משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים

תוכן עניינים
משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים
משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים

הרבה ישראלים מוצאים עצמם מופתעים לרעה ומאוכזבים כאשר הבנקים למשכנתאות מסרבים לבקשת המשכנתא שלהם, ובפרט כאשר מדובר על משכנתא בנקאית לנכס קיים. במקרים מסוימים, סירובם של הבנקים למשכנתאות נובע מאי יציבות פיננסית של הלווים, שלמרות שיש נכס נדל"ן בבעלותם, מצבם התזרימי עשוי להעיד על העדר יציבות בהכנסות או רמת הכנסה שאינה גבוהה דיה בהתייחס לאחוז המימון הנדרש.

במקרים אחרים, המצב הרפואי של הלווה הופך את יכולת ההחזר שלו למוטלת בספק, ולפעמים קיימים שיקולים שונים אשר מנחים את הבנקים למשכנתאות כשהם בוחרים שלא לספק ללווה פוטנציאלי אישור עקרוני לנטילת משכנתא. כך או כך, חשוב לציין שגם אם בקשת המשכנתא שלכם לא אושרה על ידי הבנקים המסחריים, עדיין ניתן לפנות לערוצי מימון חלופיים ולקבל משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים.

מהי משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, האם היא מהווה חלופה ראויה למשכנתא בנקאית, ועל מה חשוב לתת את הדעת כשלוקחים משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים? על כך במדריך הבא.

 

מהי משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים?

משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, היא הלוואה בסכומים גדולים לטווח הארוך, אותה מספקים גופים פיננסיים עצמאיים לבעלי נכסי נדל"ן בישראל הזקוקים לסיוע בכיסוי הוצאותיהם השוטפות, כאשר אינם מקבלים אישור למשכנתא מטעם הבנקים למשכנתאות.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מה השוני בין משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים ומשכנתא בנקאית?

כשמדובר על משכנתא חוץ בנקאית, הכוונה להלוואה לטווח ארוך, בסכומים גדולים הניתנת מטעמם של גופי מימון עצמאיים. בהיבט זה, לפחות, אין הבדל מהותי בין משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים ומשכנתא רגילה שלוקחים מבנק למשכנתאות. אולם במקרה של משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים תנאי הסף לקבלת המשכנתא ותנאי ההחזר של ההלוואה הם שונים מאלו שניתן לקבל עבור משכנתא בנקאית, כפי שנרחיב בהמשך.

 

מה מיוחד בתנאי הריבית של משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים?

משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים מתאפיינת בריביות גבוהות שגופי המימון החוץ בנקאיים גובים כנגד החזרי המשכנתא. משמעות העניין היא שהיה ותבחרו ליטול משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, בסופו של דבר, החזרי המשכנתא שלכם יהיו גבוהים יותר מאלו שהייתם נדרשים לשלם לבנקים למשכנתאות, לו הייתה מאושרת בקשת המשכנתא הבנקאית שלכם.

יחד עם זאת, אם הבנקים למשכנתאות ממילא לא מאשרים לכם משכנתא, ייתכן שמשכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים היא האלטרנטיבה הטובה ביותר עבורכם בשלב זה.

 

מהם היתרונות במשכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים?

היתרון המשמעותי של משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, נעוץ בגמישות היחסית של תנאי ההחזר. אם תבחרו לקחת הלוואת משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, תגלו כי ישנם מגוון מסלולי משכנתא שניתן לבחור מתוכם, על פי צרכיו של הלווה ויכולת ההחזר שלו. לעניין זה חשוב להזכיר שמומלץ ביותר להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מיומן שיש לו ניסיון עשיר בהתנהלות מול הגופים הפיננסיים החוץ בנקאיים שמציעים הלוואות לנכסים קיימים.

 

על מה חשוב לתת את הדעת כשלוקחים משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים?

ישנם מקרים רבים שבהם הבנקים למשכנתאות נמנעים מלאשר בקשות למשכנתא על נכסים קיימים. היה ונקלעתם למצב כזה, דעו כי משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים היא פתרון לגיטימי ומקובל למדי כיום. ישנם הרבה גופים מלווים הפועלים בשוק החופשי, שרף האישור שלהם למבקשי משכנתא הוא גמיש יותר מזה של הבנקים המסחריים.

