מסלולי הקפאת משכנתא

תוכן עניינים
מסלולי הקפאת משכנתא
מסלולי הקפאת משכנתא

אפשר להקפיא את המשכנתא שלכם

מהרגע שלקחתם משכנתא, אי שם לפני כמה שנים או כמה חודשים, אתם משלמים בכל חודש את הסכום שנקבע עם הבנק ומוסיפים את הריבית. לעיתים, אין באפשרות הלווה לשלם את הסכום כפי שהוסכם בתחילת הדרך ונדרש לעשות משהו כדי שלא יכנס הלווה לחובות אך שהבנק עדיין יקבל את מה שמגיע לו. מתוך כך קיימת אפשרות לבחור מבין מסלולי הקפאת משכנתא שהבנק מציע ובעצם לדחות את התשלום בכמה חודשים עד שהמצב יתייצב.

 

רוצים לקבל משכנתא בפריסה מעולה?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מסלולי הקפאת משכנתא

כדי להקל על הלווים שמתקשים להחזיר את ההלוואה, הבנק מציע מגוון של מסלולי הקפאת משכנתא כך שגם בתוך ההקלה יוכלו הלווים להתאים לעצמם את המסלול אשר הכי יקל עליהם ויהיה הכי מיטבי עבורם. עם משבר הקורונה, עדכן בנק ישראל מסלולי הקפאת משכנתא אשר באים לידי ביטוי בבנקים אך ישנם בנקים אשר מוסיפים על המסלולים האלו אפשרויות נוספות שיקלו על הלווים.

 

הקטנת החזר המשכנתא

בתוך מסלולי הקפאת משכנתא ישנה אפשרות לא להקפיא לגמרי את התשלום אלא רק להקטין אותו. בחירה במסלול זה תהיה בהתאם להחלטה של הבנק כמה להקל את ההחזר מבחינת אחוזים, לדוגמא החלטה שבמשך כמה חודשים ישלם הלווה רק 20 אחוזים מתוך ההחזר שהוא אמור לשלם.

במסלול זה יבחרו מי שיש לו אופציה להמשיך לשלם אפילו חלק קטן והוא מיטבי בכך שהוא לא מעכב את התשלום ומשפיע פחות על הריבית לאור העובדה כי מחושבת על כל הסכום שנותר.

 

מסלולי הקפאת משכנתא

במקביל להקטנה, ישנם גם מסלולי הקפאת משכנתא, אלו מאפשרים לדחות את כל הסכום למועד מאוחר יותר של עד שנתיים, כלומר לא לשלם כלל בתקופת ההקפאה. חשוב לזכור כי הריבית לא מוקפאת ויש לשלם אותה עדיין, אך ההקלה בסכום מאוד משמעותית אם כל ההחזר העיקרי שנקבע מראש נדחה.

 

בחירה מבין מסלולי הקפאת משכנתא

ישנם כמה מסלולי הקפאת משכנתא במטרה להקל כמה שאפשר על הלווים אך לרוב הבחירה היא של הלווה באיזה מבין מסלולי הקפאת משכנתא לבחור כדי שיהיה מיטבי עבורו.

הבחירה חייבת להיות מתוך כמה שיותר ודאות שאכן תהיה אפשרות אמיתית עם סיכון נמוך לעמוד בהסכם לאור העובדה כי כבר סומן הלווה על ידי הבנק ובקשת דחייה נוספת או אי עמידה בהסכם החדש יכולה לגרור בעיות יותר גדולות גם בהמשך וכמובן שגם במשכנתא הנוכחית.

 

איך יודעים באיזה מסלול לבחור?

לא תמיד תדעו מה לבחור מתוך מסלולי הקפאת משכנתא הכי טוב בשבילכם ולצורך כך כדאי להתייעץ עם מישהו שמבין בדגש על איש מקצוע בתחום. אל תתמודדו לבד עם המצב!

 

מסלולי הקפאת משכנתא בתום ההקפאה

גם בתום ההקפאה ישנם כמה מסלולי הקפאת משכנתא אשר ניתן לבחור מתוכם כיצד להמשיך להתנהל עם ההחזר שנותר. גם אם מתוך מסלולי הקפאת משכנתא נבחר מסלול כלשהוא או שנבחר מסלול של הקטנה, בכל מקרה הסכום הכולל שיש להחזיר לא משתנה אך כן משתנה כמות החודשים שיש לשלם אותו (היא קטנה). כדי להתמודד עם המצב החדש ניתנות שתי אפשרויות.

 

הארכת התקופה שבה יש להחזיר את הסכום

בתום תקופת ההלוואה הלווה נותר עם סכום לשלם בפחות חודשים, כלומר בחלוקה שווה בין החודשים בעצם הוא צריך לשלם יותר כסף ממה שנקבע בתחילת ההסכם. כדי לא להגדיל את הסכום, במקרה שבו לדוגמא ההכנסה לא השתנתה מלפני ההקפאה וחזרה להיות בערך זהה, אפשר לבחור מתוך מסלולי הקפאת משכנתא להאריך את תקופת ההלוואה עד כדי חזרה לסכום שנקבע מראש בכל חודש ללא הגדלה שלו.

 

מסלולי הקפאת משכנתא שלא מאריכים

באם ההכנסה גדולה יותר, או שיש רצון לסיים את תקופת ההלוואה באותו הזמן, ניתן לבחור גם להשאיר את התקופה אותו דבר, כלומר להגיע למצב שיש סכום יותר גבוה לשלם בכל חודש ביחס לסכום שסוכם ושולם לפני ההקפאה. זאת מתאים לאנשים אשר באמת יכולים לעמוד בהתחייבות הזאת וכדאי כאן לא לקחת סיכון ששוב לא תוכלו לשלם ותצטרכו הקפאה שלא תקבלו.

 

ריבית בתוך מסלולי הקפאת משכנתא

כאשר מדברים על מסלולי הקפאת משכנתא חשוב לדבר גם על הריבית אשר בצורה גורפת ניתן להגיד כי היא פשוט לא מוקפאת. לא משנה באיזה מבין מסלולי הקפאת משכנתא תבחרו, הריבית לא מוקפאת אך היא כן משתנה באופן יחסי.

בגלל שהיא מחושבת על כל הסכום שנותר לשלם, ככל שדוחים את התשלום וההחזרים בעצם משלמים ריבית יותר גבוהה ממה שהייתם אמורים לשלם בחודש מסוים. זאת נכון גם בעבור ריבית דריבית במקרה שהריבית לא תשולם בזמן.

השינויים העיקריים בין מסלולי הקפאת משכנתא מתייחסים להקטנת המשכנתא או דחיית התשלום כולו, וכן באם מאריכים את תקופת התשלום הכוללת או משאירים אותה אותו הדבר.

בעיקרון, הריבית תלויה בסכום אותו נשאר לכם לשלם, לכן היא עשויה להשתנות פר חודש בין כל מסלולי הקפאת משכנתא שקיימים. ככלל, הריבית לא ניתנת להקפאה ועל כן, לא משנה באיזה מסלול תבחרו תצטרכו לשלם אותה.

בכל חודש עלייך להחזיר חלק קטן מתוך הלוואת המשכנתא שלקחת בעבר, באם צפוי שלא תוכל להחזיר אותם תוכל לבקש להקפיא את המשכנתא ולקבל את אחד מבין מסלולי הקפאת משכנתא שיש לבנק בו לווית להציע.

בדומה לשאר התחומים בחיים, הקורונה ערכה שינויים גם במשכנתאות ובהקפאתן, ניתן יותר בקלות להקפיא את המשכנתא וגם אנשים רבים יותר יכולים לקבל אישור לבצע הקפאת משכנתא.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
הקפאת קורונה

על קורונה ומשכנתאות הקורונה שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה, פתאום מצאנו עצמנו יושבים בבית, מפחדים להתקרב לאחרים ועוקבים אחר

קרא עוד »
שתפו אותנו