משכנתא ליוצאי אתיופיה

תוכן עניינים
משכנתא ליוצאי אתיופיה
משכנתא ליוצאי אתיופיה

כעולים חדשים, יוצאי אתיופיה נאלצים להתגבר על קשיים רבים במסגרת חייהם בחברה הישראלית. מסיבה זו, מדינת ישראל רואה חשיבות רבה במתן סיוע לבני העדה האתיופית שמעוניינים לקנות דירה למגורים. הסיוע מוצע בדמות משכנתא ליוצאי אתיופיה, הניתנת בתנאים נוחים לזכאים.

מאחר שמדובר על הטבה משמעותית למדי, ישנה הגבלה על כמות הזכאים לקבלתה מדי שנה, כפי שנסביר במאמר זה.

 

רוצים לקבל משכנתא לדירת חלומותיכם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מהם הקריטריונים לקבלת משכנתא ליוצאי אתיופיה בתנאים מועדפים?

להלן הקריטריונים העיקריים לקבלת משכנתא ליוצאי אתיופיה בתנאים מועדפים:

  1. הלווים יהיו יוצאי העדה האתיופית: הזכאות להשתתף בהגרלת משכנתא ליוצאי אתיופיה שמורה רק לבני הקהילה האתיופית שהם אזרחי ישראל בהווה אשר נולדו באתיופיה או שמי מהוריהם הוא יליד אתיופיה או עולה מאתיופיה. אם מדובר בבני זוג, מספיק שלפחות אחד מתוכם יהיה יוצא אתיופיה לעניין הזכאות.
  2. הלווים לא יהיו בעלים של נכס מקרקעין קיים למגורים: משכנתא ליוצאי אתיופיה היא הטבה השמורה למועמדים מחוסרי דיור. תחת הגדרה זו כלולים מי שאין להם ולא הייתה להם בעלות בנכס נדל"ן או בחלקו בעשור החולף, או מי שרכשו בשנה האחרונה נכס נדל"ן יד שנייה או נכס נדל"ן חדש מקבלן ב – 3 השנים שעברו, מבלי לקחת הלוואת משכנתא מהמדינה, ועדיין משלמים תמורת הנכס שקנו.
  3. ללווים יש משפחה: משכנתא ליוצאי אתיופיה בתנאי הזכאות שמציע משרד השיכון, נועדה רק לבעלי משפחות. תא משפחתי מוגדר במשרד השיכון כבני זוג נשואים / זוג ידועים בציבור החולקים משק בית משותף (עם ילדים או ללא ילדים), כשלפחות צד אחד בזוגיות הוא בן הקהילה האתיופית. גם רווקים ורווקות, גרושים וגרושות שיש להם ילדים שטרם מלאו להם 21 ומתגוררים עמם, יחשבו לעניין קבלת משכנתא ליוצאי אתיופיה, בתור משפחה.

 

אילו הטבות כלולות במסגרת משכנתא ליוצאי אתיופיה בתנאים מועדפים?

לאתיופים שעומדים בתנאי הזכאות שמנינו לעיל, להשתתפות בהגרלת משרד הבינוי והשיכון לקבלת משכנתא ליוצאי אתיופיה, תהיה אפשרות לקבל משכנתא לקניית נכס נדל"ן המיועד למגורים בריביות נמוכות ופריסת תשלומים נוחה במיוחד. זאת, כמובן, בהינתן ואכן יזכו בהגרלה האמורה.

סכומה של ההטבה שמוצעת במסגרת המשכנתא ליוצאי אתיופיה, עומדת על סכום מירבי של 600,000 ש"ח בפריסה למשך תקופה של 25 שנים לכל היותר, בהצמדה למדד המחירים לצרכן. קבלת המשכנתא ליוצאי אתיופיה בתנאים הללו, מותנית בזמינותו של הון עצמי בסך 25 אחוז ממחירו של הנכס ( או 5 אחוז בלבד לזכאים אשר ייקחו משכנתה בסכום נמוך מ- 600,000 ש"ח).

נוסף על חסם הכניסה הנמוך, הלוואת משכנתא ליוצאי אתיופיה ניתנת ללא ריבית במשך 10 השנים הראשונות, ובהמשך – בריבית של 2 אחוז בלבד למשך 15 השנים שלאחר מכן. אין עוררין על כך שאלו הם תנאים אטרקטיביים באופן משמעותי מכל משכנתא אחרת שניתן לקבל בארץ.

 

אילו תועלות מציעה משכנתא ליוצאי אתיופיה בקניית דירה ראשונה למגורים?

ההטבות הנאות הזמינות במסגרת המשכנתא ליוצאי אתיופיה, מאפשרת לבני העדה האתיופית להפוך לבעליהן של דירות למגורים, בעלות הזהה ואף נמוכה ממחיר השכירות שהם משלמים בלאו הכי.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי תכנית ההטבות של משרד השיכון והבינוי ותנאי המשכנתה ליוצאי אתיופיה, כפופים לשינויים שחלים מעת לעת. מכסת ההטבות משתנה מדי שנה ולכן חשוב לעקוב אחר הפרטים באתר האינטרנט של משרד השיכון והבינוי לפני שנרשמים.

 

האם משכנתא ליוצאי אתיופיה היא הלוואה משתלמת?

משכנתא ליוצאי אתיופיה היא ההלוואה הכי זולה שיש בנמצא כיום. לכן אם אתם עומדים בתנאי הזכאות לקבלתה ואף זכיתם בהגרלה – כדאי בהחלט לשלב אותה בתמהיל המשכנתא שלכם.

כמובן, גם אם בחרתם לקחת משכנתא ליוצאי אתיופיה, אין זה פוסל אתכם מהשתתפות בהגרלות דיור מסוגים אחרים, כדוגמת הגרלה "מחיר למשתכן" או "מחיר מטרה", שגם אותן כדאי לשקול לחיוב לשלב בתמהיל המשכנתא שלכם כדי להפוך את התנאים לרכישת הדירה שלכם אטרקטיביים עד כמה שניתן.

 

משכנתא ליוצאי אתיופיה – איך בדיוק מצטרפים להגרלה?

אם ברצונכם ליהנות ממשכנתא ליוצאי אתיופיה במסגרת ההגרלה של משרד השיכון והבינוי, עליכם לעקוב אחר המועדים שבהם ההרשמה להגרלה השנתית נפתחת. המועדיפ מתפרסמים מעת לעת באתר האינטרנט של משרד השיכון והבינוי ובערוצי פרסום נוספים. ברגע שאיתרתם מועד שבו הגרלת משכנתא ליוצאי אתיופיה מתקיימת, תידרשו לגשת פיסית לאחד מהבנקים למשכנתאות, ולהציג את המסמכים כדלקמן:

  • תעודות זהות של בני זוגכם ושלכם / תעודת זהות שלכם בלבד אם אתם חד הוריים.
  • תמונת הפספורט של בני זוגכם ושלכם / תעודת זהות שלכם בלבד אם אתם חד הוריים.
  • תעודת נישואין, גירושין, או תעודת פטירה של בן / בת הזוג של אלמן או אלמנה.
  • גרושים ובני זוג פרודים עלולים להידרש להציג אסמכתאות אחרות לשם אימות המצב המשפחתי שלהם.

מרגע שהצגתם את כל האסמכתאות הללו לסניף הבנק שאליו פניתם, תקבלו את תעודת הזכאות להשתתפות בהגרלה אם אתם עומדים בתנאי הסף, ואז תידרשו לחתום על הצהרה וטופס מידע לנרשמים להגרלה.

בני העדה האתיופית שמתכננים לקנות בית או דירת מגורים, זכאים לבקש להצטרף להגרלת המשכנתא ליוצאי אתיופיה בתנאי הזכאות של משרד הבינוי והשיכון.

גם אם קיבלתם את תעודת הזכאות להטבת המשכנתא ליוצאי אתיופיה בבנק מסוים, אינכם חייבים לקחת את ההלוואה באותו הבנק.

בתום ההגרלה נשלחות הודעות לכל המשתתפים ובו מצויין האם זכו בהגרלה או לא.

ניתן לממש את הזכאות לקבלת משכנתא ליוצאי אתיופיה בתנאים מועדפים במשך 6 חודשים מקבלת ההודעה על הזכייה בהגרלה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו