השפעת ביטול מגבלת הפריים על המשכנתא

תוכן עניינים

ב-27 בדצמבר 2020, המפקח על הבנקים בישראל הורה על ביטול המגבלות על מסלולי המשכנתא צמודי פריים, שעד אז היו מוגבלים לשליש מסך המשכנתא (כ-33%). המטרה המרכזית של החלטה זו הייתה להוזיל את מחירי המשכנתאות. לכן, הבנקים תמחרו מחדש את הריביות בעקבות השינוי. לאחר העדכון, ניתן לקחת עד שני שלישים מהמשכנתא במסלול צמוד פריים, כלומר עד 66%.

עד 66% מהמשכנתא בריבית פריים

בתקופה של תשע השנים האחרונות, בנק ישראל קבע הגבלות על אחוז ההלוואה שניתן לקחת בריבית פריים במשכנתאות, כאשר היה מותר להלוות רק עד לשליש מכלל ההלוואה בריבית זו. עם העדכון החדש, יוכלו לווים לקבל עד 66% מסך המשכנתא במסלול צמוד לריבית פריים, מה שמציע גמישות רבה יותר בבניית תמהיל המשכנתא.

השפעת ביטול מגבלת הפריים על המשכנתא
השפעת ביטול מגבלת הפריים על המשכנתא

 

רוצים לקבל משכנתא בפריסה מעולה?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

מה זה הלוואה בריבית פריים?

הלוואה בריבית פריים היא סוג של הלוואה שהריבית שלה צמודה לריבית הבסיס של בנק ישראל, עם תוספת קבועה של 1.5%. הריבית הזו אינה מוצמדת למדד המחירים לצרכן ויכולה להשתנות בכל זמן נתון, בהתאם לשינויים בריבית בנק ישראל. כלומר, אם ריבית בנק ישראל תעלה, גם ריבית הפריים תעלה בהתאם, ולהפך. מאחר ומשכנתא היא התחייבות לטווח ארוך, בדרך כלל בין 20 ל-30 שנה, ישנה אפשרות שריבית בנק ישראל תשתנה מספר פעמים במהלך תקופת ההלוואה, מה שמשפיע על גובה ההחזר החודשי של המשכנתא.

חדשות טובות בענף המשכנתאות עם צד שלילי

למרות שהשינוי במדיניות, המאפשר לקחת עד 66% מהמשכנתא בריבית פריים, מהווה חדשות טובות ומבשר גמישות גדולה יותר ללווים, קיים גם חסרון בולט. הסיכון העיקרי הוא האפשרות שריבית בנק ישראל תעלה, מה שיביא לגידול בהחזר החודשי של המשכנתא. עם זאת, יש לזכור שבמקרה של ירידה בריבית, הלווים יוכלו ליהנות מהחזרים נמוכים יותר, מה שמדגיש את הצורך לשקול בזהירות את כל האפשרויות לפני לקיחת החלטה.

עצרו לרגע – התייעצו עם המומחים של משכנתא טיל

לפני שתמהרו לנצל את האופציה לקחת משכנתא חדשה או לבצע מחזור למשכנתא קיימת, חשוב לעצור ולשקול את הצעדים שלכם. המומחים של משכנתא טיל כאן כדי לעזור לכם לבחון את האפשרויות שעומדות בפניכם, לתכנן אסטרטגיה מותאמת אישית שתכלול תמהיל משכנתא חדש, במטרה למקסם את החיסכון שלכם לאורך זמן. היתרון של שינוי המגבלות על המשכנתאות יכול להיות משמעותי, אך הוא דורש גישה מושכלת ומדודה, כדי להבטיח שאתם לא נכנסים למצב שלא תוכלו להתמודד איתו בעתיד.

יחד נפעל לבחינת הכדאיות והתאמת תמהיל המשכנתא המושלם בשבילכם. אנו כאן כדי להדריך אתכם צעד אחר צעד, לחשב מחדש ולמצוא את הדרך הטובה ביותר שתאפשר לכם לחסוך כסף ולהגיע להחזרים נוחים יותר. צרו קשר עוד היום ונתחיל בתהליך שיביא אתכם למשכנתא שתעמוד בצרכים האישיים והפיננסיים שלכם בצורה הטובה ביותר.

לקביעת פגישה בנושא השפעת ביטול מגבלת הפריים על המשכנתא, חייגו אלינו עכשיו! 

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו