מה הסוד של ייעוץ משכנתא אפקטיבי 

תוכן עניינים
מה הסוד של ייעוץ משכנתא אפקטיבי
מה הסוד של ייעוץ משכנתא אפקטיבי

בבואם לקחת משכנתא, מעדיפים רבים מהלווים הפוטנציאליים להסתייע ביועץ משכנתא בדרך לסגירת העסקה. ואכן, הניסיון מלמד שיועץ משכנתאות איכותי ומנוסה עשוי לחסוך סכומי כסף גבוהים לכל אורך חיי המשכנתא. משא ומתן נכון יכול להביא לחיסכון של אלפי שקלים, ולעיתים גם עשרות אלפי שקלים.

זאת, בכפוף למחיר הנכס, לריביות ולמצבם הפיננסי של הלווים. מהו בעצם יועץ משכנתא? מהם התחומים שבהם מתמקד היועץ בדרך למשכנתא? למה חשוב לנהל את המשא ומתן בסיוע היועץ ולאו דווקא לבד? מה המעמד החוקי של יועץ משכנתא? איך בוחרים את יועץ המשכנתא המועדף? בשורות הבאות נעסוק באיש מקצוע שיכול להיות ההבדל בין משכנתא מוצלחת לבין עסקה שלא התממשה.

 

ייעוץ משכנתא אפקטיבי – מה זה בעצם?

יועץ משכנתא, כשמו כן הוא, הינו בעל מקצוע שהתפקיד שלו הוא לתת ייעוץ משכנתא ליחיד או לבני משפחה הנמצאים בדרך לסגירת עסקת רכישה של בית חדש. עסקאות נדל"ן הן מסובכות באופן כללי. גם מי שמנוסים בעסקאות כאלה נפלו לא אחת קורבן להונאות או לטעויות בשיקול הסעת שעלו להם בסיכומו של עניין ממון רב.

ואם כך קרה למי שמצויים בתחום, אין ספק שמי שאינם מצויים בו עלולים לסגור עסקה בעייתית או שתנאי ההלוואה שיקבלו לא יהיו מהטובים ביותר שיש. יועץ משכנתא מנוסה ואיכותי יכול לסייע בסגירת העסקה ובנטילת משכנתא בתנאים הטובים ביותר האפשריים עבור הלקוחות שלו.

 

רוצים לקבל משכנתא כמו שתכננתם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

ייעוץ משכנתא אפקטיבי: באילו תחומים יש ליועץ משכנתאות השפעה?

יועץ המשכנתא אמור לכאורה להתמקד במשכנתא. למעשה, הוא עשוי לסייע הרבה יותר מזה. להלן כמה דברים שיועץ משכנתא יכול לסייע בהם:

  1. תנאי המשכנתא: תנאי המשכנתא נקבעים על ידי הבנק או גוף אחר, כאשר הגורמים המשפיעים עליהם הם גובה ריבית הפריים, גובה המשכנתא ורמת הסיכון של המלווים. כך למשל אם הלווים נחשבים לבעייתיים, תנאי המשכנתא עלולים להיות פחות טובים. יועץ משכנתא מנוסה עשוי לשכנע את המלווים להימנע משינוי לרעה של תנאי ההלוואה בעקבות בעיות ספציפיות של הלווים.
  2. גובה המשכנתא: לכאורה, גובה המשכנתא יכול להגיע לכדי שלושה רבעים ממחיר הנכס (75%). בפועל, בנקים וגופים אחרים עלולים לאשר אחוז נמוך מזה, בעיקר ללווים שנחשבים בעייתיים או שהם בעלי הכנסות נמוכות. יועץ משכנתא מיישר את ההדורים, או לחילופין מוצא את הגוף המתאים שילווה לרוכשים את הסכום הנדרש להם להשלמת העסקה. אין להפריז בחשיבות העניין, בעיקר ללווים שגובה ההחזר אכן נמצא קרוב מאוד לרף העליון האפשרי יחסית להכנסות שלהם.
  3. הסרת מכשולים בדרך לעסקה: לפעמים מתעוררים במהלך העסקה חילוקי דעות כאלה ואחרים שעלולים לטרפד את העסקה. יועץ משכנתאות מנוסה יוכל לתווך בין הצדדים ולהביא אותם לעמק השווה.

 

על חשיבותו של משא ומתן לייעוץ משכנתא אפקטיבי

ניהול משא ומתן הוא סוג של אומנות. יש כאלה שעבורם ניהול משא ומתן טבוע באופי. עם זאת, יש אחרים שנוטים לסגור את העסקה על פי ההצעה הראשונה שהוצעה להם. לחילופין, כאלה שיודעים לנהל משא ומתן בקשר להכול אבל דווקא בעסקה הגדולה בחייהם הם נאלמים דום.

יועץ משכנתאות איכותי מביט על העניין במבט אובייקטיבי. הוא לומד להעריך את היכולות של הלקוחות שלו, בהתאם לנתונים שהוצגו בפניו – דפי חשבון, אובליגו ותעודת זהות בנקאית. מנגד, הוא מעריך גם את הצד השני ועד כמה הוא יהיה מוכן להתפשר במחיר הנכס. אף שלכאורה זה לא מתפקידו, יועץ משכנתא טוב בהחלט יכול לתת עצה טובה. מאליו מובן שכשמגיעים להלוואה עצמה, היועץ יכול לנהל משא ומתן קשוח ולהשיג תנאי הלוואה מעולים.

 

על ייעוץ משכנתא אפקטיבי והמעמד החוקי של יועץ משכנתא

למעשה, אפשר לומר שליועץ משכנתא אין מעמד חוקי. ואכן, לא אחת בעבר קרה שבנקים סרבו לנהל משא ומתן עם יועץ משכנתא, עם זאת, בתחילת 2017 הוציא בנק ישראל הנחיה מפורשת לבנקים שלא למנוע מלווים פוטנציאלים להסתייע ביועצי משכנתאות.

במקרים כאלה, הבנק מחתימים את הלווים על מסמך המאשר את היותו של אדם מסוים יועץ משכנתא שלהם. חשוב להדגיש שגם בבנקים מבינים שהיועץ הוא במידה רבה כתובת נוחה יותר להתנהל מולה. הוא מכיר את התחום ואת המושגים השונים הקשורים בו. לפיכך אפשר לנהל את המשא ומתן עם היועץ בפחות זמן ובלי צורך במתן הסברים מיותרים.

 

איך לבחור יועץ משכנתא לטובת ייעוץ משכנתא אפקטיבי?

הדרך הנכונה והטובה ביותר לבחור יועץ משכנתא, היא לבדוק אצל לקוחות שעבורם אותו יועץ השיג את המשכנתא המתאימה. חשוב מאוד להימנע מלהתייעץ עם בן דוד כל שהוא, שחושב שהוא יועץ משכנתאות רק כי לקח בעצמו משכנתא לפני שנתיים. יועץ משכנתא צריך להיות אדם עם ידע עדכני וניסיון בתחום. בחלק ניכר מהמקרים, יועצי משכנתאות הם עובדי המערכת הבנקאית לשעבר, שכעת מייעצים ללקוחות פרטיים.

יועץ משכנתא אפקטיבי מכיר היטב את שוק המשכנתאות היטב. כאשר מצרפים את ההיכרות הזאת עם הנתונים של הלקוחות, אפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד.

היועץ מתמקד בהשגת תנאי ההלוואה הטובים ביותר. בנוסף, הוא מתמקד גם בצד המעשי ומנהל את העסקה עד לסיום המוצלח שלה.

חשוב לבחור יועץ משכנתא מנוסה עם רקורד ברור של הצלחה. חשוב להימנע מלהסתייע בחבר או בן משפחה שהניסיון שלו מתמצה במשכנתא שהוא לקח בעצמו.

במהלך 2017 הנחה בנק ישראל את הבנקים לאפשר ליועצי משכנתא לייצג את הלקוחות שלהם. זאת, במטרה לנסות ולהשיג עבורם את המשכנתא בתנאים בטובים ביותר.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו