משכנתא לזוגות צעירים והתחלה טובה לחיים

תוכן עניינים
משכנתא לזוגות צעירים והתחלה טובה לחיים
משכנתא לזוגות צעירים והתחלה טובה לחיים

רכישת דירה היא חלק משמעותי ממסלול החיים של משפחות חדשות. אחד הצעדים הראשונים שכמעט כל משפחה עושה בסמוך למועד הנישואין היא נטילת משכנתא לזוגות צעירים ורכישת דירה חדשה.

מהם זוגות צעירים והאם יש למונח הזה הגדרה יחידה? מהם הקשיים הניצבים בפני זוגות צעירים בדרך למשכנתא? אילו הטבות מעניקה המדינה ואיך אפשר להסתייע בהן? אילו פתרונות יצירתיים מוצעים לזוגות צעירים? בשורות הבאות נעסוק בבעיות המימון לרכישת דירה חדשה שזוגות צעירים רבים מתמודדים איתן ובפתרונות אפשריים.

 

מי נחשבים כזוגות צעירים לעניין המשכנתא לזוגות צעירים?

המונח זוגות צעירים הוא מונח נזיל מאוד שאין לו הגדרה ברורה וחד משמשית. באופן כללי, זוג צעיר הוא זוג בתחילת הדרך האישית והמקצועית כאחד. בני הזוג התחתנו לא מזמן והם נמצאים בתחילת הדרך המקצועית שלהם. לפעמים הם נמצאים בתקופת לימודים, כולל גם לימוד מקצועות יוקרתיים כגון רפואה או ראיית חשבון.

יחד עם זאת, במועד הגשת הבקשה לקבלת משכנתא לזוגות צעירים קורה לא אחת שההכנסה שלהם נמוכה והיכולת שלהם לעמוד בהחזרי משכנתא גבוהים היא מוגבלת. בנוסף, הון העצמי שלהם גם הוא לרוב נמוך. בעיות אופייניות נוספות לזוגות צעירים הן העדר מקום עבודה קבוע וילדים קטנים שההוצאות בגינם גבוהות יחסית.

 

רוצים לקבל משכנתא בפריסה מעולה?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

משכנתא לזוגות צעירים והקשיים בדרך אליה

כשלוקחים את כל המאפיינים שהוגדרו לעיל, מתברר שמצבם של בני הזוג הוא על פניו לא מזהיר והיכולת של הזוג הצעיר לעמוד בתשלומי המשכנתא, לפחות בתחילת הדרך, איננה גבוהה. מצד שני, בבואם להעניק משכנתא לזוגות צעירים מקפידים הבנקים גם על קוצו של יוד.

העתיד לוט בערפל ומבחינתם המציאות הקיימת היא המציאות שבתוכה הם צריכים לפעול ולקבל החלטות. במדינות אחרות, זוגות צעירים במצב דומה פשוט מתגוררים בשכר דירה, מה שחוסך להם המון התלבטויות והתמודדויות עם בעיות פיננסיות שהן לכאורה גדולות הרבה מעבר ליכולת ההתמודדות שלהם. במדינת ישראל המצב הפוך לגמרי ואחד הצעדים הראשונים של זוגות צעירים הוא רכישת דירת מגורים.

 

על הצורך במשכנתא לזוגות צעירים

להלן רשימה מפורטת של בעיות שזוגות צעירים מתמודדים איתן:

  1. שכר נמוך: השכר הנמוך הוא במקרים רבים תולדת הצורך של אחד מבני הזוג או שניהם להשקיע את מיטב זמנם בלימודים.
  2. העדר הון עצמי או הון עצמי נמוך: גם כאן, מדובר בתוצאה של העדר הכנסה מספקת. עם זאת, לזוגות צעירים גם אין קרנות פנסיה שצברו הון או קרנות השתלמות שיכולות לסייע בהגדלת ההון העצמי.
  3. הכנסה פנויה נמוכה: גם כאן, זוהי תולדה של שילוב בין שכר נמוך לבין העובדה שלזוג יש ילדים קטנים הדורשים תשומת לב וגם לא מעט ממון.

 

המתואר לעיל הוא רק מקצת הבעיות שזוגות צעירים חווים בבואם לבקש משכנתא לזוגות צעירים מהבנק. העדר מקום עבודה קבוע ואובליגו בעייתי בגלל חריגות ממסגרת חשבון העו"ש עלולות להחריף את המצב.

 

משכנתא לזוגות צעירים – לא רק דרך הבנק

נכון למועד כתיבת שורות אלה מעניקה מדינת ישראל משכנתא לזכאים באמצעות משרד השיכון. ההטבות כוללות הלוואה בריביות מופחתות, בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים.
זאת, בלי כל קשר לנטילת משכנתא לזוגות צעירים מהבנק או מחברה חיצונית אחרת.

 

מהם התנאים לקבלת משכנתא לזוגות צעירים בתנאי זכאות?

להלן רשימה חלקית של אמות המידה לקבלת משכנתא לזוגות צעירים בתנאי זכאות:

  1. מספר אחים ואחיות: ככל שמספר האחים והאחיות של כל אחד מבני הזוג גדול יותר, כך הזכאות משמעותית יותר למשכנתא.
  2. מספר ילדים: ככל שמספר הילדים של בני הזוג גדול, כך יגדל דם סכום הסיוע.
  3. מספר שנות נישואין: גם מספר שנות הנישואין הוא פקטור משמעותי בקביעת הזכאות למשכנתא.
  4. שירות בצה"ל: שירות בצה"ל של אחד מבני הזוג או של שניהם מגדיל את הזכאות.
  5. אזור המגורים: האזור שבו ממוקמת דירת המגורים שהזוג מתעתד לקנות עשוי להשפיע גם כן. אם מדובר באזור עדיפות, זה בהחלט יכול לסייע.

 

כל אחד מהסעיפים הללו, וסעיפים נוספים, מוסיף ניקוד לזוג הצעיר. חישוב סופי של הניקוד כפול השווי של כל נקודה, נותן את הסכום הסופי של הזכאות למשכנתא. במקומות שבהם מחירי הדירות נמוכים, הסיוע  יחד עם המשכנתא יכול להגיע לכדי 95% מערך הדירה.

דה עקא שסטודנטים המתעתדים להיות בעלי מקצועות יוקרתיים, לא ירכשו לרוב דירות במקומות כאלה.

 

משכנתא לזוגות צעירים בדרך להצלחה

בדרך כלל המשכנתאות המוצעות הן דומות למדיי ומה שמשנה הוא סדרי הגודל שלהן. עם זאת, כשמדובר בזוגות צעירים עם פוטנציאל, מצאו מלווים רבים שיטות להתגבר על המגבלות. אחת השיטות היא משכנתא לזוגות צעירים שמתחילה בתשלומים נמוכים, שגדלים בשלב כלשהו לאורך חיי המשכנתא.

כך יכולים זוגות שבעתיד יהיו בעלי מקצועות חופשיים לרכוש דירה מותאמת לצרכים שלהם ולשלם את חלק הארי של המשכנתא בשלבים מאוחרים יחסים. אחרי שבני הזוג יתחילו לייצר הכנסה מוגדלת.

אין הגדרה ברורה למושג הזה וההשתייכות אליו גמישה למדיי. באופן כללי, זוגות צעירים הם נשואים טריים יחסית, יש להם ילדים קטנים והם בתחילת הקריירה המקצועית שלהם.

שכר נמוך, העדר הון עצמי והכנסה פנויה נמוכה הן שלושת הבעיות המאפיינות זוגות צעירים. הבעיות הללו משפיעות על סוג המשכנתא שהם יכולים לקחת ועל הגודל שלה.

זכאות משרד השיכון היא זכות לקבל הלוואה לדיור בתנאים מועדפים, לפי פרמטרים שונים: מס' ילדים, מס' אחים ושירות צבאי הם רק חלק מהפרמטרים המשפיעים על גובה הזכאות.

אחת הדרכים להשגת המטרה היא להתאים במקרים מיוחדים את גובה התשלום החודשי, כך שבתחילת הדרך ההחזרים יהיו נמוכים ורק בהמשך הם יגדלו.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו