טיפים חשובים לפני שרצים לעשות ביטוח מבנה

תוכן עניינים
טיפים חשובים לפני שרצים לעשות ביטוח מבנה
טיפים חשובים לפני שרצים לעשות ביטוח מבנה

במידה ואתם לוקחים משכנתא ככל הנראה שזאת הסיבה שהגעתם לכן. הסתבר לכם שלצד המשכנתא ושלל הדברים הנוספים שאתם צריכים לעשות בשביל לצלוח אותה עליכם לעשות עליה ביטוח. במאמר זה נתמקד בביטוח המבנה, חלק אינטגרלי במשכנתא. מה הוא ביטוח המבנה, דברים שכדאי לכם להכיר וכמובן, טיפים חשובים שאתם חייבים להכיר בשביל לעשות הבנה הטוב ביותר עבורכם!

 

רוצים לקבל משכנתא לדירת חלומותיכם?

חייגו עכשיו: 077-996-5636

 

ביטוח מבנה – הקדמה

ביטוח מבנה כחלק מביטוח משכנתא מהווה חלק בלתי נפרד ממנו. הביטוח המשלים לביטוח המשכנתא הינו ביטוח חיים. ביטוח משכנתא הינו ביטוח חובה שהבנק יחייב אותך לעשות כאשר אתה מבקש ללוות משכנתא כך שחשוב שתכיר כיצד הביטוח עובד.

במאמר זה נתמקד בביטוח המבנה, ביטוח שמחירו פחות דינמי ומורכב לחישוב אמנם עשוי בתוכו מכמה תביעות לפי נושאים שונים.

להלן טיפים חשובים שאנחנו רוצים לתת לכם בכל מה שקשור לביטוח המבנה:

 

טיפ 1 – ביטוח מבנה לא אצל הבנק

ככל הנראה שאת הצעת הביטוח הראשונה שתראו תגיע מהבנק אצלו אתם החלטתם ללוות משכנתא. אז הנה אולי הטיפ הכי חשוב בנוגע לביטוח מבנה: ביטוח מבנה לא אצל הבנק. כמובן שיש סיכוי כלשהו שהבנק יציע לכם ביטוח מבנה מטעם חברת הביטוח עימו הוא עובד שתעניק לכם תנאים שאולי כן יבואו לטובתכם אבל ישנם המון חברות ביטוח פרטיות המתחרות על הרצון לבטח את הדירה שלכם.

עד 2005 הייתם חייבים לעשות ביטוח משכנתא אצל הבנק, לא חבל שלא תנצלו כעת את ההזדמנות לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם בשוק הפרטי?

 

טיפ 2 – ביטוח מבנה אצל חברת ביטוח עם מוניטין חיובי

ישנם המון סוכני ביטוח וחברות ביטוח בשוק הפרטי. רצוי שתחקרו ותמצאו כמה שיותר אפשרויות מבחינת סוכני ביטוח, כמה שיותר מידע עליהם, תשוו מחירים, ישנם המון מאגרי מידע ברשת שנותנים מידע על סוכנויות ביטוח כאלו ואחרות.

מבחינת חברות הביטוח ככל הנראה שאתם כבר מכירים לא מעט חברות המציעות שירותי ביטוח משכנתא כגון ביטוח ישיר או פיניקס. חשוב שתתייעצו עם מקורבים או גורמים מקצועיים בנוגע לאיכות השירות, הטיפול בתביעות ופיצויים כספיים שחברות הביטוח השונות נותנות בפועל במקרים מסוימים.

 

טיפ 3 – ביטוח מבנה – תשוו מחירים, התחרות רבה

ישנם המון אתרים שבאמצעות נתונים פשוטים שאתם נותנים להם יכולים לחשב לכם את מחירי הביטוח שחברות הביטוח השונות יציעו לכם במקרה שלכם.

ישנם המון חברות וסוכני ביטוח מעניקים בדיוק את השירות שאתם מחפשים, כל מה שאתם צריכים לעשות, ואולי אחד הדברים הכי חשובים בכל מה שנוגע לביטוח משכנתא וביטוח מבנה בפרט, הוא סקר שוק איכותי, השוואת מחירים עד להגעה להצעת הביטוח הטובה ביותר עבורכם.

 

טיפ 4 – לשקול ביטוח מבנה פרטי

אם חשבתם שביטוח מבנה כחלק מביטוח משכנתא פוטר אתכם מביטוח מבנה פרטי אז תחשבו שוב. ביטוח משכנתא אתם מחויבים לעשות, אמנם ביטוח פרטי הוא לחלוטין נתון לשיקול הדעת שלכם.

 

מה ההבדל בין ביטוח פרטי לביטוח אצל חברה?

ההבדל העיקרי הוא כי ביטוח המשכנתא בהקשר של ביטוח מבנה כפוף להלוואת המשכנתא עצמה וביטוח פרטי לדירה איננו נתון להגבלות וגובה הפיצויים כפוף לתנאים עליהם סגרתם מראש עם חברות הביטוח. שני ביטוחים נוספים הכלולים בביטוח מבנה פרטי שאולי כדאי לכם לשקול הוא ביטוח צד ג' במידה וגורם שהתארח אצלכם נפצע ותבע אתכם וביטוח תכולה המבטח את כלל התכולה של הבית במידה וקורה לה משהו.

 

דברים נוספים שכדאי להכיר בנוגע לביטוח מבנה

ביטוח מבנה הוא ביטוח המכסה נזקים מסוימים הקורים לדירתך. הביטוח מכסה מקרים משמעותיים יותר ומשמעותיים פחות. במידה ודירתך ניזוקה מרעידת אדמה, שריפה, נזילה, דליפה, אסון טבע ונזקים נוספים הכלולים בפוליסה, כדאי מאוד שיהיה לכם ביטוח מבנה.

ככל הנראה שיהיו לכם נזקים מסוימים שיקרו לדירה וביטוח המבנה יסייע מאוד, אמנם במידה ולמשל תפרוץ שריפה שתפגע בדירה שלכם באורח אנוש, ביטוח מבנה יציל אתכם. לכן, אולי הטיפ הכי חשוב בנוגע לטיפ מבנה הוא שיהיה לכם ביטוח מבנה מלכתחילה. מזל שהבנק מחייב אותנו לעשות אותו.

בכל מקרה של נזק יש סדר פעולות שצריך לבצע מיצירת קשר עם סוכן הביטוח, תיעוד הנזק על ידי שמאי והערכת הנזקים וגובה התשלום הכספי באמצעות הגשת התביעה והמסמכים הרלוונטיים. אם למשל היית שריפה בבניין, תצטרך להגיש תביעה בגין נזק שנגרם לדירה משריפה.

 

סיכום

לסיכום, חשוב מאוד שתשוו מחירים, תעשו סקר שוק מעמיק על שוק ביטוחי המשכנתא בישראל, לא לקחת ישר את ההצעה לביטוח בה תיתקלו לראשונה אצל הבנק ולהכיר כמובן את נושא הביטוח הפרטי והאופציה לעשות אותו בונוס לביטוח המשכנתא.

חברים, שוק ביטוח המשכנתאות בישראל גדול. ישנם המון סוכני ביטוח שנלחמים על הזכות לבטח אתכם, מהסיבה הזאת יש את כל הסיבות שבעולם לעשות ביטוח בתנאים הטובים ביותר והזולים ביותר עבורכם, המחיר לא קבוע מראש!

תמשיכו לקרוא על הנושא, תחקרו, תתעמקו, תבדקו הצעות אצל מספר חברות ביטוח לאחר שעשיתם רשימת אופציות מצומצמת ואנחנו בטוחים שבסופו של דבר למרות שתהליך המשכנתא עשוי להיות ארוך ומייגע תצליחו למצוא ביטוח מעולה ולקחת משכנתא תחת תנאים מעולים.

המון בהצלחה בהמשך ומקווים שהצלחנו לעזור לכם.

התשובה היא לא, רצוי לשקול גם לעשות ביטוח חיים פרטי אותו הבנק איננו מחייב אותך לעשות.

ביטוח המבנה רלוונטי לנזקים כגון רעידת אדמה, שריפה, בעיות בבנייה, נזילות, אסונות וטבע ועוד.

שני ביטוחים פופולריים בהקשר של ביטוח מבנה אלו ביטוח צד ג' וביטוח תכולת הדירה.

ניתן לעשות ביטוח מבנה ישירות דרך חברות הביטוח או אצל סוכן ביטוח עמו יצירת קשר.

יועץ המשכנתאות שלנו
משכנתא טיל - לוגו

מחפשים ייעוץ משכנתאות?
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בטיל.

כתבות נוספות בנושא
שתפו אותנו