משכנתא לחד הוריות

תוכן עניינים
משכנתא לחד הוריות
משכנתא לחד הוריות

אם התגרשתן לאחרונה, ייתכן ואתן זקוקות למשכנתא כדי שתוכלנה להעביר תחת בעלותכן את הדירה או הבית שבהם התגוררתן עם בן הזוג והילדים עד כה. מנגד, אולי אתן מעוניינות בהלוואת משכנתא בכדי לקנות נכס נדל"ן חדש בו תוכלו לגור עם ילדיכן.

במדריך שלפניכן נסביר מהי הלוואת משכנתא לחד הוריות, כיצד נקבע היקף הסיוע שהאם החד הורית זכאית לו בנטילת משכנתא לחד הוריות, אילו יתרונות גלומים במשכנתא לחד הוריות, ומהם תנאי ההחזר של ההלוואה.

 

מהי הלוואת משכנתא לחד הוריות?

משכנתא לחד הוריות, היא הלוואה לטווח ארוך שניתן לקבל בתנאים מועדפים מהבנקים למשכנתאות, בכפוף להצגת תעודת זכאות של משרד השיכון. מדובר על משכנתא עם הטבות רבות שמדינת ישראל מעמידה לרשותן של אמהות יחידניות.

 

רוצים לקבל משכנתא כמו שתמיד חלמתם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

כיצד נקבע היקף הסיוע שהאם החד הורית זכאית לו בנטילת משכנתא לחד הוריות

היקף המענק שמוצע על ידי מדינת ישראל בנטילת משכנתא לחד הוריות, נקבע לפי ניקוד מצטבר המחושב עבור כל בקשה לגופה. להלן חמשת הקריטריונים העיקריים שעל פיהם מחושב הניקוד המצטבר:

  1. יישוב המגורים.
  2. כמות הילדים בגילאי 21 ומטה שחיים במחיצת האם החד הורית (לרבות עוברים מהחודש ה- 5 להריון ואילך).
  3. מספר האחים ו / או האחיות של האם החד הורית.
  4. שנות הוותק של האם החד הורית בדיור ציבורי.
  5. המצב הכלכלי של האם החד הורית.

 

וכן הלאה. נכות מזכה גם היא את האם היחידנית בתוספת ניקוד, וגם שירות צבאי או לאומי.

 

אילו יתרונות גלומים במשכנתא לחד הוריות?

משכנתא לחד הוריות היא לרוב הלוואת משכנתא בתנאים משתלמים ונוחים מאין כמוהם, שמציעה לאמהות חד הוריות את היתרונות המשמעותיים שלהלן:

  1. ריבית אטרקטיבית של 3 אחוזים בלבד.
  2. מענק של עד 95 אחוזים משווי הנכס למגורים.
  3. אפשרות לפריסת ההחזרים למשך 25 שנים ואף יותר.

 

משכנתא לחד הוריות – מהם תנאי ההחזר של ההלוואה?

גובה ההחזר החודשי של הלוואת משכנתא לחד הוריות, כפוף לערכו של נכס הנדל"ן שבו האם החד הורית גרה. לפיכך, כדי להעריך את היקפם של החזרי המשכנתא, חשוב לבחון את שוויים של הדירה או הבית שבו האם חיה עם ילדיה או שאליו מתכננת לעבור עימם.

את הבדיקה הזו מבצעים עם החברה המשכנת, ששולחת 2 שמאים לשם ביצוע הליך השערוך של הנכס. את הערכת השווי של כל אחד מהם משקללים ביחד. על מנת להגיע לסכום ההחזרים החודשיים, יש לקזז משווי הנכס את המענק שהמדינה נתנה ללווה, ולחלק את התוצאה במספר השנים שהחזרי המשכנתא נפרשים על פניהן.

לטובת העניין, ניתן להסתייע במחשבוני משכנתא אשר זמינים באתרי אינטרנט שונים, או להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מנוסה ולקבל הערכת מצב מדוקדקת יותר.

 

האם כל אחת יכולה לקבל משכנתא לחד הוריות?

חרף הסיוע הממשלתי שלו זכאיות לכאורה אמהות יחידניות במדינת ישראל, ישנם מקרים לא מעטים אשר בהם הבנקים למשכנתאות אינם מוכנים לאשר הלוואת משכנתא לחד הוריות, או שלחילופין – המשכנתא לחד הוריות מאושרת, אך מוצעת בתנאי ריבית כה דרקוניים שנטילתה מהווה עסקה לא כדאית כלל ועיקר עבור הלווה. על הפתרונות האפשריים במצב כזה, נדון בהרחבה בשורות הבאות.

 

לא אושרה לך משכנתא לחד הוריות? להלן האפשרויות החלופיות

משכנתא חוץ בנקאית לחד הוריות היא פתרון חלופי שראוי לשקול אם נתקלת בסירוב מהבנקים למשכנתאות כאשר ביקשת לקבל משכנתא, או אם אושרה לך משכנתא בנקאית בתנאי ריבית ו / או החזרים שאינם משתלמים במיוחד. במשכנתא חוץ בנקאית תנאי הריבית לרוב פחות נוחים מאלו שמוצעים במסגרת משכנתא לחד הוריות בבנקים המסחריים.

יחד עם זאת, גופים פיננסיים חוץ בנקאיים עשויים לגלות גמישות רבה יותר מבחינת תנאי ההחזר. במקרים רבים, ייעוץ מיועץ משכנתאות מנוסה, מאפשר לאמהות חד הוריות לקבל הלוואת משכנתא חוץ בנקאית בתנאים אטרקטיביים למדי, ובדרך חוקית ולגיטימית.

 

כך יועץ משכנתאות יוכל לעזור לך בקבלת משכנתא חוץ בנקאית לחד הוריות

תחום המשכנתאות הוא עולם ומלואו, ולכן עדיף לא לצעוד בו לבד. כשמדובר בנטילת משכנתא לחד הוריות, כאשר אישה נאלצת להתמודד עם החזרי המשכנתא באופן עצמאי במקום לחלוק בנטל הכלכלי עם בן הזוג, עולה פעמים רבות הצורך בסיוע של יועץ משכנתאות עם ניסיון עשיר שיבהיר ללווה הפונטציאלית את מכלול המשמעויות הנגזרות מאחת העסקאות המשמעותיות יותר בחייה.

יועץ משכנתאות אמין ומומלץ ידע גם לאתר עבור האם החד הורית את תמהיל המשכנתא המוצלח ביותר עבורה והמתאים ביותר לצרכיה הנוכחיים.

 

בשורה התחתונה

אם הגעת למסקנה שאת זקוקה למשכנתא לחד הוריות, חשוב שתכירי באפשרות לקבלת הלוואה בסיוע המדינה. אולם במקרה שבו הבנקים למשכנתאות אינם הולכים לקראתך, מוטב שלא לפסול על הסף את החלופות, כדוגמת משכנתא חוץ בנקאית לחד הוריות. בכל מקרה, מומלץ ביותר להסתייע בשירותיו של מומחה משכנתאות מנוסה ומיומן כדי להפריד את המוץ מן התבן, ולהבין מהן המשמעויות של כל נתיב שתבחרי.

הזכאות למשכנתא לחד הוריות נקבעת על פי צבירת נקודות בהתאם לפרמטרים שהגדירה ממשלת ישראל הקובעים את רמת הנזקקות של הלווה.

ניתן לקבל משכנתא לחד הוריות בריבית של 3% בלבד.

ניתן לפרוס הלוואת משכנתא לחד הוריות לתקופת החזר בת 25 שנים ואף למעלה מכך.

לא בהכרח. ישנם מקרים שבהם ניתן להשיג בבנק תנאים משתלמים יותר במסגרת הלוואה לרכישת דירה. יש לבחון כל מקרה לגופו בעזרת יועץ משכנתאות.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו