מהם הדברים שחובה לבדוק לפני שעושים ביטוח חיים?

תוכן עניינים

לפני שלוקחים משכנתא מהבנק, הוא מחייב אותנו לעשות ביטוח חיים לשני בני הזוג. אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שלא כל אזרח מן השורה, בקיא בנושא של משכנתאות וביטוח חיים. לכן, המומחים של משכנתא טיל מסבירים: למה הבנק דורש לעשות ביטוח חיים כתנאי ללקיחת משכנתא? ומה חשוב לבדוק כאשר עושים ביטוח חיים?

למה צריך ביטוח חיים?

כאשר לוקחים משכנתא הבנק מלווה לכם כסף, הוא רוצה להיות בטוח שמלוא התשלום בתוספת הריבית, יוחזר לו עד תום התקופה שסוכמה. אבל מה קורה אם חלילה לאחד מבני הזוג קורה משהו לא עלינו? יהיה קשה מאד לבן הזוג שנשאר בחיים להחזיר את המשכנתא לבדו. זה יכול להוביל לקושי רב עד בלתי אפשרי להחזיר את המשכנתא בתנאים שסוכמו. לכן, הבנק דורש לעשות ביטוח חיים.

איך ביטוח החיים עוזר במקרה של פטירה?

במקרה של פטירה של אחד מבני הזוג חלילה, חברת הביטוח תחזיר את המשכנתא לבנק ויפסק התשלום.

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

מה חשוב לבדוק לפני שעושים ביטוח חיים למשכנתא?

יש מספר דברים שחשוב מאד לבדוק לפני שרוכשים ביטוח חיים. זה ישפיע מאד על גובה ההחזר החודשי וגם יבטיח שאכן תקבלו את ההחזר מחברת הביטוח:

הצהרת בריאות

כאשר תתקשרו לחברת הביטוח לעשות ביטוח חיים, יבקשו מכם למלא הצהרת בריאות. השאלות מאד חודרניות ופוגעות בפרטיות (כמו: “האם אתה לוקח תרופות?”, “מה המשקל שלך”?, “האם אתה מעשן?” וכו’). נדרש מכם לענות באופן אחראי על השאלות הללו. כמו כן, אם תתנו מידע שאינו אמת, זה יכול לפגוע בכם ביום שתצטרכו לקבל כסף מהביטוח.

לוח התשלומים

לכל חברת ביטוח יש לוח פרמיה חודשית, זה גובה התשלום החודשי שאותו תצטרכו לשלם. העניין הוא, שיתנו לכם את גובה ההחזר החודשי בשנה הראשונה, אבל לא תדעו מה יהיה גובה התשלומים העתידיים שתצטרכו לשלם. לכן אנו ממליצים לכם, לבקש את לוח התשלומים העתידי של הביטוח. כך תוכלו לדעת כמה תשלומים ומה גובה ההחזרה החודשי שנותר עד לסוף התקופה.

למה זה טוב לשלוט בלוח התשלומים המלא? כי ככה תוכלו להשוות בין הצעות של חברות הביטוח. יש אנשים שיעדיפו לעשות ביטוח חיים בחברה שנותנת את הפרמיה הנמוכה לשנה הקרובה בלבד. ולעומתם יהיו אנשים שדווקא חשוב להם למצוא את חברת הביטוח שתיתן את הפרמיה הזולה ביותר לאורך השנים.

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

סכומי ביטוח

מאחר וגובה המשכנתא יורד מחודש לחודש, מהחזר להחזר, כך גם הסכום עליו אתם מבוטחים, הולך ופוחת. כאשר אתם מבקשים את לוח התשלומים העתידי, תבקשו גם את סכומי הביטוח העתידיים. כך תוכלו לוודא שחברת הביטוח אכן הורידה את סכום הביטוח, על מנת שהפרמיה שתשלמו תהיה נמוכה יותר, בהתאם.

עמלת פירעון מוקדם

כאשר אתם עושים ביטוח חיים, בדקו שהוא מכסה גם את עמלת הפירעון המוקדם. כי יש חברות ביטוח שמכסות גם את העמלה הזו. זה חשוב כי אם חלילה אחד מבני הזוג נפטר, אתם רוצים להיות שקטים ולדעת שמלבד החזר המשכנתא על-ידי חברת הביטוח, לא יהיו יותר תשלומים שתצטרכו להחזיר לבנק.

סקר שוק

כדי שתהיו שקטים ותדעו שקיבלתם את הפרמיה הטובה ביותר עבור ביטוח המשכנתא שלכם. אנו ממליצים לעשות סקר שוק לפחות ב 3-4 מקומות שונים. ביטוח החיים הוא מוצר יקר. סקר השוק יסייע לכם לקבל את התנאים הטובים ביותר, בהחזר החודשי המשתלם ביותר עבורכם. חשוב גם שליועץ המשכנתאות שמלווה אתכם בתהליך יהיה ניסיון שטח וידע נרחב. הוא בוודאי יוכל לעזור לכם להשיג את הביטוח בתנאים המשתלמים והמתאימים ביותר עבורכם.

מה חייבים לבדוק לפני שעושים ביטוח חיים? סיכום והמלצות

עד כאן מנינו את הדברים החשובים ביותר שמומלץ שכל מי שלוקח משכנתא יקפיד עליהם, בנושא של ביטוח חיים למשכנתא. זכרו למלא הצהרת בריאות אמתית ואחראית עד כמה שניתן, תבקשו לקבל את לוח התשלומים המלא ותשלטו בו. וודאו שסכומי הביטוח תואמים את עלות הפרמיה שאתם משלמים, דאגו לוודא שאתם מכוסים בנושא של עמלת פירעון מוקדם. וכמובן, אנו ממליצים על ביצוע סקר שוק בלפחות 3-4 מקומות שונים, על מנת לוודא קבלת התנאים הטובים ביותר עבורכם. זכרו שמשכנתא, זהו אחד התשלומים הגבוהים ביותר שנצטרך לשלם בימי חיינו, אל תקלו ראש בכך. קחו לכם יועץ משכנתאות מקצועי ומיומן, שאתם סומכים עליו שילווה אתכם בתהליך.

יועצי המשכנתאות של משכנתא טיל כאן בשבילכם בכל עת, חייגו למספר המופיע בראש העמוד ונעמוד לשירותכם.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו