מחזור ביטוח משכנתא

תוכן עניינים
מחזור ביטוח משכנתא
מחזור ביטוח משכנתא

במידה והינכם כבר מבוטחים על המשכנתא שלכם ואתם תוהים אם ישנה דרך לשינוי תנאי הפוליסה הגעתם למקום הנכון. לא רק שניתן למחזר משכנתא, אלא במקרים רבים יותר ממומלץ לעשות זאת. נדבר כאן על מהו ביטוח משכנתא, מהו מחזור ביטוח משכנתא, כיצד שוק ביטוח המשכנתא מאפשר לנו לעשות זאת ולמה בכלל כדאי לנו למחזר את ביטוח המשכנתא שעשינו? 

 

ביטוח משכנתא – הגדרה

ביטוח משכנתא מורכב משני ביטוחים – ביטוח למבנה וביטוח חיים. שני ביטוחים אלו מהווים חלק מביטוח משכנתא, ואינם תחליף שונים בתכלית מביטוח מבנה וביטוח חיים פרטיים. שני ביטוחים אלו נועדו לבטח אתכם ואת הבנק עצמו מפני מצבים בהם לא תוכלו להחזיר את שארית חוב המשכנתא הנותרת.

ביטוח מבנה נועד למקרים בהם דירתכם תינזק באורח כזה אחר, בין אם קלות ובין אם באופן אנוש. במידה למשל ותהיה רעידת אדמה או שריפה שתפגע באורח דרמטי בערך הכלכלי של הדירה שלכם, ביטוח המבנה יעמוד כאן לשירותכם.

ביטוח חיים נועד במידה ואחד מהגורמים המבוטחים נפטר בטרם עת וכעת המוטב, היורש או המבוטחים הנוספים במסגרת ביטוח המשכנתא נותרו עם האחריות לתשלום שארית המשכנתא. במקרה טרגי זה הבנק יקבל מהביטוח את שארית חוב תשלום המשכנתא הנותר ויפטור את הגורמים הרלוונטיים מתשלום שארית המשכנתא.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאים מצוינים?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

מחזור ביטוח משכנתא – כיצד?

ביטוח משכנתא איננה מהווה חתונה קתולית וברשותכם האפשרות למחזר את ביטוח המשכנתא אצל חברת הביטוח הנוכחית אצלה אתם מבוטחים או חברת ביטוח אחרת שעשויה להציע לכם תנאים טובים יותר. מצב זה יקרה במידה ובחנו שירותי ביטוח אחרים או שלדעתנו מסיבות כאלו ואחרות מגיע לנו תנאי ביטוח מטיבים.

בואו נתעמק, למה כדאי לנו למחזר את המשכנתא שלנו במקרים מסוימים?

 

מחזור ביטוח משכנתא – מדוע?

מחזור ביטוח משכנתא היא פעולה שעשויה להיות עבורנו מאוד רווחית מכמה סיבות:

  1. שינוי מצב בריאותי: מצבנו הבריאותי והרגלי עישון למשל מהווים גורמים דומיננטיים המשפיעים על מחיר הפוליסה שחברות הביטוח השונות ידרשו מאיתנו לשלם. ככל שחברת ביטוח מעריכה כי היא לוקחת על עצמה סיכון, כך מחיר הפוליסה שתדרוש יהיה גבוה יותר. לכן ובמידה ומצבכם הבריאותי ישתנה לטובה או שהפסקתם לעשן (אבל באמת), יהיה כדאי לכם למחזר את המשכנתא
  2. מגוון של חברות ביטוח: לפני שביטחתם את המשכנתא שלכם ככל הנראה עשיתם סקר שוק של האופציות העומדות בפניכם, הרי ישנם מספר רב של חברות ביטוח. גם לאורך תהליך הביטוח רצוי ומומלץ לבדוק אצל חברות ביטוח אחרות אילו תנאים אתם יכולים לקבל כעת. כל חברה מעריכה את הסיכון לפי המתודות והשיקולים שלה. במידה ובדקתם ומצאתם כי תוכלו למצוא תנאים טובים יותר אצל חברה אחרת, מחזור משכנתא תהווה אופציה מומלצת ביותר.
  3. גובה תשלומי ביטוח: חברות ביטוח רבות נותנות הנחות משמעותיות בשנים הראשונות של ביטוח המשכנתא בגובה של עשרות אחוזים. לאחר מספר שנים גובה התשלומים עשוי להיראות לכם גבוה ובמקרה זה ישתלם לכם למחזר את המשכנתא אצל חברת ביטוח אחרת.
  4. שינוי בהרכב המשכנתא: גובה הביטוח כפוף לגובה המשכנתא ולכן במקרה מסוים ובו גובה המשכנתא השתנה, והחלטת לשלם את חלקו מסיבה כלשהי, הביטוח אמור להשתנות בהתאם ותוכלו למחזר את המשכנתא שתתאים למצב הנוכחי.

 

כיצד אופציית מחזור ביטוח המשכנתא בכלל רלוונטית?

חשוב להבין כי ככל הנראה תתקלו בנושא ביטוח המשכנתא בפעם הראשונה כאשר הבנק יציע לכם את השירות הזה על ידי חברת ביטוח עימה היא עובדת. אבל בחוץ ישנם חברות ביטוח פרטיות רבות המעניקות את אותו שירות בתנאים ומחירים שונים.

לא ניתן למחזר את המשכנתא רק אצל חברת הביטוח הנוכחית אצלה אתם מבוטחים, ניתן לעשות זאת אצל שלל חברות ביטוח המעניקות שירות זהה.

 

דברים נוספים שחשוב לדעת על מחזור ביטוח למשכנתא

  • בעת ביצוע מחזור המשכנתא תידרשו למלא מחדש את הצהרת הבריאות, מוטלת עליכם חובה למלא את הפרטים באופן מהימן. אם לא תעשו זאת הביטוח לא יהיה תקף כך שאמנם חסכתם מעט כסף אך הביטוח פשוט לא יהיה רלוונטי
  • ביטוח המשכנתא עשוי להיראות כתשלום לא משמעותי מכיוון שהוא מתפרס לאורך שנים ומסתכם בעשרות שקלים מדי חודש אך בסופו של דבר הסכום המצטבר הוא משמעותי. הפסקת עישון למשל תוכל לחסוך לכם כסף רב ומומלץ מאוד במקרה זה לשקול מחזור משכנתא

 

לסיכום

ישראלים אוהבים להגיד שהם אינם פראיירים. ובכן, מחזור ביטוח משכנתא היא פעולה בסיסית לאישוש טענה זו. יש לכם השפעה רבה על תנאי דמי הביטוח שאתם משלמים במסגרת ביטוח המשכנתא. אפילו אם מצבכם הבריאותי לא השתנה, התשלומים החודשיים עקביים, בדיקה פשוטה וסקרנות אצל חברת הביטוח הנוכחית או אצל חברות ביטוח אחרות עשויה לחסוך לכם המון כסף בעתיד.

תעברו על המידע שניתן כאן במאמר, תמשיכו לחקור עצמאית את נושא מחזור המשכנתא, ואולי באמצעות פעולה פשוטה תוכלו לחסוך עלויות חודשיות מיותרות שבאמצעות מחזור משכנתא לא תידרשו לשלם.

מחזור משכנתא הוא שינוי תנאי ביטוח לטובתך אצל חברת ביטוח הנוכחית נוכחית או חברת ביטוח אחרת.

ניתן למחזר את ביטוח המשכנתא אצל חברת הביטוח שלך אך ניתן לקבל גם שירותי ביטוח אצל חברת ביטוח אחרת במידה וזה כדאי עבורך.

שינוי במצב הבריאותי, שינוי בהרכב המשכנתא, מחירי פוליסה המשתנים לאורך תקופה.

לא לזייף נתונים בעת מתן הצהרת בריאות אשר עלולה לסכן דרמטית את קבלת הפיצויים מהביטוח.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו