תביעת ביטוח משכנתא

תוכן עניינים
תביעת ביטוח משכנתא
תביעת ביטוח משכנתא

אתם משלמים ביטוח משכנתא וביטוח חיים מדי חודש כבר תקופה ארוכה ואף על פי שלא ראיתם את זה מגיע, הגיע העת לממש את הביטוח. במידה ודירתכם ניזוקה עקב דליפת מים או סולר, רעידת אדמה, שריפה שפרצה בבניין או שאחד הגורמים המבוטחים הלך בטרם עת, הגעתם למאמר הנכון. הביטוח שלכם אמור לכסות את כלל הנסיבות המצערות הללו ואנחנו נדריך אתכם כיצד תביעת הביטוח עובדת.

 

ביטוח משכנתא – מה הוא מכסה?

הבנקים מחייבים את לווי המשכנתא לעשות גם ביטוח משכנתא המורכבת משני ביטוחים:

 

ביטוח מבנה

במידה והדירה ניזוקה מאסון טבע, שריפה, נזקי מים, רעידת אדמה, וכל אסון אותה כוללת הפוליסות ביטוח, בידכם הזכות לתבוע את חברת הביטוח ולקבל תשלומים הולמים שיפצו אתכם.

ישנם נזקים נדירים יותר כגון רעידת אדמה ונזקים יותר שכיחים כמו נזקי מים. הביטוח חשוב במיוחד במקרים בהם הדירה מאבדת את ערכה עקב אסון משמעותי, מה שמבטח אתכם ואת הבנק מפני מצב בו לא תוכלו להחזיר שארית תשלומי המשכנתא

 

ביטוח חיים

ביטוח חיים במשמעותו יותר חד וחלק ורלוונטי כאשר אחד מהגורמים המבוטחים נפטר לפני תום החזר חוב הלוואת המשכנתא. במידה ומדובר בזוג צעיר המובטחים יחדיו וחס וחלילה אחד נפטר, השני זכאי לפיצוי מהביטוח.

דברים נוספים שחשוב לדעת בנוגע לביטוח חיים:

  • מחיר ביטוח החיים מושתת על מצבכם הבריאותי והרגלים מסוימים בחייכם העשויים לסכן אתכם בריאותית כגון עישון סיגריות.
  • במידה ואחד מהגורמים המבוטחים מתאבד, חברת הביטוח איננה מחויבת לשלם פיצוי כספי.

 

רוצים לקבל משכנתא בתנאי אליפות? חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

תביעת ביטוח במקרה של שריפה

במידה ודירתך ניזוקה ממקרה של אש בדרך כלל לאחר יצירת קשר עם חברת הביטוח, יתואם פגישת שמאי שיגיע להעריך את גובה הנזק ואת הכסף אליו זכאי הגורם המבוטח. במקרי פגיעת אש מינוריים (שאתם עדיין זכאים במקרים אלא לכספים מהביטוח), ייתכן ואפילו לא תצטרכו הערכה של שמאי ותוכלו לסגור את הפיצוי באופן מזורז.

 

תביעת ביטוח במקרה של רעידת אדמה

במידה ויקרה אחד הדברים היותר נדירים והוא נזק לדירה עקב רעידת אדמה, גם כאן אתם זכאים לדמי ביטוח. במקרים משמעותיים יותר של פגיעה בדירה תצטרכו ליצור קשר עם הגורם המבטח לשם קבלת הערכה משמאי. במקרים בהם הנזקים לא חמורים ואינם דורשים הערכת שמאי, תוכלו לתעד עצמאית את הנזקים ולהתחיל את תהליך התביעה ללא התערבות גורם מקצועי.

 

תביעת ביטוח במקרה של נזקי מים

במידה ודירותיך נזיקה מדליפה של נוזל מסוים, כגון, מים, סולר, נפט, בין אם מדובר בדליפה שקרתה בדירתכם או בבניין עצמו אך דירתכם ניזוקה, אם זכאים לתבוע את הביטוח. במקרה הזה גם כאן יגיע שמאי שיעריך את הנזק וגובה התשלום הכספי אליו אתם זכאים, מומלץ מיד לאחר היוודעות על נזק מים (נוזל) ליצור קשר עם החברת ביטוח הרלוונטית.

 

תביעת ביטוח חיים

במקרה של פטירה של אחד הגורמים המבטחים, ביטוח המשכנתא מחויב לכסות את שארית תשלום חוב המשכנתא. כמו שציינו לעיל, במידה ומדובר בזוג מבוטחים ואחד נפטר בטרם עת, הגורם המבוטח השני זכאי לתשלומי הביטוח.

במידה ואתה הגורם היורש המוסמך או מוטב של הגורם המבוטח, אתה זכאי לקבל את תשלומי הביטוח על מנת שלא תצטרך להתמודד עם תשלומי שארית חוב המשכנתא.

בין המסמכים שככל הנראה יידרשו ממכם לשם התביעה: סיכום מחלה – מסמך בירוקרטי המגדיר את נסיבות המוות, תעודת פטירה. ישנם מסמכים נוספים שצריך במקרים מסוימים כגון תאונה. חברת הביטוח תדריך אתכם על פי המקרה הרלוונטי אילו מסמכים עליכם להמציא.

 

כיצד תהליך התביעה עובד?

כל מקרה הרלוונטי לביטוח המבנה או ביטוח החיים ראשית כל עליכם ליצור קשר עם חברת הביטוח ולקבל הנחיות להמשך, תוכלו לעשות זאת דרך יצירת קשר עם סוכן הביטוח שלכם.

לאחר יצירת הקשר הראשונית וקבל הדרכה ראשונית, תצטרכו להעביר את הבקשה הרלוונטיים לתביעה הספציפית (ביטוח חיים, רעידת אדמה, שריפה). תוכלו לעשות זאת דרך שליחת המסמכים באימייל, פקס, יצירת קשר עם שירות הלקוחות או סוכן הביטוח.

לאחר קבלת המסמכים, הגורמים הרלוונטיים ייבחנו את המסמכים ששלחתם, נסיבות המקרה, ויעריכו אם הנכם זכאים לפיצויים במסגרת פוליסת הביטוח שלכם. את המסמכים הרלוונטיים שאתם צריכים תוכלו למצוא או אצל סוכן הביטוח שלכם או באתר חברת הביטוח.

 

תיקחו את מה שמגיע לכם

חלק מהאסונות העלולים לאלץ אתכם לתבוע את ביטוח עשויים להיות מאוד טראומטיים, במיוחד מקרה בו תצטרכו לתבוע במסגרת הביטוח חיים. אירועים אילו מלחיצים ביותר, ורצוי לבקש סיוע עזרה ממכרים, משפחה וכמובן חברת הביטוח עצמה.

נזקים מסוימים עשויים להיות משמעותיים ביותר ולכן תהיו זכאים לסכומים גדולים ביותר, אם לא לכלל שארית חוב המשכנתא.

לכן חשוב להיות בקיאים בנושא. להתייעץ עם גורמים מוסמכים ומקצועיים עליהם את סומכים. אם עדיין לא הגעתם למצב בו אתם תחויבו לנצל את ביטוח המשכנתא שלכם, חשוב שתעשו שיעורי בית ותבינו איך את התהליך לעומק כדי שתהיו מוכנים לכל מקרה.

קחו את מה שמגיע לכם, תביעת ביטוח משכנתא במקרים מסוימים עשויה להיות פשוטה יותר ולפעמים מורכבת יותר, תלוי במקרה ובהתנהלות חברת הביטוח או סוכן הביטוח העובד עימכם. אם עדיין אינכם מבוטחים, כחלק ממחקר השוק שלכם תבררו על היסטוריית התנהלות חברות הביטוח במקרים מסוימים הנראים לכם רלוונטיים.

במידה ואחד הגורמים המבוטחים נפטר או במקרה של פגיעה במבנה על פי אחד הנזקים הכלולים בפוליסת הביטוח ניתן לתבוע.

גם במקרים מינוריים בהם כתוצאה מפגיעה כלשהי נגרם נזק לדירה ניתן לתבוע, התהליך יהיה פשוט יותר.

שליחת המסמכים הרלוונטיים לגורם המקשר, בדרך כלל סוכן הביטוח, והמתנה להוראת נוספות.

ביטוח חיים רלוונטי למקרה יחיד של פטירה לעומת ביטוח מבנה המיועד למספר מקרים שונים.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו