מי מוסמך להיות יועץ משכנתאות?

תוכן עניינים
מי מוסמך להיות יועץ משכנתאות?
מי מוסמך להיות יועץ משכנתאות?

הסמכה באמצעות קורס ליועץ משכנתאות

כל אדם העובר קורס לייעוץ משכנתאות מקבל תעודה מקצועית בסיום הקורס ומוסמך לעסוק בכך. אין הסמכה רשמית, צורך ברישיון או בחינה של המדינה, אך יש לעבור את הבחינה של התאחדות יועצי משכנתאות. בנוסף, בסיום הקורס העיוני יש לעשות סטאז' כדי להתלמד מבחינה מעשית וכך גם ניתן לצבור קצת ניסיון ולפתח קשרים לגבי משרות כיועצי משכנתאות שכירים או לפתוח משרד כיועצים עצמאיים.

רוב הקורסים מכשירים יועצי משכנתאות ב-8-12 מפגשים המשלבים למידה פרונטלית ומקוונת ללא צורך בתנאי קבלה מיוחדים למעט ראיון.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאים מצוינים?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מבחן ההסמכה של התאחדות יועצי משכנתאות

עבודת ייעוץ משכנתאות היא עבודה אחראית הדורשת קבלת החלטות ומשפיעה על משפחות רבות מבחינה כלכלית. למרות זאת אין רגולציה או פיקוח על המקצוע, דבר הגורם לחששות רבים בקרב הלקוחות מכיוון שהם לא יכולים לדעת אם היועץ העומד מולם למד את המקצוע.

אנשים רבים אינם מודעים לכך שבסיום קורס יועצי משכנתאות יש לעבור מבחן הסמכה מורכב. האחוז העובר את הבחינה הוא נמוך יחסית מכיוון שיש לערוך תחשיבים עתידיים ולבנות מסלולי משכנתא בהתאם לנתונים כאשר המטרה היא להוזיל את הריביות.

 

תכני הלימוד בקורס ייעוץ משכנתאות

מה לומדים בקורס?

  • כל מה שצריך לדעת על המשכנתא, התהליך, המסלולים, העמלות, מחזור, פירעון ועוד.
  • כיצד לעבוד מול עורכי דין, סוכנויות ביטוח, שמאים ועוד.
  • עבודה עם ומול הבנקים, בניית תמהיל, תיקי משכנתאות, ריביות ומדדים וכד'.

 

מה לא לומדים בקורס?

  • כיצד לזהות עסקאות מורכבות.
  • מתי להזהיר את הלקוחות כשהמשכנתא יכולה להטיל עליהם אסון כלכלי.
  • צבירת ניסיון.

 

ממה צריך להיזהר?

לא מעט חברות העוסקות בייעוץ משכנתאות מבטיחות ללקוחות שירותים ברמה גבוהה עם חיסכון של אלפי שקלים בהחזרי המשכנתא שאינם ריאליים. לאור עובדה זו ניתן להבין שאלו חברות שאינן רציניות ומקצועיות כי המטרה שלהם היא להשיג הרבה לקוחות.

כל לקוח הוא שונה כמו שכל משכנתא היא שונה ולכן יש להתייחס לכל לקוח באופן אינדיבידואלי כאשר בונים תמהיל, להתאים את המסלולים ספציפית ללקוח בהתאם לרמת ההכנסות שלו ולסייע לו לנהל משא ומתן עם הבנק למשכנתאות לגבי הריביות. רק חברה לייעוץ משכנתאות עם יועצים מלומדים ובעלי ניסיון יוכלו לסייע ולהוזיל את ההחזרים החודשיים על המשכנתא.

 

ההסמכה האידיאלית של יועץ משכנתאות

רצוי שליועץ משכנתאות תהיה הסמכה של קורס קונבנציונלי בתחום, אך לא פחות חשוב שיהיה לו תואר בכלכלה, ראיית חשבון או ניסיון כמתווך ואף עובד לשעבר בבנק למשכנתאות. ככל שיועץ המשכנתאות יהיה יותר משכיל ומנוסה, הוא יהיה יעיל יותר. למשל, עובדי בנק לשעבר יוכלו לסייע מאוד מבחינת הבירוקרטיה של הבנקים אותה הם מכירים מקרוב. כמו כן, יש להם קשרים בבנק ולכן הם יוכלו גם להשיג תנאים טובים למשכנתא שלכם.

 

בחירה מוצלחת של יועץ משכנתא

על מנת לבחור ביועץ משכנתאות מוצלח יש לוודא שהוא מקצועי ומהימן ללא אינטרסים של רווח בלבד או שיקולים אחרים. זו הסיבה שמומלץ לפנות ליועץ משכנתאות פרטי ולא ליועץ של הבנק למשכנתאות. לבנקים יש אינטרס ברור שמושתת על רווחים ויועץ המשכנתאות של הבנק עובד בשביל הבנק ולכן האינטרסים שלו ברורים.

ליועץ פרטי מקצועי יש אינטרס שהלקוחות שלו יהיו מרוצים וימליצו עליו מפה לאוזן כדי להשיג לקוחות נוספים, דבר שהוא לגיטימי. כחלק מכישוריו היועץ צריך לדעת להסביר את מהות התמהיל שמתוכנן למשכנתא שלכם, למה זה טוב לכם ומה תרוויחו מכך. ככל שלווים יותר כסף מהבנק המשמעות של התמהיל חשובה כי זוהי "חתונה" שתימשך לשנים ארוכות.

בין היתר, היועץ הפרטי צריך לייצג אתכם מול הבנק ולדעת להבחין בין ההצעות של הבנקים השונים, דהיינו, להשוות מחירים ולבקש כמה אישורים עקרוניים. הוא צריך לדעת להוביל את הלקוחות שלו לבנק שיהיה בו משתלם לבצע את ההלוואה ולא לבנקים אליהם הוא מקורב בצורה כזו או אחרת. כאשר בוחרים באדם בעל השכלה בתחום, בעל ניסיון, עם יכולת ניתוח גבוהה, נחישות ואסרטיביות, הבחירה תהיה נכונה.

 

כיצד תקבלו המלצות על יועץ משכנתאות מוסמך?

האינטרנט הוא כלי מצוין לקבל המלצות וביקורות בין אם אלו פורומים ובין אם אלו רשתות חברתיות. גם באתרים של יועצי המשכנתאות השונים ניתן למצוא חוות דעת ולבדוק את רצינות החברה. חברה טובה תשקיע באתר שלה באמצעות מאמרים מקצועיים, תשובות על שאלות נפוצות, טיפים וכד'.

ככל שתדלו יותר מידע כך תבינו עד כמה יועץ המשכנתאות בו תבחרו לבסוף מוסמך, משכיל ומקצועי בתחום. גם המלצות מפה לאוזן יועילו לכם בעיקר עם מדובר במכרים או קרובי משפחה שהתנסו בייעוץ מסוג זה. לקוחות מרוצים הם תמיד אינדיקציה טובה לבחירה.

 

למה צריך יועץ משכנתאות?

כאשר רוצים לחסוך ולא לשלם הרבה על החזרי המשכנתא מומלץ להיוועץ עם יועץ מוסמך על מנת שישיג את הריבית הטובה ביותר עבורכם, ינהל משא ומתן עם הבנק ויתעסק עם כל הבירוקרטיה.

כן. באמצעות מחשבון משכנתא באינטרנט ניתן להקיש את סכום ההלוואה, התקופה הרצויה וההון העצמי ולקבל את סכום ההחזר החודשי המשוער בין אם רוכשים דירה ראשונה ובין אם דירה חדשה או להשקעה.

ניתן לקבל הצעה בהקשת פרטים כמו: סכום ההלוואה, שווי הנכס, התחייבויות, מקורות מימון ופרטי הלווים באחד מאתרי הבנקים למשכנתאות.

בין 4,000-7,000 ₪ לא כולל מע"מ. על משכנתא מורכבת המחיר יהיה יקר יותר.

כל אדם הבקיא בתחום מכיוון שעדיין אין רגולציה על מקצוע זה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו