מה הצעד הבא לאחר קבלת המשכנתא?

תוכן עניינים
מה הצעד הבא לאחר קבלת המשכנתא
מה הצעד הבא לאחר קבלת המשכנתא

פתחנו תיק משכנתא, תהליך המגלם את אחת הפעולות החשובות ביותר שאנחנו לוקחים על עצמנו לבצע כחלק תהליך ההתבגרות שלנו. מה צריך לדעת? מהו ביטוח משכנתא? אילו צעדים בירוקרטיים עלינו לבצע? רישום טאבו, הערכת שמאי וכמובן לבסוף, קבלת הכסף מהבנק.

על כלל הדברים הללו נעבור כאן במטרה שלאחר קריאת מאמר זה תצאו עם הבנה כללית על איך עובד פחות או יותר תהליך המשכנתא:

 

קיבלת משכנתא – תכיר, ביטוח משכנתא

אחד השלבים החשובים ביותר שאתם תעברו הוא ביטוח המשכנתא – ביטוח המורכב משני ביטוחים, ביטוח חיים וביטוח המבנה.

 

ביטוח מבנה

ביטוח מבנה נועד למקרה בו דירתך ניזוקה במידה כזאת או אחרת ולפי מידת הנזק שעשויה להיגרם מאירועים כגון של שריפה, רעידת אדמה או אסון טבע, הביטוח יזכה את המבוטח לפי הערכתו המקצועית של מידת הנזק.

 

ביטוח חיים

במידה ומבוטח בביטוח חיים נפטר בטרם החזרת חוב המשכנתא, שארית כספי המשכנתא יועברו לבנק על ידי הביטוח מה שימנע מצב פיננסי קשה בפני המבוטחים הנותרים או המוטב.

 

ביטוחים אלו חשובים ביותר ומהווים ביטוח חובה על ידי הבנק לשם השלמת תהליך המשכנתא.

 

רוצים לקבל משכנתא לדירת חלומותיכם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

צעדים בירוקרטיים לאחר קבלת משכנתא

זאת דירתכם היחידה

תחתימה על תמהיל דירה – במסגרת המשכנתא תצרכו להצהיר באמצעות חתימה על תמהיל דירה כי הדירה שאתם רוצים לרכוש היא הדירה היחידה שתהיה בבעלותכם. במידה ויש לכם דירה אחרת הבנק יחייב אתכם למכור אותה במסגרת זמן מוגדרת.

 

אישור מהקבלן

תצרכו לדרוש חתימה מהקבלן ממנו נרכשת הדירה או יותר נכון מעורך דינו שהעברתם סכום ראשוני על הדירה מההון העצמי שלכם. בנוסף לכך הוא צריך לחתום כל כתב התחייבות במידה וקורה משהו בתהליך שיימנע מהעברת בעלות הדירה ללוקחי המשכנתא או סיבות טכניות אחרות שייפגעו בלווים, הקבלן יחויב להחזיר לבנק את כספי המשכנתא.

 

ייפוי כוח

תידרשו ללכת לנוטריון ולחתום על טופס ייפוי כוח, פעולה שגרתית ופשוטה שלא אמורה להדאיג אתכם אמנם עליכם לבצע.

 

קיבלת משכנתא על דירה יד שנייה – תדרוש הערכת שמאי

במידה ואתם רוכשים דירה יד שנייה המכיר איננו נקבע על ידי הקבלן אלא על ידי כוחות השוק שבאים לידי ביטוי בבעלי הדירה. במקרה זה מחיר הדירה דינמי יותר ונתונה לשינויים על פי ביקוש. לכן הבנק יחייב אתכם בטרם קבלת המשכנתא לקבל הערכה על ידי שמאי מקצועי שייתן הערכה לטווח המחירים שבה כלל הנראה נכלל מחיר הדירה.

השמאי יעביר את הערכתו ישירות אל הבנק וכלל הנראה ידרוש מכם בטרם ההערכה מידע נוסף על הדירה כגון רישום הנכס בטאבו, שרטוטים של הדירה, החוזה שנחתם ועוד.

המחיר מכם ייגבה שמאי מקצועי אמור לנוע בין מאות ל-2000₪.

 

לאחר קבלת המשכנתא – לרשום בטאבו

לרשום בטאבו משמע רישום הדירה ברשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין. פעולה זו היא מחייבת. רישום הדירה בטאבו מסמיך אתכם כבעלים רשמיים המוכרים על ידי המדינה כבעלים של הדירה כי אתם אכן הבעלים של הדירה אותה רכשתם המזכה אתכם להגנה מרבית על ידי החוק.

 

בירור כי אין חובות על הדירה

פעולה נוספת שחשוב לבצע היא בירור במידה והדירה איננה יד ראשונה כי אין חובות על הדירה וכי במידה והבעלות על הדירה עוברת לידכם לא תישארו עם חובות קודמים שתצטרכו לשאת בהוצאותיהם מכיוון שלא ביררתם על חובות קודמים.

 

קבלת הכסף מהבנק

לאחר סיום התהליך הכסף יועבר ישירות אל הקבלן, הוא איננו עובר לידכם, וכעת כל מה שנותר לכם הוא לשלם את תשלומי הביטוח ותשלומי המשכנתא במסגרת המסלול שלקחתם.

 

סיכום סוף תהליך קבלת המשכנתא

תהליך המשכנתא הינו תהליך רווי בשלבים שעלינו לעבור לפני שהכסף רשמית מועבר אל ידי בעלי הדירה או הקבלן ממנו אנו רוצים לרכוש את הדירה. עברנו כאן רק על חלק מהפעולות שיש לבצע ואפילו לא דיברנו על תנאי המשכנתא שיש בפניכם לקבוע מול הבנק, החלטה משמעותית ביותר.

לכל פעולה ניתן לכתוב מאמר בפני עצמו, אך המטרה כאן היית קודם כל לתת לכם הקדמה כללית לגבי מה עושים לאחר קבלת המשכנתא. יש על התהליך מאמרים וכתבות רבות נוספות שניתן למצוא ברחבי האינטרנט ואנחנו מפצירים בכם, תהיו סקרנים.

תמשיכו לקרוא, לחקור ולהבין איך התהליך הזה עובר, עד שבסופו של דבר תגיעו יותר מוכנים ופחות סקפטיים לתהליך שנראה אמנם מורכב אך אחד כזה שכמעט כל אזרח במדינה עובר ולכן אין סיבה שלא תעברו אותו בעצמכם בשלום.

על מנת שבמקרים של פטירת המבוטח או נזק אנוש לדירה הלווים לא ייקלעו למצב בו לא יוכלו להחזיר את חוב המשכנתא לבנק.

משמעותה קבלת גושפנקא חוקתית לבעלות הדירה על ידי המדינה.

לאחר קבלת המשכנתא במקרה של דירה יד שנייה יש להזמין הערכת שווי על ידי שמאי מקצועי שיעריך את שווי הדירה כיום בשוק.

במקרה של דירות יד שנייה בהחלט כן ויש לעשות את הבירור הרלוונטי לכך.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו