מי ממחזר משכנתא?

תוכן עניינים
מי ממחזר משכנתא
מי ממחזר משכנתא

ההתחייבות בלקיחת משכנתא מלווה את הלווים למשך שנים ארוכות. לרוב מדובר על תשלום חודשי של נתח מכובד מההכנסה, אשר יכול להימשך גם שניים ואף שלושה עשורים. עם זאת, לאף לווה אסור להיות פסיבי בנושא המשכנתא שלו, ובהחלט יש דרכים לשפר את התנאים ולחסוך כסף עם השנים. הדרך הטובה ביותר לייצר חיסכון במשכנתא היא באמצעות מיחזור משכנתא בצורה מלאה.

 

מי ממחזר משכנתא ומדוע?

מיחזור משכנתא היא פעולה שבבסיסה לוקח הלווה הלוואה נוספת, מכסה את המשכנתא שלו, ומייצר הלוואה חדשה בתנאים טובים יותר. מיחזור משכנתא מתאפשר כאשר אנשים נמצאים במקום כלכלי טוב יותר, לאחר שנים של התייצבות כלכלית מאז מועד לקיחת המשכנתא.

אם המשכנתא שולמה כסדרה עד אותה נקודה, ולאנשים יש גב כלכלי חזק יותר, אין סיבה שהבנק או המלווה החוץ בנקאי יאפשר ללווה לקבל הלוואה קטנה יותר בתנאים נוחים יותר.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מתי מיחזור משכנתא הוא רלוונטי?

מיחזור משכנתא הוא רלוונטי מכמה סיבות:

  1. הלווה או הלווים הצליחו לחסוך הון ולייצר בטחונות טובים עבור הבנק.
  2. סכום ההלוואה החדשה יהיה קטן יותר, דבר שיאפשר ריבית ועמלות נמוכות יותר.
  3. סכומי המדדים השונים משתנים, ואפשר לייצר מסלולי משכנתא איכותיים יותר בהנחה שהשוק מאפשר זאת.

 

למי מתאים הליך של מיחזור משכנתא

מיחזור משכנתא פונה להרבה מאוד אנשים שנמצאים בשוק הנדל"ן. לשאלה מי ממחזר משכנתא יש הרבה מאוד תשובות, וזה כולל משפחות אמידות ומבוססות יותר בשלב מתקדם של החיים, יזמי נדל"ן שונים, ואפילו אנשים מבוגרים שהחליטו לעבור בית לעת זקנה או לשדרג את עצמם בשלב מאוחר יותר בחיים.

חשוב מאוד לזכור שהמשכנתא הראשונה שלקחתם לא חייבת ללוות אתכם לכל החיים, ויש להיות אקטיביים בחיפוש אחר אופציות איכותיות יותר שיצרו חיסכון משמעותי.

 

על החשיבות של אקטיביות כשממחזרים משכנתא

האקטיביות בתוך הנושא של מיחזור משכנתא הוא מאוד חשוב. אף בנק לא יבוא ויציע לאנשים למחזר את המשכנתא מכיוון שאין לו אינטרס לכך. לכן חשוב לבצע פעולות שינסו לחסוך כסף. יש לנסות ולהתייעץ עם אנשים המבינים בנושא ואף להגיע ליועצי משכנתא שיעזרו למצוא את הדרך הטובה ביותר.

יועצי משכנתא אמנם עולים כסף, אך הם כאלו שעם ייעוץ נכון מצליחים להחזיר את ההשקעה בהם, וזה נכון גם בעת לקיחת המשכנתא המקורית, וגם לרגע בו רוצים למחזר את המשכנתא כדי להגיע לתנאים טובים יותר.

 

למחזר או לא למחזר? ההחלטה הנכונה ביותר

יועצי משכנתאות יודעים לכוון את הלקוחות שלהם אל עבר ההחלטה הנכון ביותר, בכל נקודת זמן. כאשר לוקחים את המשכנתא הראשונית, היועץ מסייע באבחון הלווה מבחינת מצבו הכלכלי, ובנוסף, מסייע למצוא את המלווה הנכון ואף עוזר במשא ומתן עמו.

בייעוץ לגבי מיחזור משכנתא האתגר הוא קטן יותר, אך עדיין אפשר להיעזר ביועצים כדי להבין איך מצליחים להחזיר לבנק את הסכום הקטן ביותר בזמן שנותר לסיום המשכנתא. עם עבודה נכונה, אפשר להגיע לתוצאות נהדרות, ולחסכון של אלפי שקלים בכל שנה, במה שמצטבר לסכומי עתק בראייה כללית.

 

להבין את החשיבות של מיחזור משכנתא

הרבה אנשים כלל לא מתייחסים לנושא של מיחזור משכנתא או כלל מודעים לקיומו. הם רגילים לכך שבכל חודש יורד להם סכום קבוע מההכנסות ומעדיפים להישאר פאסיביים. עם זאת, בנושא של משכנתא חייבים להישאר על היד על הדופק.

לפעמים צריכים לבצע הגדלת משכנתא או לסגור מסלולים, ובכל אופן, הנושא לא נסגר ברגע שמתחילים לשלם, עד סגירת המשכנתא. שמירת קשר עם הבנק והתייעצות תקופתית עם אנשי מקצוע היא חשובה מאוד, ויכולה לעשות הבדל גדול בהחזר הכללי שמחזירים ללווה.

 

האפשרויות בנושא של מיחזור משכנתא

מיחזור משכנתא היא אינה פעולה שחייבת בהכרח להיעשות אצל אותו גוף מלווה. אפשר לקחת את ההלוואה החדשה ממלווה אחר, כגוף בנקאי או חוץ בנקאי, ולהתחיל לשלם את ההלוואה החדשה במקום אחר. גם כאן, כדאי מאוד לנצל את התחרותיות שיש בין הלווים בשוק המשכנתאות, ולהבין את הכוח הצרכני של הלווים.

חשוב מאוד לבצע סקר שוק, לנהל משא ומתן ולראות כיצד אפשר להשיג את התנאים הטובים ביותר במציאות החדשה שנוצרה, בה הלווה מגיע עם קצת יותר כוח מיקוח ללקיחת המשכנתא, מאשר הגיע כאשר לקח אותה בפעם הראשונה.

 

מיחזור משכנתא – נושא שחייב להיות על הפרק

מיחזור משכנתא הוא נושא שחייב להיות על הפרק אצל כל לווה, החל ממספר שנים לאחר המשכנתא. לאחר שמתייצבים כלכלית ורואים שאפשר לסגור חלק ממסלולי המשכנתא או לקחת הלוואה בתנאים טובים יותר עקב השינוי בתנאי המשחק, יש להיות אקטיביים ולבצע את הפעולות הנכונות.

מדובר בנושא בו יש הרבה בירוקרטיה וגם כזה שיכול לעלות בזמן וכסף, אך בסופו של דבר, כדי להרוויח צריך לעבוד וזה לא שונה משום סוג אחר של עבודה.

ברוב המקרים, לווים אשר לקחו משכנתא נמצאים במצב כלכלי בינוני ולא יציב בשנים הראשונות שלאחר החתימה על המשכנתא, והשיפור מגיע לאחר מספר שנים. כאשר חלק מהמשכנתא שולמה והמצב הכלכלי יציב, אפשר לשקול ולבצע את מיחזור המשכנתא.

מיחזור המשכנתא מתבצע עם לקיחת הלוואה חדשה שמכסה את ההלוואה המקורית, ומתחילה להיות מוחזרת למלווה בתנאים טובים יותר.

ההלוואות הופכות נוחות יותר לאחר מיחזור המשכנתא מכיוון שהבנק מבין את היציבות הכלכלית של הלווה ולכן דורש פחות תנאים מקדימים. בנוסף, ההלוואה החדשה היא על סכום נמוך יותר ולזמן קצר יותר.

מיחזור משכנתא בתנאים טובים יכול לחסוך סכומים משמעותיים מאוד בראייה כללית. מדובר על אלפי שקלים בשנה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו