האם חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא

תוכן עניינים
האם חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא
האם חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא

שמעתם שאתם צריך לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא והגעתם לכאן. ביטוח דירה המהווה חלק מביטוח המשכנתא הכולל ביטוח נוסף שנרחיב עליו הוא ביטוח שהבנק מחייב כל לווה לקחת במסגרת המשכנתא. נדבר כאן על ביטוח המשכנתא, ביטוח הדירה, ההבדל בין ביטוח דירה במסגרת ביטוח משכנתא לביטוח דירה פרטית וניתן לכם מידע נוסף על הביטוח החיים המהווה חלק בלתי נפרד מביטוח המשכנתא:

 

ביטוח דירה כחלק מביטוח המשכנתא

ביטוח דירה מהווה חלק בלתי נפרד מביטוח משכנתא שתחויבו לעשות במסגרת הלוואת המשכנתא. ביטוח הדירה נועד לבטח את הבנק ואתכם במקרה בו הדירה ניזוקה באורח מסוים על מנת שלהבטיח את תזרים התשלומים שאתם צריכים להחזיר במסגרת הלוואת המשכנתא שלקחתם.

ביטוח זה נועד למקרים בהם הדירה נפגעת כתוצאה מאירועים כגון של נזילה, דליפה, רעידת אדמה, שריפה, אסונות טבע ונזקים פוטנציאליים נוספים הכלולים בפוליסה. הביטוח מכסה אירועים מינוריים ואירועים משמעותיים כאחד, כל מקרה דורש פרוצדורה אחרת.

אף על פי שזה ביטוח חובה שהבנק מחייב אתכם לעשות, הביטוח הזה בהחלט בא כאן לטובתכם.

 

רוצים לקבל משכנתא כמו שתמיד חלמתם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

ביטוח דירה וביטוח חיים – ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא מורכב מביטוח דירה וגם ביטוח חיים, לא ניתן לבצע ביטוח אחד ללא הביטוח השני כחלק מביטוח משכנתא.

ביטוח חיים נועד למקרים בהם אחד מהבוטחים נפטר מה שמותיר את המוטב, היורש, או המבוטחים הנוספים במסגרת הביטוח המשכנתא במצב כלכלי רגיש. לשם מקרים כאלו נועד הביטוח חיים במסגרת הביטוח המשכנתא.

במקרה של מוות ביטוח החיים משלים את התשלומים הנותרים של המשכנתא אותם המבוטחים עוד חייבים לבנק. ביטוח זה כמו ביטוח דירה חשוב מאוד. מקרה טרגי שכזה אמנם בדרך כלל בעל סיכוי מינימלי ביותר אמנם הביטוח חשוב מאוד למקרה ויהיה רלוונטי.

 

מה ההבדל בין ביטוח דירה לביטוח דירה פרטי?

ביטוח מבנה/דירה כחלק מביטוח המשכנתא הוא ביטוח חובה אמנם לעשות ביטוח דירה פרטי נתון לשיקולכם והבנק לא יחייב אתכם לעשות אותו. ההבדל העיקרי בין ביטוח דירה פרטי לביטוח דירה במסגרת ביטוח המשכנתא היא הכפיפות לגובה ההלוואה.

כלומר, במקרה של ביטוח דירה כחלק מביטוח משכנתא, גובה התשלומים וההחזרים כפופים לגובה ההלוואה שנלקחה במסגרת המשכנתא. בנוסף לכך הכסף עובר ישירות אל הבנק ולא עובר דרכם. במידה ותרצו לעשות גם ביטוח פרטי בתנאים שונים עם הסדר תשלומים אחר בלי קשר לגובה המשכנתא שלקחתם, אפשרות זה בהחלט רלוונטית ואף כדאית.

 

דברים נוספים שכדאי לדעת על ביטוח דירה

במידה וייגרם נזק כלשהו לדירה וככל הנראה שלאורך תקופת המשכנתא יקרה נזק כזה או אחר, תוכלו לממש את זכותכם לכספי פיצוי מחברת הביטוח. במקרים מינוריים ייתכן וחברת הביטוח תבקש ממכם לתעד את המקרה ולשלוח לה ולאחר תקופת זמן מסוימת תחזיר את הערכת הנזק שחברת הביטוח ביצעה ואת גובה התשלום שהיא תשלם למבוטחים.

במקרים בהם הדירה ניזוקה באופן משמעותי יותר חברת הביטוח ככל הנראה תדרוש הערכה של שמאי מקצועי שיבוא לאבחן את המקרה, יעביר את הממצאים לחברת הביטוח שתבחן את גובה הנזק הכספי שהיא מעריכה שקרה לדירה.

לכל נזק יש תהליך תביעה שונה הדורש טפסים שונים, במידה וזה רעידת אדמה צריך לתבוע בגין נזק מרעידת אדמה ואם מדובר בנזילה יש לתבוע בגין נזק שנגרע מנזילה. בכל מקרה יש ליצור קשר מיידית עם חברת הביטוח או סוכן הביטוח להמשך טיפול.

 

דברים שחשוב לדעת גם על ביטוח חיים

לקראת סיום לאחר שעברנו על המון מידע בכל מה שקשור לביטוח דירה, ביטוח חיים הינו חלק בלתי נפרד מביטוח המשכנתא ולכן חשבנו לתת לכם עוד קצת מידע גם הביטוח הזה. מחיר ביטוח החיים עקרונית לפי גובה המשכנתא, הריבית המשולמת ונתונים פיננסיים נוספים אמנם עיקר התשלום מוגדר לפי קריטריונים רפואיים כגון מצבכם הבריאותי כיום, היסטוריה רפואית שלכם ושל משפחתכם והאם אתם מעשנים או לא.

ככל שמצבכם הבריאותי טוב יותר או שאינכם מעשנים, כך הגובה החודשי של ביטוח החיים אותו תדרוש מכם חברת הביטוח יהיה נמוך יותר. בכל מקרה יש לכתוב רק אמת בהצהרת הבריאות מכיוון שאם יתגלה כי שיקרתם או זייפתם נתונים, חברת הביטוח לא תהיה חייבת לשלם לכם פיצויים או להחזיר לכם את דמי הביטוח ששילמתם.

 

ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא – סיכום

ביטוח הדירה הוא חלק אינטגרלי מביטוח המשכנתא. חשוב גם להכיר כיצד עובד ביטוח החיים בו מנעד המחירים המשולם דינמי יותר ונתון לשינוי. חשוב גם שתבינו כי ביטוחים פרטיים לחיים ולמבנה הינם במסגרת החלטתכם האישית ואינכם מחויבים לה. ביטוח דירה פרטי כולל יכול לכלול סוגי ביטוחים נוספים כגון ביטוח צד ג' או ביטוח לתכולת הדירה.

בכל מקרה אם תרצו לעשות ביטוח דירה פרטי תמשיכו לקרוא מאמרים המתעמקים בנושא ואנחנו מקווים שמצאתם כאן תשובות לחלק או רוב השאלות שהיו לכם. שיהיה לכם בהצלחה בהמשך תהליך המשכנתא!

הבנק יחייב אתכם לעשות ביטוח משכנתא אמנם כל ביטוח פרטי אחר נתון לשיקול דעתכם אם לעשות או לא.

ביטוח המשכנתא מחייב אתכם לעשות גם ביטוח מבנה וגם ביטוח חיים, לא ניתן לעשות רק לאחד מהם.

אסונות טבע, נזילה, דליפה, רעידות אדמה, שריפה, בעיות בתשתית או בבנייה.

סכום הפיצוי מוערך על פי שמאי מוסמך המעביר את המידע הרלוונטי לחברת הביטוח שתבצע הערכה כספית לגובה הנזק שנגרם לדירה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו