תכנון אסטרטגי נכון לנטילת משכנתא בצורה חכמה

תוכן עניינים
תכנון אסטרטגי נכון לנטילת משכנתא בצורה חכמה
תכנון אסטרטגי נכון לנטילת משכנתא בצורה חכמה

הנחת העבודה של הרבה מאוד אנשים במדינת ישראל היא שמשכנתא היא הלוואה קבועה שלא ניתן לשנותה, ויש לשלם אותה באופן עקבי במשך הרבה מאוד שנים.

עם זאת, חשוב מאוד לדעת שמשכנתא היא משתנה, וככל שתשקיעו יותר בנושא של תכנון משכנתא כך גם תוכלו לחסוך הרבה כסף, לשנות את התנאים שלכם, לפדות חלק מהמסלולים השונים בזמנים הנוחים שלכם ובאופן כללי, לייצר רווח עבורכם שיעזור לכם בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל.

 

מה זה תכנון אסטרטגי נכון לנטילת משכנתא בצורה חכמה?

תכנון משכנתא כולל אסטרטגיה נכונה שמתחילה בתחילת התהליך, כאשר מבינים שיש לקחת הלוואה מהבנק אם רוצים להצליח ולקנות דירה בישראל. מרבית האנשים כלל לא מבינים שיש שוני בין משכנתאות, והפרמטרים הם לא רק גודל ההלוואה או האורך שלה, אלא גם המצב הכלכלי של הלווה, הגב הכלכלי שלו, דירוג האשראי שלו בבנק ועוד מגוון רחב של פרמטרים שמרכיבים לבסוף הלוואה מורכבת הבנויה ממדדים שונים.

לכן, חשוב מאוד לתכנן נכון ולבצע את כל הפעולות כדי למקסם את הרווח שלכם.

 

רוצים לקבל משכנתא כמו שתכננתם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

אודות התהליך של תכנון משכנתא

התהליך של תכנון משכנתא חייב להתחיל עם ההבנה כי לכל לווה בישראל ישנו כוח צרכני. אנשים יכולים לחקור את השוק ולקבל הצעות מחיר למשכנתאות גם מבנקים אחרים, שלא מחזיקים בחשבונות ובתיקי ההשקעות שלהם. הם יכולים להתייעץ, לבדוק ולחקור את שוק המימון החוק בנקאי, שיהיה רלוונטי רק אם מדובר בהלוואה קטנה יחסית.

היכולת הזו, לקחת הצעות מחיר ולבחון את תנאי המשכנתא במקומות אחרים, היא המפתח לקבלת משכנתא בתנאים טובים יותר, גם אם בסוף תבחרו להישאר בבית.

 

הפרמטרים של תכנון משכנתא נכון

כאשר מבצעים תכנון משכנתא חייבים להסתכל על כמה פרמטרים שונים שיכולים להכריע את הכף לטובת בנק כזה או אחר:

  1. נזילות – יש אנשים שחייבים הרבה כסף נזיל בחשבון הבנק מפני שההוצאות שלהם הן יחסית בלתי צפויות. אנשים כאלו יתקשו בתכנון ארוך טווח, ויצטרכו להתפשר בנושא המשכנתא.
  2. שמירה וסגירת כספים – האם הלווים יכולים לסגור כספים כדי להרוויח ריבית, דבר שיעזור להם בתנאי משכנתא טובים לאורך זמן.
  3. קידום בעבודה והגדלת הכנסה – יש אנשים שיודעים כמעט בוודאות שההכנסות שלהם יכולות לגדול בשלב מסוים, ולכן, צריכים להתחשב בכך בבניית המסלולים.
  4. ירושה – ירושה גדולה יכולה להוות פקטור שמכסה את כל המשכנתא, ולכן, חשוב לשים לב לנקודות היציאה במשכנתא. הירושות הן בלתי צפויות, אך בתכנון ארוך טווח, יש לקחת אותן בחשבון.

 

תכנון משכנתא מתחיל עם סקר שוק

אחרי סיום סקר השוק מול הבנקים והגדרת הפרמטרים, הנושא של תכנון משכנתא אינו נגמר ואפילו עולה מדרגה. יש אנשים שבשלב זה אפילו לוקחים יועצי משכנתאות על מנת לשדרג את התנאים שלהם. יועצי משכנתאות עושים עבודת קודש עבור הלקוחות וזה לא רק בנושא חיסכון, אלא גם בעבודה קשה, בהתעסקות לוגיסטית ובירוקרטית, ובנושא המשא ומתן מול הבנקים, שהוא הקשה והמורכב ביותר עבור רוב האנשים.

 

תכנון משכנתא מוצלח מתבצע אך ורק בעזרת יועצי משכנתאות

יועצי משכנתא הם מומחים בנושא של תכנון משכנתא והם מבצעים תהליך ארוך ומורכב עבור הלקוחות שלהם, במטרה להחזיר את ההשקעה ולייצר להם רווח גדול לאורך זמן. היועץ מבצע ניתוח של הלווה מבחינה כלכלית ובודק מגוון רחב של פרמטרים שמשפיעים על אופי המשכנתא.

בהמשך, הוא גם מנהל את המשא ומתן מול הבנקים, כאשר הוא מגיע מוכן, עם דו"חות, ידע מוקדם ואפילו קשרים שצבר עם השנים, וזאת במטרה להגיע לעסקה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלו.

 

מהי החשיבות של תכנון משכנתא?

כאשר מבצעים תכנון משכנתא חשוב מאוד לזכור כי מדובר בהתחייבות כלכלית ארוכת שנים, שמשפיעה על כל אלמנט בתא המשפחתי, כולל תקציב מותרות, הוצאות על חוגים ובאופן כללי, מהווה חלק משמעותי מעוגת ההוצאות בכל חודש. המשכנתא הממוצעת תגרום לכם להוציא בין 4,000 ל – 5,000 שקלים בחודש, כך שיש משמעות גדולה להשגת תנאים טובים, וכאלו שיאפשרו להוריד את הסכום עם הזמן, וליהנות מחיסכון נקודתי.

 

הידעתם? תכנון משכנתא נכון מסייע בפיזור סיכונים

תכנון משכנתא נכון הוא כזה שמפזר את הסיכונים ומחולק לכמה מסלולים. לכל מסלול צריכה להיות נקודת יציאה, כשהוא בנוי מצמידות למדד כלשהו. יש לעקוב אחרי המדדים, לראות אם מחזור משכנתא הוא משתלם, ולבדוק אלמנטים כמו הגדלת משכנתא או סגירת אחד המסלולים (עדיפות לזה עם הריבית הגבוהה ביותר).

לכל פעולה שמבצעים יש השלכות ולכן, כדאי ללמוד את הנושא בצורה אבסולוטית לפני שחותמים על ההסכם. העדיפות היא לעשות זאת באמצעות יועץ משכנתאות שיוריד מכם את העומס, ויעזור לכם לבצע את ההחלטה הטובה והנכונה ביותר עבורכם.

ודאי. המסלולים כוללים ריביות והצמדות שונות, וסכומי ההחזר הם שונים. העדיפות היא, כמובן, לשים כמה שפחות כסף במסלול עם ריבית גבוהה, ויש לנסות גם לסגור את המסלול הזה בהקדם.

יועצי משכנתאות יודעים לכוון את הלקוחות שלהם אל עבר המסלול הנכון ביותר. הם מביאים ערך מוסף בכך שהם מבצעים את העבודה הבירוקרטית המורכבת, ומביאים ערך בצורה הטובה ביותר. הם גם מסייעים במשא ומתן ויודעים להזיז את המסלולים בצורה הנכונה והטובה ביותר ללקוח.

כן. משכנתא, כאמור, היא ריצת מרתון ולא ריצת 100 מטרים. גם לאחר שחותמים, ניתן לבצע שינויים ולייצר מצב טוב ונוח יותר. תכנון אסטרטגי כולל גם את האפשרות של מחזור משכנתא לאחר כמה שנים, על מנת לשפר עמדות בנושא.

באופן עקרוני, לא. השוק הוא חופשי וכל אחד רשאי לבצע בחירות. עם זאת, כמובן שמדובר בהתנהלות נוחה יותר מול גוף אחד.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו