מהם הפרמטרים הרלוונטיים למחזור משכנתא?

תוכן עניינים
מהם הפרמטרים הרלוונטיים למחזור משכנתא
מהם הפרמטרים הרלוונטיים למחזור משכנתא

מחזור משכנתא הוא מונח שלא הרבה אנשים יודעים מה המשמעות שלו. מרבית האנשים כלל לא מודעים לאפשרויות הכלכליות העומדות בפניהם, וגם לאחר שלקחו משכנתא בפעם הראשונה, הם משלמים אותה בצורה פאסיבית ולא נכונה.

בנושא משכנתא, חשוב להישאר עם היד על הדופק, ולחפש פעולות שיצרו חיסכון. אחת הפעולות המעניינות זוהי מחזור משכנתא, ובתור אדם שרוצה לקחת מחזור משכנתא, צריך לחפש את הפרמטרים הרלוונטיים לכך.

 

לפני הכל: מהו מחזור משכנתא?

כאשר מנסים להבין מהם הפרמטרים הרלוונטיים למחזור משכנתא צריכים לראות מה המצב הכלכלי העדכני של הלווה. מחזור משכנתא מתאים לאנשים שנמצאים בשלב כלכלי טוב יותר בחיים, וכאלו שהצליחו להוריד בצורה משמעותית את סכום ההלוואה עם השנים.

עם זאת, חשוב מאוד להסתכל על מצב השוק לפני שמבצעים מחזור משכנתא על מנת לראות שהמסלול החדש לא יהיה עם תנאים גרועים יותר מהמשכנתא הראשונית. הנושא צריך להיבדק לעומק ולרוחב, ויתרה מכך, עדיף לעשות אותו בליווי של יועץ משכנתאות מוסמך.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

הפרמטרים שחשוב לשקול לפני שמבצעים מהלך של מחזור משכנתא

הפרמטרים שמצביעים על כך שיש לשקול מהלך של מחזור משכנתא הם כדלקמן:

  1. ירידת ריביות במשק – אם יש הקלה בריביות, כמובן שכדאי לקחת הלוואה עם ריביות נמוכות יותר, במה שיוריד משמעותית את התשלום הכללי שמשלמים על המשכנתא.
  2. שינוי בהחזר החודשי – אנשים רבים מרגישים שהם יכולים לשלם סכום גדול יותר בכל חודש, ובכך גם לסיים את המשכנתא בצורה מהירה יותר, וגם לחסוך את העמלות והריביות השונות.
  3. החזר של סכום גדול – ישנם אנשים שמקבלים סכומים גדולים כירושות או מכל סיבה אחרת, ורוצים לפדות את אחד ממסלולי המשכנתא או את כולה. גם כאן, חשוב לבדוק את נושא הריביות ונקודות היציאה, כדי להגיע לדרך הנכונה ביותר לעשות זאת, ולחסוך כספים רבים.

 

מהן האפשרויות למחזור משכנתא?

ישנן שתי אופציות של מחזור משכנתא והן שינוי או המרה של אחד ממסלולי המשכנתא למסלול אחר, בתנאים אחרים, או השארת המסלול במתכונתו הנוכחית, אך ביצוע של שינוי תקופת ההחזר, שתשפיע כמובן על ההחזר החודשי.

אנשים יכולים לשחק עם המסלולים השונים ולבדוק את נקודות היציאה, אך כמובן, שלכל דבר יש השלכות, ולכן, חשוב לעבוד עם יועצי משכנתאות ואנשי מקצוע שיודעים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

כיצד לעשות זאת בחוכמה?

מחזור משכנתא זוהי פעולה שצריכה להיעשות בחוכמה. יש לבדוק כמה אופציות, לקחת הצעות מחיר על הלוואות מבנקים שונים ולראות כיצד אפשר לבצע את התהליך בצורה כזו, שהסכום הגדול ביותר ייחסך. אנשים משלמים על משכנתאות סכומים של 20 או 30 אחוזים מסכום ההלוואה.

למרות שבהסתכלות חודשית מדובר על סכומים קטנים יחסית, אלו סכומים שיכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים, בהתאם לסכום ההלוואה. לכן, חשוב לדעת שיש אופציה לייצר חיסכון גם לאחר תחילת התשלומים, אם כי צריך להיות מאוד אקטיביים בנושא.

 

על מחזור משכנתא בבנקים השונים

בתוך הנושא של מחזור משכנתא חשוב לחלק את הנושא לשתי האופציות הקיימות בשוק. מחזור פנימי הוא מצב בו אנו ממחזרים את המשכנתא בבנק בו לקחנו אותה, ומחזור חיצוני הוא מצב בו אנחנו פונים לבנק אחר, שלמעשה נותן לנו את ההלוואה כדי לכסות את המשכנתא בבנק הקודם.

לכל פעולה יש השלכות, ולמרות שנושא המשכנתא הוא מופרד מנושא הטיפול בחשבונות האחרים ובתיקי ההשקעות, קשה יהיה לבצע את ההפרדה בצורה מושלמת ומלאה.

 

להיכנס לעובי הקורה

את הבדיקה בנושא של מחזור משכנתא צריך לעשות בצורה כזו או אחרת. דרך אחת היא להיכנס לעובי הקורה, לבקש פרטים, לדבר עם גורמים בטלפון ולחפש אחר דו"חות ברשת. זוהי עבודה לא פשוטה, אך כדי להרוויח, צריך לדעת לעבוד, או לשלם. האופציה השנייה, שהיא נוחה יותר, היא עבודה עם עם יועץ משכנתאות.

יועץ משכנתאות יכול להוכיח את הערך שלו גם בלקיחת המשכנתא הראשונית, וגם כאשר מגיעה העת לבצע מחזור משכנתא באופן מלא.

 

הערך של יועץ משכנתאות בנושא של מחזור משכנתא

יועץ משכנתאות מבצע תהליך בו הוא חוקר את מצבו הכלכלי והמשפחתי של הלווה, חוקר את השוק ורואה איך אפשר לפעול בצורה הנכונה והטובה ביותר. הוא זה שמשיג את הדו"חות, מדבר עם הבנקים ובחלק מהמקרים אף משתתף במשא ומתן, כדי להביא ללקוחות שלו את התנאים המקסימליים ולחסוך להם המון כסף.

מדובר אמנם בהשקעה של סכום לא מבוטל, אך כאשר מדובר ביועץ טוב, ההשקעה הזו מחזירה את עצמה בצורה מהירה מאוד.

 

עבודת היועץ בנושא מחזור משכנתא

הפגישות עם יועצי משכנתא צריכות להיערך מדי פעם, רק כדי לראות כיצד אפשר לפעול. כאשר נשארים אקטיביים ומצליחים להבין את הנושא ואת השוק, מדובר בסכומי עתק שניתן לחסוך. בהחלט שווה לקיים פגישה עם יועץ משכנתאות אחת לכמה שנים על מנת לבדוק אם כדאי ואפשר להיכנס לתהליך של מחזור משכנתא באופן מלא. ההזנחה, ששותפה להמון אנשים במקרה הזה, היא האופציה הגרועה ביותר שאפשר לחשוב עליה.

כאשר הריביות יורדות ו/או כאשר מרגישים שביכולתכם או שאתם צריכים לשנות את סכום ההחזר החודשי.

יועץ המשכנתאות עושה המון עבודה שחורה וחשובה, שאנשים לא רוצים לעשות בנושא משכנתאות. הוא יבדוק את כל הנתונים ויעזור לכם להשיג משכנתא טובה יותר. החיסכון שהוא מייצר יכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים בראייה כללית.

בנושא של מחזור משכנתא חובה לזכור שכל אחד הוא לקוח, ושזכותו לבדוק את התנאים המוצעים לו אצל כל נותן שירות, כלומר – בבנקים השונים.

ודאי. לכל מצב נתון יש פתרון, ומחזור משכנתא יכול לייצר הקלה משמעותית, גם לאנשים שמצבם הכלכלי פחות טוב. חשוב להתייעץ עם הגורמים המוסמכים.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
מי ממחזר משכנתא?

ההתחייבות בלקיחת משכנתא מלווה את הלווים למשך שנים ארוכות. לרוב מדובר על תשלום חודשי של נתח מכובד מההכנסה, אשר יכול

קרא עוד »
שתפו אותנו