הדבר נכון גם לגבי תנאי ההחזר. למרות שישנן הצעות למשכנתאות חוץ בנקאיות אשר עשויות בהחלט להשמע כהצעות משתלמות במעמד החתימה על המשכנתא, בטווח הארוך יותר, אתם עלולים לגלות שקיבלתם החלטה שהכניסה אתכם לבור כלכלי. לכן חרף הגמישות היחסית של גופי המימון החוץ בנקאיים, יש לנקוט משנה זהירות ולא להתפתות לקחת משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, שאותה לא תוכלו להחזיר.

 

איך בוחרים את תמהיל המשכנתא המשתלם ביותר במשכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים?

אם כבר הגעתם למסקנה שאתם זקוקים למשכנתא עבור הנכס שבבעלותכם, מומלץ לוודא כי זהו אכן הפתרון הטוב ביותר במצבכם. לצורך העניין, במידה ומדובר בנכס נדל"ן בו אתם מתגוררים, או שאותו אתם משכירים לשוכרים כמקור הכנסה, חשוב שתפנו להתייעצות מול יועץ משכנתאות מנוסה ותבקשו שיבחן איתכם את תמהילי המשכנתא שהוצעו לכם על ידי גופי מימון שונים כדי שלא תצאו קרחים מכאן ומכאן בסופו של דבר.

 

האם משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים מהווה חלופה ראויה למשכנתא בנקאית?

התשובה לשאלה זו, תלויה בפרמטרים רבים שהם שונים מלווה ללווה ומנכס לנכס. לכן יש להיוועץ ביועץ משכנתאות עתיר ניסיון שיוכל לשקלל את הנתונים האישיים והפיננסים שלכם כדי להעריך את יכולת ההחזר שלכם ביחס למאפייני הנכס שבבעלותכם ותנאי ההלוואה שהוצעה לכם במסגרת משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים.

 

מהו הערך המוסף של יועצי משכנתאות בהקשר של משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים?

יועצי משכנתאות הם בעלי מקצוע שהרבה מהם הועסקו בעברם בבנקים למשכנתאות, ומכאן שהם מכירים את דרך ההתנהלות של הגופים הפיננסיים האלו ממקור ראשון ויכולים לסייע ללווה בהשגת משכנתא בתנאים משתלמים – גם אם מדובר במשכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים אותה לוקחים מגופי מימון פרטיים.

 

איך אדע אם משכנתא חוץ בנקאית היא הפתרון הנכון עבורי?

אם בקשת המשכנתא שלכם סורבה על ידי הבנקים למשכנתאות, ואתם שוקלים לקחת משכתא חוץ בנקאית לנכס קיים, סיוע מיועץ משכנתאות מנוסה הוא הדרך הטובה ביותר לבחון את אפשרויות המימון העומדות לרשותכם מחוץ למסגרת ההתקשרות המוכרת עם הבנקים הגדולים.

בנטילת משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים, הלווה משעבד את נכס הנדל"ן שכבר נמצא ברשותו (דירה / בית / נדל"ן מסחרי וכדומה) כנגד ההלוואה שהוא לוקח.

לא. רק יועץ משכנתאות שמתמחה בעבודה מול גופי מימון חוץ בנקאיים יוכל לספק לכם שירות מועיל ומשתלם בנושא זה, משום שנטילת משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים היא תהליך מורכב יותר שדורש ניסיון וידע ספציפיים כדי לאתר את תמהיל המשכנתא האטרקטיבי ביותר עבור הלקוח.

לא. משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים אינה כפופה למגבלות שקובע בנק ישראל עבור הבנקים למשכנתאות, מה שמאפשר לגופי מימון חוץ בנקאיים להציע ללקוחותיהן משכנתאות עם אחוז מימון גבוה יותר, בהחזרים חודשיים גבוהים יותר, רמת סיכון גבוהה יותר, ובריביות גבוהות יותר כנגד הסיכון.

משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים היא מוצר שמתאים למי שהבנקים מסרבים להעניק להם אשראי בנסיבות כמו הגבלה בחשבון הבנק, עבר בנקאי בעייתי, או לווים אשר מעוניינים בהלוואה ממונפת מאוד שאינה מתאימה לרמת הסיכון שהבנקים למשכנתאות יכולים לספוג.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו