ביטוח נכס – מה כדאי לדעת ואיך זה יכול לחסוך לכם כסף?

תוכן עניינים

מה כדאי לדעת על ביטוח נכס למשכנתא? ואיך זה יכול לחסוך לכם כסף? כל המידע והטיפים במאמר שלפניכם. כשלוקחים משכנתא הבנק מחייב את הלווה לעשות ביטוח חיים וביטוח נכס. במאמרים הקודמים פרטנו על ביטוח חיים, כעת נתמקד בנושא של ביטוח נכס: למה הבנק מחייב לעשות ביטוח נכס? ומה כדאי לדעת לפני שעושים ביטוח לנכס החדש שאתם עומדים לרכוש?

למה צריך ביטוח נכס?

הבנק מחייב לבטח את הנכס, כי אם יקרה לו נזק מהותי, תהיה לו דרך להגן על עצמו וחברת הביטוח תשלם את עלות הנזק. הבנק מבקש לבטח את הנכס בגלל 2 סיבות עיקריות:

רעידת אדמה – הבנק מבקש להימנע ממצב בו תהיה רעידת אדמה, תאבדו חלילה את הדירה, אבל תצטרכו להמשיך לשלם משכנתא. לכן, נדרש לעשות ביטוח לנזק ההרסני (לא עלינו) וכך חברת הביטוח תשיב לכם את הנכס ותמשיכו לשלם את המשכנתא.

נזקים משמעותיים בדירה – כיוון שלפעמים העלות היא כל כך גבוהה יכול להיות מצב שלאדם לא יהיה איך לתקן את הנזק. הבנק מגן על הנכס באמצעות ביטוח לנזקים משמעותיים בדירה, כגון: שבר גדול, הצפה, שריפה וכו’. כך הוא מבטיח שאם יקרה נזק גדול מהסוג הזה, הדירה תהיה מכוסה והנכס יהיה “מוגן”.

מה חשוב לדעת על ביטוח נכס?

אתמקד בכל מה שחשוב לדעת לפני שעושים ביטוח נכס וזאת על מנת להימנע משגיאות שנעשות הרבה פעמים בתום לב.

מהי השגיאה הנפוצה כאשר עושים ביטוח נכס?

הרבה פעמים אנשים לוקחים משכנתא בסכום נמוך יחסית מאשר שווי הנכס. לדוגמה: אם שווי הנכס 2 מיליון, אבל לוקחים משכנתא רק על 700,000 ש”ח אז עושים ביטוח רק על 700,000 ש”ח. כך, אם הם עושים ביטוח חיים בסכום מסוים, אז חושבים שצריך לעשות ביטוח נכס על אותו סכום. מה השגיאה? שבמקרה שיהיה נזק, מבחינתה של חברת הביטוח יש פה מצב של תת-ביטוח (ביטוח חסר).

נאמר ששווי הבית 2 מיליון, ומתוך זה שווי הקרקע ליחידת הדיור היא 600,000, זאת אומרת שעלות הדירה היא 1,400,000 ש”ח. במידה ועשינו ביטוח נכס על 700,000 ש”ח, מבחינת חברת הביטוח יש פה תת-ביטוח כי 1,400,000 ש”ח לחלק ל- 700,000 ש”ח זה 50% ולכן במקרה של נזק, הסכום המקסימלי שחברת הביטוח תיתן יהיה רק 50% משווי הנזק (ובנוסף, תקזז את גובה ההשתתפות העצמית שלנו).

ישנו רק מקרה אחד שבו חברת הביטוח תיתן את הסכום המקסימלי (700,000 ש”ח לפי הדוגמה שלנו), והוא רק במידה שבו יהיה נזק מלא, אז חברת הביטוח תיתן את הסכום המלא שביטחנו (700,000), אבל גם אז, זה רק חצי משווי הבית.

אם הנזק היה 100,000 ש”ח ויש מצב של תת-ביטוח (ביטחנו רק 50%), הלווה יקבל מחברת הביטוח רק 50,000 ש”ח ובקיזוז עלות ההשתתפות העצמית.

מה גובה ההשתתפות העצמית?

כאשר אתם עושים ביטוח נכס, בדקו מה גובה ההשתתפות העצמית במקרה של נזק גדול או קטן. גובה ההשתתפות העצמית בהחלט יהווה פרמטר חשוב ומכריע בהחלטתכם באיזה מקום תסחרו לעשות את ביטוח הנכס שלכם.

מה חברות ביטוח נוספות מציעות?

לפני שלוקחים משכנתא, כדאי לבצע סקר שוק ולבדוק מה מציעות חברות הביטוח. ברגע שתדעו את הנתונים המקובלים אצל חברות ביטוח שונות, יהיה לכם קל יותר לבחור את התמהיל שמתאים לכם יותר.

מה עוד כדאי לדעת על ביטוח נכס?

כדאי לדעת גם שמחירו של ביטוח הנכס הוא צמוד למדד ולא אמור להשתנות באופן משמעותי והוא לא מושפע מתמהיל המשכנתא או הריביות שלקחתם. בנוסף, מומלץ להוסיף ביטוח צד ג’ למקרה שבו לשכן לדוגמה יש הצפה וזה יכול לפגוע גם בדירה שלכם.

ביטוח נכס – סיכום והמלצות

יש לבטח לפי גובה שווי הנכס ולא לפי גובה המשכנתא שנלקחה. בדרך כלל חברות הביטוח לוקחות את כמות המטרים שיש בדירה ומכפילות בתעריף שלהן ובהתאם לזה מגיעות לשווי הסכום לביטוח. בכל מקרה כדאי להתייעץ עם יועצי המשכנתאות של משכנתא-טיל ולבדוק את האותיות הקטנות. כמו כן, כדאי לקבל ליווי מקצועי של היועצים שלנו כדי להימנע משגיאות שנעשות בתום לב או מחוסר ידיעה. אנחנו נדאג להכווין אתכם ולסייע לכם בכל הקשור ללקיחת משכנתא לדירה החדשה שלכם.

לפגישת ייעוץ בנושא ביטוח נכס, חייגו עכשיו למספר המופיע בראש העמוד.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו