האם לשלם משכנתא או לשכור דירה?

תוכן עניינים

זוגות רבים מתחבטים בימי חייהם האם לקנות דירה או לשלם משכנתא. זו באמת החלטה משמעותית המשפיעה על אורח החיים כולו. לכן במאמר זה, יועצי המשכנתאות של משכנתא טיל יעלו בפניכם את היתרונות שיש ברכישת דירה ותשלום משכנתא, לבין השכרת דירה למשפחה. שכן, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של שתי האפשרויות, לפני קבלת החלטה. כך לדוגמה, תשלום משכנתא מספק יציבות, בניית הון עצמי, הקלה בתשלומי המס, תחושת גאווה ובעלות, ביטחון כלכלי ופוטנציאל השקעה לטווח ארוך. בעוד שכירות יכולה להציע יותר גמישות ופחות מחויבות, אם כי מעבר בין נכסים, גם מספק לעתים חוסר יציבות. המומחים של משכנתא טיל מייעצים לכם, לפני קבלת ההחלטה, כי חשוב מאד לשקול את כל האפשרויות בקפידה. למה כדאי לשכור דירה במקום לרכוש דירה ולשלם משכנתא? ומה היתרונות והחסרונות של תשלום משכנתא לעומת השכרת דירה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

האם עדיף לשכור דירה מאשר לשלם משכנתא?

יש יועצים שהיו אומרים לכם שמבחינה כלכלית – חד משמעית כדאי לשור דירה מאשר לשלם משכנתא. ויש יועצי משכנתאות שיעמדו על הסיבות והיתרונות שיש דווקא ברכישת דירה ותשלום משכנתא, מהסיבות הבאות:

למה כדאי לרכוש דירה ולשלם משכנתא?

רכישת דירה ותשלום משכנתא היא דרך מצוינת להשקיע בעתיד. מהלך של רכישת דירה משלכם, מספק בית יציב ובטוח, וגם מאפשר לכם לבנות הון עצמי לאורך זמן, במידה והנכס משביח את עצמו לאורך השנים. עם משכנתא, אפשר גם לנצל את הנחות המס, שיכולות לעזור להפחית את העלויות הכוללות. בנוסף, עם מסלול המשכנתא הנכון, אפשר יכול לחסוך כסף בתשלומי הריבית ולשלם את ההלוואה מהר יותר. השקעה בדירה היא דרך מצוינת לבנות למשפחה בית יציב ולבנות הון עצמי לאורך זמן. נכון, זה דורש החזר חודשי, אבל עם תמהיל המשכנתא הנכון והמותאם עבורך, אפשר בהחלט לבחור את המסלול הנכון והמתאים שיאפשר למשפחה שלך לשגשג ולהיות גם בעלת נכס קבוע. הטיעונים בעד רכישת נכס, הם כדלהלן:

בניית הון עצמי

כאשר אתם משלמים משכנתא, אתם בונים הון עצמי, הנכס עם השנים ישביח את עצמו ויהווה השקעה מתגמלת. כלומר, תשלום המשכנתא מהווה השקעה במשפחה לאורך השנים, כי אתם משקיעים בעצמכם. וזו יכולה להיות דרך מצוינת להבטיח עתיד נוח יותר לעצמכם ולמשפחתכם.

הטבות מס

בעלי דירות יכולים להוזיל את תשלום הריבית על משכנתא, ולקבל הנחת ארנונה בהחזרי המס, מה שיכול להעניק חיסכון משמעותי. כי לבעלות על בתים יש יתרונות רבים, כולל הפוטנציאל לחסוך כסף במסים. הבנה וניצול של הקלות המס, היא דרך מצוינת למקסם את התקציב שלכם.

מגורים בהתאמה אישית

אם אתם גרים בדירה משלכם, אתם חופשיים לעשות כל העולה על רוחכם, לשבור קיר, לבנות עוד קומה (הכל כמובן בהתאם להיתרים) ולבצע שינויים במרחב המחיה, ללא הגבלות מבעל הבית. אם אתם בעלי הדירה, אתם יודעים שאין כמו לקבל את החופש להתאים אישית את מרחב המחיה לצרכים שלכם.

יציבות ובטחון

אין ספק שדירה קבועה שהיא בבעלות שלכם, מספקת תחושת יציבות וביטחון, מכיוון שאינכם צריך לדאוג לגבי העלאת שכר הדירה או שפתאום בעל הבית יבקש מכם לפנות את הדירה. לכן, בעלות על בית מספקת נוחות וביטחון בעולם של חוסר יציבות. ומה חשוב יותר מאשר יציבות הבית והמשפחה? השקט הנפשי שנכס קבוע משלכם מספק, שווה פי כמה מאשר חוסר היציבות שיש בדירה שכורה.

פוטנציאל השקעה

רכישת נכס משלכם מהווה פוטנציאל השקעה. כי נדל"ן יכול להשביח את עצמו לאורך הזמן ולספק לבעל הנכס את הפוטנציאל להשקעה. כמו כן, אנו מאמינים שהשקעה בנדל"ן יכולה להיות דרך מצוינת לבנות הון עצמי לטווח ארוך. בנוסף, דירות להשקעה מאפשרות לייצר הכנסה פסיבית באמצעות נכסים להשכרה ופוטנציאל השבחה. עם האסטרטגיה הנכונה, אפשר לקצור את פירות ההשקעה בנדל"ן.

תחושת גאווה ובעלות

בעלות על בית יכולה מספקת תחושת גאווה והישגיות, כשאתם יודעים שיש לכם נכס משלכם, זה גורם לסיפוק. כמו כן, רכישת בית משלכם מספקת יציבות ותחושת שקט נפשי, לכך אין תחליף. כמובן שלקניית בית יש גם כמה חסרונות פוטנציאליים, כמו עלויות גבוהות יותר מראש ואחריות רבה. כעת נעמוד על היתרונות של מגורים בדירה שכורה, על פני מגורים בדירת קבע.

למה כדאי לשכור דירה במקום לרכוש דירה ולשלם משכנתא?

השכרת דירה יכולה להיות דרך מצוינת לחסוך כסף ולהימנע מהטרחה של לקיחת משכנתא. הולכים למתווך או מסתכלים באתרי אינטרנט כמו “יד 2” ופשוט הולכים לראות דירות להשכרה. למגורים בדירה שכורה ישנם יתרונות. לדוגמה: דירה שכורה, מאפשרת לכם להישאר גמישים ולהסתובב בקלות רבה יותר, מאשר אם הייתם קשורים לבית עם משכנתא. עם השכרה של דירה, אתם יכולים להיות רגועים יותר, מאשר הייתם צריכים לדאוג לעלויות הכרוכות בבעלות על בית. אתם גם יכולים ליהנות מגמישות וניוד מקום המגורים בכל כמה שנים. כמובן שאם אתם רווקים או בעלי משפחה וילדים, ההחלטה משתנה. משפחה מחפשת יותר יציבות, מאשר אדם רווק שחי אורח חיים גמיש יותר.

גמישות בבחירת מקום המגורים

השכרת דירה מעניקה גמישות רבה, בכל הקשור למעבר מקום מגורים. אפשר פשוט לעבור דירה, ללא המגבלות של מכירת הנכס. במידה ואתם מחפשים מגורים גמישים, השכרת דירה יכולה להיות האפשרות הטובה ביותר עבורכם. בניגוד לרכישת בית, אינכם צריכים לדאוג למכירת הנכס, אלא כל מה שנדרש מכם, הוא לתת התראה של כמה שבועות ותוכלו לחפש את הדירה הבאה שתרצו לעבור אליה.

עלויות נמוכות יותר מראש

השכרת דירה, דורשת פחות עלויות מראש, כגון מקדמה, עלויות סגירה ועמלות אחרות הקשורות לרכישת נכס. לכן עם השנים, השכרה הפכה לאופציה יותר ויותר אטרקטיבית עבור מי שמחפש לגור במקום חדש, ללא העלויות המוקדמות הגבוהות, הכרוכות ברכישת נכס. עם השכרה, אתם לא צריכים להתרוצץ בין הבנקים ולבדוק את תמהיל המשכנתא ואת המסלול המתאים לכם ביותר. אתם גם לא צריכים ללכת לחתום ולשלם מקדמות ועמלות. במקום זאת, פשוט צריך לשלם את שכר הדירה החודשי, וליהנות מהחופש לגור תחת קורת גג שבחרתם לעצמכם.

תחזוקה ותיקונים

השוכרים אינם אחראים לחלק מעלויות התחזוקה והתיקון של הדירה, שיכולות להיות הוצאות משמעותיות לבעלי הדירות. בדירה שכורה ישנן עלויות שבעל הדירה סופג וישנן עלויות כמו תקלות שבר, בדרך כלל, שהשוכר משלם עליהן. הכל תלוי בחוזה השכירות שתחתמו עליו.

הוצאות קבועות

שכירות מעניקה לשוכרים את הנוחות לדעת שהוצאות הדיור החודשיות שלהם קבועות למשך תקופת השכירות שלהם. עם סכומי שכירות קבועים, השוכרים יכולים לתכנן ולתקצב את הכספים שלהם ביתר קלות, ולהעניק להם ודאות רבה יותר לגבי העלויות החודשיות שלהם. כמובן, שבעל הדירה יכול להחליט שהוא מעלה את שכר הדירה כל תקופה מסוימת. אבל, התשלום החודשי הוא די יציב, לאחר שסוכם על המחיר.

מגורים במקום יוקרתי

כאשר משכירים דירה אפשר לגור במקום יוקרתי יותר, מאשר לרכוש שם נכס. לא לכולם יש את היכולת לרכוש נכס במקום יוקרתי בו הם רוצים לגור בפועל. לכן שכירות הרבה פעמים מאפשרת גישה למתקנים כגון חדרי כושר, בריכות ומתקנים אחרים שעלולים להיות יקרים או קשים לתחזוקה עבור בעלי בתים. מאחר והשכרת נכס פירושה לא רק קורת גג מעל הראש – היא יכולה לבוא גם עם גישה לשירותים שאחרת עלולים להיות מחוץ להישג יד.

פיזור השקעות

השכרה יכולה לאפשר לאנשים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולהקצות כספים לנכסים אחרים שעשויים להציע תשואות גבוהות יותר או פוטנציאל צמיחה גדול יותר. כמובן שיש גם יתרונות לבעלות נכס משלכם, כמו שהצגנו קודם לכן: בניית הון עצמי ושליטה רבה יותר בנכס. לכן אין ספק שאם לא “מקרקעים” את ההון העצמי ו”קושרים” אותו לנכס מסוים, אפשר לגוון את תיק ההשקעות ובכך “לפזר” את ההשקעות.

לרכוש דירה או לשכור – סיכום והמלצות

במאמר זה סקרנו בפניכם את השוואת היתרונות והחסרונות של תשלום משכנתא לעומת השכרת דירה. דיברנו על כך שרכישת דירה קבועה ותשלום משכנתא עדיף מבחינה של בניית הון עצמי, מקסום הטבות מס וארנונה, הקניית יציבות וביטחון במקום מגורים קבוע, מגורים בהתאמה אישית, שכן אתם יכולים לעשות עם הנכס שלכם ככל העולה על רוחכם. יחד עם זאת, הצגנו גם את היתרונות שיש בדירה שכורה: גמישות בבחירת מקום המגורים, עלויות נמוכות יותר מראש, אין צורך לרתק הון, היכולת לגור בשכירות במקום בו לא מתאפשר לכם לרכוש דירה בגלל עלויות יקרות מדי לכיס שלכם ועוד.

בסופו של דבר, ההחלטה האם לשכור דירה או לקנות דירה, תלויה בנסיבות ובסדרי עדיפויות אינדיבידואליים. לכן חשוב להבין את המצב הפיננסי, האישי והמשפחתי שלכם, לפני קבלת ההחלטה הכי נכונה עבורכם. בשביל זה אנחנו כאן!

לקבלת ייעוץ משכנתאות, חייגו אלינו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד או השאירו פרטים בטופס.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו