איך לתכנן את העתיד עם משכנתא

תוכן עניינים
איך לתכנן את העתיד עם משכנתא
איך לתכנן את העתיד עם משכנתא

ההתחייבות שמביאה איתה משכנתא היא התחייבות ארוכת טווח. הלווה הממוצע ישלם את המשכנתא במשך כשני עשורים ואפילו יותר מכך, ויצטרך לחיות עם ההשלכות של קניית דירה למשך שנים רבות, עד שיגיע לנחלה לקראת גיל הפנסיה.

עקב החשיבות הגבוהה של משכנתא וההשלכות על התקציב של משק הבית, זה משהו שכדאי מאוד לקחת בכובד ראש. תכנון משכנתא בצורה מסודרת יגרום למיקסום של תוכנית המשכנתא וחיסכון גדול בכספים ובכאבי ראש.

 

מהו תכנון משכנתא נכון?

לשאלה איך לתכנן את העתיד עם משכנתא אין תשובה ברורה, מכיוון שיש הרבה דרכים שניתן לקחת. תכנון משכנתא הוא לא רק להלוואה הראשונית, אלא גם לגבי איך להתנהג עם המשכנתא תוך כדי תנועה, בנושא של הגדלת משכנתא, מחזור משכנתא, או היכולת לסגור חלק מהמסלולים.

זהו תחום בו חייבים להישאר אקטיביים ולראות כיצד אפשר לשפר עמדות. עם עבודה נכונה, אפשר להוריד משמעותית ריביות ועמלות, ולהצליח להחזיר לבנק אחוז נמוך יותר מסכום ההשקעה הראשונית. הזנחה של הנושא יכולה לגרום לכך שתשלמו סכום בגובה של כ-30 אחוזים מסכום ההלוואה הראשונית.

 

רוצים לקבל משכנתא בשביל הדירה שלכם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

איך לתכנן את העתיד עם משכנתא? על תכנון משכנתא בראייה קדימה

אף אחד לא יודע איך העתיד שלו יראה. האם הוא ישמור על אותה עבודה, האם הוא יתקדם, האם יצליח להגדיל את ההכנסה, אלו הוצאות לא מתוכננות יהיו לו, והאם הוא יקבל ירושות או ייכנס לחובות. לכן, כדאי להקטין את הסיכון, חשוב מאוד לבצע תכנון משכנתא בצורה נכונה, מפני שזוהי ההוצאה החודשית המשמעותית ביותר של משקי בית ממוצעים בישראל, וסביב זה ניתן לעבוד בצורה הטובה ביותר.

 

הפרמטרים המסייעים לנושא של תכנון העתיד עם משכנתא

תכנון משכנתא נכון הוא כזה שמתחשב בכמה פרמטרים הנוגעים ללווה:

  1. המצב הכלכלי האישי – לכל אחד יש מצב כלכלי נתון, וצורך כזה או אחר בכספים נזילים. ככל שתצליחו לחסוך יותר, ולסגור יותר כספים בצד, כך יהיה לכם קל יותר לתכנן את העתיד שלכם.
  2. מצב המשק – עליות או ירידות מדדים, ריביות ושאר אלמנטים אשר משפיעים על תשלום המשכנתא החודשי, שלפחות חלק מהסכום הוא משתנה בהתאם לאותם מדדים.
  3. אסרטיביות – כדי למצוא את המשכנתא הטובה ביותר, יש לבצע עבודה מקיפה של סקר שוק ומשא ומתן נוקשה מול הבנקים, כדי להגיע למצב בו התנאים של המשכנתא הם אידיאלים עבורכם.
  4. מבט קדימה – אנשים לא יכולים להעריך מה צופן עתידם, אך הם בהחלט יכולים לפזר סיכונים, לסגור כספים ולהעריך לגבי מצב השוק, כך שהחלוקה שלהם למסלולים תהיה אידיאלית עבורם.

 

איך לתכנן את העתיד עם משכנתא בעזרת יועצי משכנתאות

הדרך הטובה והבטוחה ביותר להתמודד עם תכנון משכנתא היא באמצעות אנשי מקצוע וסיוע מקצועי. אנשים כמו יועצי משכנתאות הם לא רק אנשים שנותנים ייעוץ ונעלמים, אלא אנשים שבאים לעבוד ולהוציא את תוכנית העבודה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלהם. עם יועץ משכנתאות טוב, אפשר לחסוך סכומי עתק מדי שנה, וגם אם הסכומים נראים שוליים יחסית, זכרו שהמשכנתא היא התחייבות כלכלית לכמה עשורים.

 

המקום של יועץ משכנתאות בתהליך של תכנון משכנתא

העבודה עם יועץ משכנתאות מתחילה עם תהליך שבבסיסו מנתחים את המצב הכלכלי של הלקוח. מתחילים בהכנסות והוצאות ועוברים לגב כלכלי והיתכנות עתידית, מתוך כוונה לבצע תכנון משכנתא בצורה נכונה. יש אנשים שההוצאות שלהם מחייבות אותם לסכום גדול בעובר ושב, ואחרים שיכולים לשים כסף בצד ולצבור ריביות.

כל לקוח הוא שונה, ויש פרמטרים שונים שמכריעים איזה סוג של משכנתא, עם איזה מסלולים, תתאים לו בצורה האופטימלית. התהליך הוא מורכב וארוך, וידרוש כמה פגישות, אך בסוף, הוא נותן תמונה מלאה ואמיתית בה הלקוח יכול להשתמש בכמה דרכים.

 

מה כרוך בהתהליך של תכנון משכנתא?

השלב הבא בתהליך של ייעוץ משכנתאות הוא איסוף מידע מכל הבנקים. אנשים חייבים לזכור שהכוח הצרכני בנושא משכנתא נמצא אצלם. הם צריכים לקחת הצעות למסלולי משכנתא מכל הבנקים ולראות מה הכי מתאים להם. כאשר עובדים עם יועץ משכנתאות ומבצעים איתו תכנון משכנתא הוא זה שמבצע את העבודה השחורה, אוסף נתונים ומדבר עם גורמים ולבסוף, מכוון אתכם אל עבר ההחלטה הנכונה ביותר.

 

תכנון משכנתא יעיל מאפשר לבצע שינויים תוך כדי תנועה

השלב האחרון שלפני לקיחת המשכנתא הוא הנושא של המשא ומתן. אנשים מתקשים מאוד במשא ומתן מול הבנקים מפני שהם חשים שהם באים בעמדת נחיתות. כאשר יועץ המשכנתאות לצידכם, הוא מכיר את החוזים הללו, את הפירצות בהם ויכול גם לנצל את הקשרים שלו כדי להשיג את התנאים האופטימליים בנוגע למשכנתא של הלקוחות שלו.

אגב, העבודה לא נגמרת גם לאחר החתימה הסופית, שכן שווה להישאר בקשר עם היועץ, לנהל פגישות תקופתיות ולהיעזר בו גם רוצים למחזר משכנתא או להגדיל אותה.

כן. תכנון משכנתא נכון יביא למצב בו התנאים הם אופטימליים וכי כל שינוי שייעשה, אם ייעשה, ייצור חיסכון באותה נקודת זמן ובעתיד.

היועץ מבצע עבודה מקצועית, הוא חוקר, בוחן אופציות, ומשתתף פעיל בתוך ההחלטה הכלכלית הגדולה ביותר של משקי בית בישראל. הוא כוח עזר רציני, שמחזיר את הכסף שקיבל בצורה מאוד מהירה ויעילה.

תחום המשכנתאות הוא כזה המופרד מהניהול היומיומי של החשבונות שלכם ותיקי ההשקעות שלכם. מובן שיש יתרונות בעבודה עם אותו בנק, אך מדובר בשוק חופשי ואפשר ללכת למקום אחר שאתם מרגישים שיותר מתאים לכם.

משכנתא המתאימה לכם בצורה ספציפית, וכזו שמסייעת לחלק את הסיכונים בצורה שווה, עם מינימום עמלות ועלויות נוספות, וכזו שהולמת את הסכומים שאתם מרוויחים, עם תשומת לב להכנסות ולהוצאות שלכם בעתיד ובהווה.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו