הגדלת משכנתא לכיסוי חובות

תוכן עניינים
הגדלת משכנתא לכיסוי חובות
הגדלת משכנתא לכיסוי חובות

הגדלת משכנתא פירושה נטילת תוספת להלוואת המשכנתא הקיימת שאותה הלווה משלם. בדרך כלל הגדלת משכנתא תתבצע כאשר עולה הצורך בסכומי כסף גדולים לשם רכישה של מוצר, שירות או עזרה לבני משפחה. למשל, ישראלים רבים מגדילים את המשכנתא בהקשר של שיפוצים נרחבים בבית, קניית רכב משפחתי חדש, השקעה עסקית, ואף כאשר דרושים מזומנים במקרה של בעיה בריאותית במשפחה.

אולם הגדלת משכנתא מהווה פתרון מקובל למדי גם לכיסוי חובות, כפי שנסביר במאמר הבא.

 

מה חשוב לדעת על הגדלת משכנתא לכיסוי חובות

אם בנוסף למשכנתא שלכם אתם נאלצים לשלם מדי חודש גם את ההחזרים עבור הלוואות אחרות שמכבידות לכם על העובר ושב, דעו כי במידה והמשכנתא שלכם היא נמוכה יחסית, ייתכן שהבנק יאפשר לכם לבצע הגדלת משכנתא לכיסוי חובות. עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם מספר תנאי סף שאתם מצופים לעמוד בהם על מנת שפתרון כזה יתאפשר.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

3 תנאי הסף העיקריים להגדלת משכנתא לכיסוי חובות

הידעתם? כאשר לווה שיש לו משכנתא בבנק מעוניין להגדיל את הלוואת המשכנתא הקיימת שלו, הוא רשאי לעשות זאת בהינתן כמה מגבלות ותנאים, כדלהלן:

 

הגדלת משכנתא לכיסוי חובות מתאפשרת בהיקף של עד 50% מימון בלבד

ברגע שהנכס שלכם כבר בבעלותכם, תוכלו לבצע הגדלת משכנתא רק עד ל – 50% מערך הנכס.

 

הגדלת משכנתא לכיסוי חובות – רק ללקוחות "טובים" עם הכנסות סדירות וחיווי אשראי תקין

הגדלת משכנתא לכיסוי חובות אינה נתמכת ברגולציה של בנק ישראל אלא בכספים חופשיים של הבנקים. לכן מבחינת הבנק מדובר בהלוואה רגילה שמתבצעת מול נכס שמשועבד כבטוחה. לכן הגדלת המשכנתא למעשה נתונה לשיקול דעתו של הבנק על פי הפרופיל הפיננסי שלכם.

אם עמדתם יפה בהחזרי המשכנתא שלכם לאורך השנים, וההתנהלות בעו"ש שלכן מעידה על אחריות כלכלית, סביר שלא תהיה בעיה להגדיל את המשכנתא. אולם אם חזרו לכם שיקים או שהיו בעיות בפירעון תשלומים שונים, הסיכוי שתאושר לכם הגדלת משכנתא בבנק יהיה נמוך.

הגדלת משכנתא לכיסוי חובות לא תתאפשר אם יש בעיות בנכס שלכם:

חשוב לשים לב לקיומן של בעיות בדירה או בבית שבבעלותכם. במידה ויש חריגות בנייה בנכס, או שהדירה חולקה לכמה יחידות, ככל שהרישום של הנכס על שמכם לא בוצע באופן תקין, היה וקיימים הליכי הוצאה לפועל או עיקולים על הנכס – הגדלת משכנתא לא תתאפשר.

 

 על היתרונות בהגדלת משכנתא לכיסוי חובות

הגדלת משכנתא לכיסוי חובות מגיעה עם כמה יתרונות משמעותיים וכדאי מאוד להכיר אותם. לרוב, תקבלו הלוואה בתנאים נוחים, שכן לא מדובר בסכומים משמעותיים כמו המשכנתא עצמה, אלא בסכומים נוחים יותר. עדיין תצטרכו לשלם ריביות, אך הן יהיו קטנות באופן יחסית למשכנתא.

התנאים של הסכומים הנלקחים בהגדלת המשכנתא יהיו נוחים יותר להחזר, שכן אפשר לשחק עם המסלולים בצורה חופשית יותר, לבטח אם יש יכולות כלכליות מבוססות. בנוסף, הבנקים יהיו יותר גמישים ויאפשרו לכם תוכניות החזר לפי בקשתכם, כל עוד לא חוצים קווים אדומים בבקשות מהבנק.

 

איך אדע האם הגדלת משכנתא לכיסוי חובות היא המהלך הנכון עבורי?

הדבר החשוב ביותר בכל הנושא של הגדלת משכנתא הוא הבדיקה המקדימה. באופן כללי, בנושא המשכנתא, חשוב להישאר עם היד על הדופק ולראות מה אפשר לשפר ולשדרג. האם אפשר לסגור חלק מהמסלולים? האם אפשר להעביר את המשכנתא לתנאים טובים יותר ועוד.

כאשר מגיע הצורך בביצוע הגדלת משכנתא, יש לנסות לבחון את כל החלופות ולדעת לקחת החלטה מושכלת שתעזור לכם בהמשך הדרך. יועץ משכנתאות הוא הכתובת עבורכם במידה ואתם שוקלים להגדיל את המשכנתא שלכם.

 

על הערך של יועצי משכנתאות בהגדלת משכנתא לכיסוי חובות

כדי לבצע הגדלת משכנתא בצורה הנכונה והטובה ביותר, שווה לשקול עבודה עם יועץ משכנתאות. יועצי המשכנתאות ואנשי המקצוע בנושא הפיננסים אמנם עולים כסף, אך מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה. אותם אנשים יעזרו לכם לבצע את ההליכים הלוגיסטיים ובתוך כך, לחסוך לכם סכומי כסף גדולים מאוד בראייה כללית.

חשוב מאוד לעבוד עם אנשים שסומכים עליהם ויודעים שהם מסוגלים לבצע עבודת מחקר ועבודה טכנית בצורה מקיפה ונכונה.

 

איך מבצעים הגדלת משכנתא לכיסוי חובות בצורה נכונה?

הנושא של הגדלת משכנתא הוא נושא מעניין עם השלכות רבות על הכלכלה במשק הבית. הוא נושא שחייבים לשקול, גם אם ההוצאה המפתיעה היא קטנה באופן יחסי. הנושא יכול להתגלגל אל עבר ייעוץ נכון ומחזור משכנתא שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף עם הזמן.

גם אם מבצעים הגדלת משכנתא בצורה ייעודית, צריך לעשות זאת בתנאים הנכונים ולאחר משא ומתן מול הגורמים הרשמיים. זהו לא נושא להיבהל ממנו, רק צריך לנהל אותו נכון.

הגדלת משכנתא היא מהלך שבא לספק תמיכה כלכלית כשעולה הצורך בכסף זמין במצבים צפויים יותר או פחות בחיים, לרבות כיסוי חובות.

הגבול העליון להגדלת משכנתא לכיסוי חובות, הוא עד 50 אחוזים משווי הנכס.

שיעור הריביות במשק הן פקטור חשוב שיש לבחון כששוקלים ליזום הגדלת משכנתא ובאיזה נפח כדאי להגדיל את ההלוואה. יש להסתכל על מצב הריבית ביום שלקחתם את המשכנתא, את מצב הריבית היום, ולבחון את התשלום לפי מסלולים.

אם הריבית עלתה בצורה משמעותית, הגדלת משכנתא לא תמיד משתלמת, אך אם הריבית ירדה, זהו כנראה תזמון מוצלח יותר לביצוע הגדלת משכנתא.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
מהי תקרת המשכנתא?

בין תפקידיו השונים, מהווה בנק ישראל מפקח על הבנקים, אשר מוודא כי הלוואות המשכנתא אינן חונקות את הציבור הרחב. משכך,

קרא עוד »
שתפו אותנו