משכנתא חוץ בנקאית לגרושים

תוכן עניינים
משכנתא חוץ בנקאית לגרושים
משכנתא חוץ בנקאית לגרושים

כשאדם גרוש פונה לבנקים למשכנתאות בישראל ומבקש אישור עקרוני למשכנתא, במקרים רבים בקשתו אינה מאושרת. למעשה, אין מדובר בתרחיש חריג כל כך בנוף הישראלי. יתרה  מכך, גם במצבים שבהם הבנקים למשכנתאות מסכימים לאשר את בקשת המשכנתא של הגרוש/ה, בדרך כלל מדובר יהיה על משכנתא בתנאי ריבית והחזר פחות משתלמים מאלו המוצעים ללווים רווקים ולזוגות.

הבשורות המעודדות הן, שגם אם התגרשתם ממש לאחרונה והבנקים למשכנתאות אינם ממהרים לאשר את בקשת המשכנתא שלכם או מציעים לכם משכנתא בתנאים גרועים, עומדות לרשותכם אלטרנטיבות לנטילת משכנתא לקניית נכס למגורים, בדמות משכנתא חוץ בנקאית לגרושים. על כל האפשרויות הזמינות, נסביר בהרחבה בשורות הבאות.

 

מניין עולה הצורך במשכנתא חוץ בנקאית לגרושים?

גם אם נדמה לכם שהסירוב של הבנקים למשכנתאות לאשר לכם משכנתא בתנאים אטרקטיביים אחרי הגירושין, הוא אקט "דווקאי" ובלתי הוגן, עליכם להבין שישנם שיקולים ענייניים מאחורי המדיניות הזו. השיקול המעשי בבסיס הסירוב של הבנקים למשכנתאות, הוא שכאשר מדובר על הלוואות בסכומי כסף גדולים כדוגמת אלו הנחוצים לרכישת בית או דירה למגורים, הבנקים נוטלים על עצמם סיכון גדול.

הריביות שהם גובים מהלווה, אם כן, הן בגדר תעודת ביטוח כנגד רמת הסיכון שכרוכה בהלוואה שהם מעניקים לכם. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בלווה אשר מפאת הפרידה מבת או בן זוגו, נמצא במעמד של לווה יחיד הנדרש לכסות באופן עצמאי את תשלומי המשכנתא, שבדרך כלל מתחלקים בין שני אנשים, וכל זה, תוך שהוא מתבסס על הכנסה אחת בלבד. 

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

למה לקחת משכנתא חוץ בנקאית לגרושים אם אפשר לקבל משכנתא להורים יחידניים?

ישנם מקרים שבהם הורה משמורן רשאי לקבל ממדינת ישראל סיוע לרכישת דירת מגורים בדמות משכנתא להורה יחידני בתנאים מועדפים. במקרים מסוימים, הדבר מאפשר קבלת משכנתא בתנאי החזר נוחים על חלק מסכום ההלוואה. עם זאת, חשוב לדעת ששיעור המימון במשכנתא להורה יחיד, תלוי בנקודות הזכאות הנצברות לזכות הלווה. נקודות זכאות אלו מחושבות על פי מספר קריטריונים ובכללם: 

  • מספר הילדים החיים עם ההורה המשמורן שטרם מלאו להם 21 שנים (כולל עוברים החל מהחודש ה – 5 להריון והלאה).
  • מספר שנות ההורות.
  • מספרם של האחים והאחיות של ההורה המשמורן אשר חיים בארץ.
  • אחוזי נכות.
  • שירות לאומי או שירות בצה"ל.

 

אולם למרות האמור לעיל, במקרים רבים ממאנים הבנקים למשכנתאות לאשר משכנתא לגרושים שהם הורים יחידניים (גם כשיש אישור זכאות ממשרד השיכון והבינוי), או לחילופין – מאשרים משכנתא להורה המשמורן, אך בתנאי החזר וריבית כל כך גרועים שנטילת ההלוואה הופכת לעניין מאוד לא אקונומי. במצב כזה, נטילת משכנתא חוץ בנקאית לגרושים עשויה להתברר כפתרון משתלם יותר.

 

האם כדאי לי ליטול משכנתא חוץ בנקאית לגרושים?

נטילת משכנתא חוץ בנקאית לגרושים עשויה להתגלות כפתרון מועיל במקרה שהבנקים למשכנתאות מסרבים לאשר לכם משכנתא או מוכנים להציע לכם משכנתא בתנאים לא משתלמים. אף שלמושג "משכנתא חוץ בנקאית" יצא מוניטין שאינו מדהים, חשוב לומר שבאמצעות ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות מנוסה, ניתן בהחלט להנות מתמהיל משכנתא אטרקטיבי במסגרת משכנתא חוץ בנקאית לגרושים שניטלת באופן מסודר, לגיטימי וחוקי לחלוטין.

כשעסקינן במשכנתא חוץ בנקאית לגרושים, מדובר בהלוואה בסכומי כסף גדולים שניתנת מטעמם של גופי מימון עצמאיים. במשכנתא חוץ בנקאית שיעור הריבית הוא לרוב גבוה מזה שמוצע במסגרת משכנתא בנקאית, אך הגמישות בתנאי ההחזר מפצה על כך במקרים רבים.

 

משכנתא חוץ בנקאית לגרושים – כך תעשו את זה נכון

כאמור, לבנקים למשכנתאות בישראל יש נטיה מובנית, לדחות על הסף בקשות למשכנתא של גרושים וגרושות. בהקשר זה מן הראוי לציין שלמרות גמישותם היחסית של הגופים המלווים החוץ בנקאיים, המאפשרת לקבל משכנתא חוץ בנקאית לגרושים בתנאי החזר נוחים, אסור להתפתות ליטול הלוואת משכנתא בסכומים שלא תוכלו לעמוד בהם.

כדי להעריך את יכולת ההחזר שלכם ואת תמהיל המשכנתא שיתאים באופן אופטימלי למצבכם הנוכחי, מומלץ מאוד להגיע ליועץ משכנתאות מקצועי שמתמחה בהתאמת פתרונות משכנתא חוץ בנקאית לגרושים. 

 

משכנתא חוץ בנקאית לגרושים – אין סיבה שתעברו את זה לבדכם

תחום המשכנתאות בכללותו, הוא תחום דינמי ומורכב במיוחד. מכאן שקיימת חשיבות מכרעת לקבלת סיוע וליווי מקצועי ממומחה שחי ונושם את שוק המשכנתאות. הדבר נכון אדרבא כשמדובר על משכנתא חוץ בנקאית לגרושים – מקרה בו הלווה נאלץ להתמודד עם הצורך לכסות את תשלומי המשכנתא באופן עצמאי וללא סיוע מבן / בת הזוג.

בדיוק כאן נכנסים לתמונה שירותי ייעוץ משכנתאות לגרושים, שיאפשרו לכם לגלות מהן ההשלכות הצפויות של נטילת משכנתא חוץ בנקאית לגרושים. יועץ משכנתא מיומן, ידע לסייע לכם למצוא את תמהיל המשכנתא האידיאלי ביותר ליכולת הכלכלית שלכם בהווה.

 

לפני שנוטלים משכנתא חוץ בנקאית לגרושים – מתייעצים עם מומחה משכנתאות

אם הגעתם לרגע שבו אתם נדרשים לקחת משכנתא לאחר הגירושין והבנקים אינם הולכים לקראתכם, דעו כי משכנתא חוץ בנקאית לגרושים עשויה להיות הפתרון עבורכם. פנו ליועץ משכנתאות מיומן כדי לעשות סדר באפשרויות העומדות לרשותכם, ולבצע בחינה מושכלת של הגופים המלווים שניתן להסתייע בהם.

מומחה משכנתאות יעזור לכם לבחון גם את תמהיל המשכנתא שהוצע לכם על ידי כל אחד מן הגופים הללו, אל מול יכולתכם הכלכלית כיום, כדי שתוכלו לקבל החלטה נבונה שתביא תועלת מרבית הן לכם והן לילדיכם גם בטווח הרחוק.

 

התוכן באתר זה נועד להשכלה כללית בלבד בתחום המשכנתאות. אין לראות במידע שלהלן המלצה לביצוע פעולה מכל סוג שהוא. מידע זה אינו משמש בשום צורה כתחליף לייעוץ משכנתאות מקצועי מטעם יועץ משכנתאות מוסמך. האמור לעיל אינו מתיימר לסתור את הוראות החוק בנושא דיני מקרקעין ו / או מיסוי מקרקעין. במקרים שהתגלתה בהם כל סתירה שהיא בין הוראות החוק למידע שצוין לעיל, תגברנה הוראות החוק.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו