכל בכדי לייצר ללקוחות שלו מסלול משכנתא נוח שחוסך להם אלפי שקלים בשנה, ועשרות אלפי שקלים בראייה כללית. העבודה מול יועצי משכנתאות לא צריכה להסתיים עם לקיחת המשכנתא, אלא גם בשנים שלאחר מכן, כדי לשפר עמדות.

המחיר שיש לשלם על עבודתו של יועץ משכנתאות הוא משתנה, אך לרוב, התהליך, שיכול לקחת כמה שבועות, יעלה לכם כמה אלפי שקלים. יש גם משמעות בבחירת יועץ משכנתאות עצמאי ולא מנוסה, לבין יועץ מנוסה ובכיר באחת החברות הגדולות.

בעיקרון, היועץ יכול להשתתף בפגישות, אם כי יש בנקים ששמים וטו על הנושא, ואף על יועצים ספציפיים. עם זאת, זוהי זכותכם להשתמש ביועץ ולבטח אם הוא גם עורך דין, ויש להתעקש על הנושא.

המשכנתא בנויה מהמון מרכיבים, וגם כאשר היועץ מצליח לייצר חיסכון של סכום יחסית פעוט לחודש, צריך לזכור שמדובר על משכנתא של 20 עד 30 שנים, כך שברוב המקרים, מדובר על עשרות אלפי שקלים במצטבר.

ברוב המקרים, העצמאים ירגישו יותר חופשיים לייעץ, ויהיו פחות מוגבלים. מצד שני, ליועצים של החברות הגדולות יש גיבוי וקשרים שקשה לייצר בשוק החופשי.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו