איך בוחרים יועץ משכנתאות?

תוכן עניינים
איך בוחרים יועץ משכנתאות?
איך בוחרים יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות בהמלצה

כמו בכל מקצוע אחר, כאשר מחפשים יועץ השקעות מומחה מצפים לקבל שירות איכותי ומקצועי. על מנת לבחור את הטוב ביותר חשוב לקבל המלצות מחברים או בני משפחה שפנו ליועץ משכנתאות מוצלח ויכולים להעיד על פי ניסיונם על טיבו.

כמו כן, פרסום באינטרנט באתרים של יועצי משכנתאות מלווים בחוות דעת ובסיפורי הצלחה מוכחים. בדרך כלל אלו יהיו גם אתרים בהם יתפרסמו מאמרים מקצועיים, טיפים, תשובות על שאלות נפוצות וכד'. כיום גם ברשתות החברתיות ניתן למצוא לא מעט המלצות בקבוצות של לווי משכנתא המקבלים ייעוץ און ליין.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

תפקידיו של יועץ השקעות

פניה ליועץ השקעות היא בדרך כלל בקשה לבניית תמהיל וייעוץ בחירת המסלולים של המשכנתא. עם זאת, ליועץ השקעות יש תפקידים נוספים כמו:

  1. בניית תכנית משכנתא מותאמת אישית.
  2. ניתוח מקצועי על פי מבחן ההכנסה.
  3. תכנון המסלולים בהתאם להכנסות הלווים עד לבניית תמהיל העונה על צרכי הלקוחות.
  4. ניהול משא ומתן עם הבנק לגבי הריביות.
  5. הגשת מסמכי המשכנתא לבנק.
  6. סיוע במיחזור משכנתא.
  7. ליווי בתהליך קבלת המשכנתא.

 

שירות אישי וזמינות

כאשר בוחרים ביועץ משכנתאות חשוב לדעת שהוא מבין את הצרכים שלכם לעומק. הוא צריך להיות מודע למצב הכלכלי שלכם, להכנסות ולהוצאות השוטפות על מנת לבנות לכם תמהיל מוצלח ועל מנת שתוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים של המשכנתא.

ככל שליועץ יהיה יותר מידע פיננסי הכולל גם התחייבויות כספיות בעתיד, תוכלו לדעת שלא תחרגו מבחינה כלכלית. בנוסף, יועץ משכנתאות טוב צריך להיות זמין לכל שאלה שיש לכם ולענות בסבלנות ובפירוט לכל אורך ליווי התהליך.

 

תכנון ובניית תמהיל

לאחר קבלת המידע הרלוונטי יועץ המשכנתאות יתחיל לבנות את תמהיל המשכנתא בצורה מקצועית. כלקוחות אין לכם בוודאי מושג לגבי כמות המסלולים שניתן לקחת וממה ניתן לבחור, מהי ריבית קבועה או משתנה, מהי ריבית פריים, האם עדיף צמוד או לא צמוד למדד, מסלול מט"ח או מסלול שקלי, כמה אחוזי מימון הבנק נותן לכם, האם אתם גם זכאים למשכנתא מהמדינה, איך אפשר להוריד ריביות ומה התמהיל הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם.

את כל השאלות הללו ועוד יש לקחת בחשבון כשלווים משכנתא.

 

ניהול משא ומתן על הריביות

כדי שתשלמו כמה שפחות ריבית, יועץ המשכנתאות יערוך השוואה בין כל הבנקים למשכנתאות, יתווכח איתם על הריביות ויבקש מספר אישורים עקרוניים כדי להגיע לריבית המינימלית ולתנאים הטובים ביותר עבורכם הן מבחינת ההחזר החודשי והן מבחינת תקופת ההלוואה.

ישנם אנשים רבים הפונים ליועץ המשכנתאות של הבנק ומקבלים שירות לא מספק ולא יעיל מכיוון שלבנק יש אינטרס להרוויח. לפיכך, היועץ של הבנק אינו אובייקטיבי. לעומתו יועץ משכנתאות פרטי עם אינטרס אחד – לקוחות מרוצים!

 

סיוע במיחזור המשכנתא

ייעוץ לגבי מיחזור משכנתא

אנשים שכבר לקחו הלוואות משכנתא ומשלמים את ההחזר החודשי הקבוע לא פעם מרגישים שהתשלום שלהם גודל וחייבים לחשב מסלול מחדש. אחרים רוצים לקצר את תקופת המשכנתא ולשלם קצת יותר בהחזר החודשי אך לסיים את ההלוואה כמה שיותר מהר.

אפשרות נוספת היא שאנשים נקלעים למשברים במהלך חייהם ומעוניינים לפרוס את תשלומי המשכנתא לתקופה ארוכה יותר כדי להפחית את ההחזר החודשי. למשל, בשל משבר הקורונה רבים פונים למחזור המשכנתא באופן זה. חשוב שלפני כל צעד שמבצעים להתייעץ עם יועץ משכנתאות. הוא יבדוק אם תצטרכו לשלם עמלת פירעון על המיחזור ואם כן ימליץ לכם אם עדיין כדאי לכם למחזר.

 

ייעוץ לגבי דחיית תשלומי משכנתא

ישנה אפשרות לדחות את תשלומי המשכנתא פעם אחת לאורך כל תקופת ההלוואה. למשל, לאור משבר הקורונה הבנקים מאפשרים להקפיא את התשלומים ולשלם עליהם בעתיד כולל הריביות, או לשלם את הריביות ובעתיד רק את הקרן.

אנשים שנקלעו למצב כלכלי קשה, הוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם חייבים לחשב מחדש את ההוצאות שלהם ולכן הבנקים מציעים דרכים שונות שאחר כך גם יכולות לעלות ביוקר ללווים. לפיכך, חשוב לפני כל צעד של דחיית משכנתא להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי.

 

כמה עולים שירותיו של יועץ משכנתאות?

לפני שמשווים מחירים ובודקים כמה עולים שירותיו של יועץ משכנתאות חשוב לדעת כמה הוא חוסך לכם. כלומר, נניח ולקחתם משכנתא ללא ייעוץ מקצועי או מחזרתם את המשכנתא כי המדינה מאפשרת מבלי לחשוב פעמיים, הנזק שייגרם יעלה פי כמה וכמה מעלותו של יועץ משכנתאות.

על מנת לסבר את האוזן התשלום אותו גובה יועץ משכנתאות הוא בין 5,000-10,000 ₪. גם אם נראה לכם שהמחיר יקר, עדיין זהו חיסכון משמעותי בהשוואה למשכנתא. בנוסף, ישנם יועצי משכנתאות הגובים את התשלום לפי שעה או לפי התיק של הלקוח. בכל אופן שווה להשקיע כדי להתנהל בצורה נכונה ולחסוך הרבה כסף לטווח הרחוק.

 

היזהרו מרמאים

ישנם לא מעט אנשים המתחזים ליועצי משכנתאות על מנת להרוויח כסף ולמעשה הם אינם אנשי מקצוע ואין להם שמץ של מושג בנדל"ן ובמשכנתאות. לפיכך, המלצות מפה לאוזן, המלצות מאנשים ברשת ובאינדקסים השונים יסייעו לכם לבחור יועץ משכנתאות מקצועי.

בוודאי. מעבר לאחוזי מימון שונים במשכנתא כל התהליך דומה כמו בדירה הראשונה ויש לבנות תמהיל מסודר ע"י יועץ משכנתאות.

כן. יועץ משכנתאות מומחה בונה תמהילים למשכנתאות על נכסים מסחריים.

יועץ משכנתאות של הבנק מייצג את האינטרסים של הבנק ויועץ חיצוני מייצג את האינטרסים של הלקוחות.

רק אם אתם מומחים בענייני ריביות ומדדים.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו